בעניין השבת

הפגנת השבת אתמול במחאה על פתיחת חניון קרתא לא מרגשת אותי יותר מדי. לפני 50 שנה הם הפגינו נגד שחייה מעורבת בבריכת ירושלים- גברים ונשים שוחים יחד. לפני 20 שנה הם הפגינו נגד פתיחת בתי קולנוע בשבת- הם פתוחים. לפני 12 שנה הם הפגינו נגד הנסיעה בכביש בר אילן בשבת- נוסעים בו. לפני 3 שנים הם הפגינו נגד מצעד הגאווה- המצעד ממשיך לצעוד. אני מבין שמישהו שם צריך לשחרר קיטור ולהזכיר לדור הבא של הילדים החרדים ש"עומדים עלינו לכלותינו". אני מקווה שבשבת הבאה זה ייגמר בפחות נזק לשני הצדדים וידעך מאליו.

הערה בנושא של מוזיקה מזרחית: "תרבות מעריב" בסופ"ש האחרון הוקדש להפיכת המוזיקה המזרחית לז'אנר מס' 1 במוזיקה הישראלית- בהורדות, בהשמעות ובהופעות. אז הנה משהו שמפני התקינות הפוליטית מפחדים להגיד שם בתשקורת. המוזיקה המזרחית של היום היא חרא. לא כל מזרחי שלמד לשיר שר באמת מוזיקה מזרחית. מרבית השירים היום הם שירי פופ מטופשים עם עיבוד מזרחי לייט. העברית של פעם, נעלמה לטובת מילים שמזלזלות באינטיליגנציה של כולנו. אף אחד לא מסוגל לנפק שורות כמו ב"להיות אדם" של זוהר ארגוב לדוגמה. השיר הכי מוצלח של אייל גולן בעיני, "לחישה בלילה" שייך לתקופה שלפני הפרסום ועוד אכישהו מזכיר משהו מזרחי אמיתי. היום הוא לא יוציא משהו כזה. אז עם כל הכבוד לכוכבים של היום, שהם אולי יותר פופולריים מפעם, זמרים מזרחיים אמיתיים הם לא, סתם רוני סופרסטאר בתחפושת.

בן 36, ירושלמי מלידה, אבו-אל בנאת עם תעודות. בין יום מילואים אחד לשני עוסק בהתחדשות עירונית עבור חברת "מוריה".



40 תגובות

  • יוני 7, 2009

    ערן טרבלסי

    עוד בעניין השבת –
    אם הם יפתחו תיאבון ויעשו שוב בעיות למצעד הגאווה, נראה לי שכדאי להפיץ ברחבי העיר את המסמך הבא:
    http://israel613.com/books/LETTER_MIKVAH_1SIVAN_65_ROSENB.pdf
    מה שהכי יפה זה שמדובר במקוואות של "העדה החרדית".

  • יוני 7, 2009

    אודי

    חשוב שתהיה קונטרה חילונית טובה בשבת הקרובה.

  • יוני 7, 2009

    צחצח

    עמית- מי שלא תהיה, מדבריך אני מבין שאין משמעות לפעילות חברתית ולהפגנות נגד השלטון. חברה בריאה מוחה על כל קוץ של מחדל כנגד נבחרי הציבור שלה. אתה בעצם אומר: מי סופר את התושבים הרי הם בכלל חרדים, שיפגינו, שימחו, שיוציאו קיטור ושיקפצו לי. למזלנו אין אנשים כמוך בראשות העירייה מה שמשאיר תקוה שאולי אפשר עוד יהיה להשפיע בעיר הזו. או שאולי גם אתה איזה בורג חלוד שמחזיק שם פיגום מט לנפול.
    ערן- המסמך הזה הוא בדיוק מה שהחברה החרדית וכל מי שמתנגד למצעדים המנוולים האלו מתנגדים לו. אתה כנראה בעד זה. אז תפרסם את זה בבקשה וכך תקדם את התרבות הגאה בעירנו מטף ועד זקן, מאישה ועד בהמה.

  • יוני 7, 2009

    שני

    ערן- מאיפה המסמך הזה?

  • יוני 7, 2009

    בן

    אני דווקא כן מתרגש..ולא מקווה שזה יידעך…לא איכפת לי מה הסיבה מאחורי הקלעים של החרדים מה שחשוב זה הסיבות שלנו….לא במקרה בהפגנה היה אפשר לשמוע נושאים כמו עמודי עירוב, בית הכנסת בקרית יובל או אפילו גיוס לצה"ל…לנו כציבור יש סיבות מצוינות לעשות רעש ולהיאבק ויש לנו סיבות שאלו לא יהיו נציגי התעוררות לצד כמה סטודנטים ופפה אללו שיציגו את העמדה האחרת שהיא לא רק העמדה שכנגד כי אם עמדה צודקת ושפויה- ראוי שזו תהיה עמדתה הרשמית של העירייה, נציגיי הבוחרים, גם אם זה לא עושה חיים קלים לאופוזיציה.
    אני נושא עיניי השבוע (כנראה לשווא מקווה שלא) לא רק אל עבר העירייה אלא גם לבג"צ שיושב ודן בעתירות על חוק טל…אולי סופסוף הצדק לא יתמוסס לו בפשרות של מצגות שווא וייעשה תהליך אמיץ והגון שמתאים למדינה מתוקנת..אולי

  • יוני 8, 2009

    ערן טרבלסי

    שני – אני הגעתי אליו דרך הבלוג של בחור בשם מנדי (הומו חרדי שנשוי לאישה), שקישר אליו בפוסט הבא:
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1437661

  • יוני 8, 2009

    אלי

    עמית – בתי הקולנוע פתוחים והשחייה בבריכה היא מעורבת והמצעד צועד ובכביש בר-אילן אפשר לנסוע בשבת (מי בכלל נוסע שם?), אבל מצד שני, יותר ויותר חילונים – כמוני – מרגישים רדופים בעיר, מהמעג ל החברתי שלי כולם ללא יוצא מן הכלל עזבו את העיר, עוד שכונה ועוד שכונה הופכת למתחם חרדי… לכן אני בניגוד אליך כן מתרגש. מה שמפריע לי זה לא החניון שגם כך לא יהיה לי בו שימוש אלא ההשפעה של אירועים מהסוג הזה על התחושה בעיר ועל הדימוי שלה כלפי שאר המדינה והעולם.

  • יוני 8, 2009

    עמית

    צחצח- מי שלא תהיה. ממליץ לך לקרוא הרבה פוסטים אחורה כדי להבין מה אני חושב על חברה אזרחית. ממתי הפגנות אלימות הן "פעילות חברתית"? ספר את זה ל-7 שוטרים פצועים.

    אלי- אני באמת שלא יכול לעזור למי שמתעקש שהוא קורבן ונרדף ואני גם לא יודע באיזו דרך לומר זאת. אנחנו הרוב בעיר הזו, הנתון הוכח מעל לכל ספק סביר בבחירות האחרונות. קצת נמאס מהגישה החילנית בכיינית הזו ואני חושב שהגיע הזו לנקוט בגישה מעשית יותר. נכון, יש קונפליקטים עם החרדים. עם כל המחלוקת האידיאולוגית שלי עם החרדים- הנוכחות שלהם פה לא מאיימת עלי ולא דוחפת אותי החוצה. תעיף מבט על הציטוטים החרדיים אתמול בשער של "ידיעות אחרונות" ותראה שגם הם מרגישים שאנחנו משתלטים ודוחקים אותם החוצה. כשם שאתה חושב שירושלים מעולם לא הייתה חרדית יותר- הם מרגישים שהעיר מעולם לא הייתה חילונית יותר ושתי האמירות נכונות. אני דווקא לא חושש לדימוי של העיר בעקבות האירועים. העירייה מדברת בקול אחד והמצב יתייצב ויירגע.

  • יוני 8, 2009

    צחצח

    עמית- דוקא בגלל שקראתי פוסטים קודמים שלך והתרשמתי מהכיוון אליו אתה מכוון, דווקא בגלל זה אני תוהה על התיחסותך למפגינים, לאנשים שרוצים למחות, להביע את התנגדותם.
    לצערי במחוזותינו כדי שישמעו את קולך אתה צריך להפוך שולחנות/פחי אשפה. ל-" 7 שוטרים פצועים" אני לא צריך להסביר כלום. המשטרה ידועה באלימותה במיוחד כלפי ה"אחר" קרי חרדים, מזרחים, מתנחלים, יהודים.

  • יוני 8, 2009

    בן

    צחצח, עשה לי טובה אתה נשמע כמו אותו נער חרדי שניסה להסביר לי ש 6,000 איש שם "רק באו לבכות". בפעם האחרונה שראיתי אנשים בוכים הם לא זרקו חיתולים אשכוליות בקבוקי מים מלאים(וכל זה לפני שריפת פחים והשלכות האבנים). שיפגינו, שיבכו שיעשו מה שבא להם – במסגרת החוק!! שמתי לב שכל פעם שהמילה הזו עלתה לא ממש הבינו מה אני רוצה מהם..

  • יוני 8, 2009

    יובל האחר

    עמית – אני חושב שמגיב שמעניק למצעד הגאווה את התואר "מנוול" ומתייחס להומוסקסואלים כמו לבהמות מעיד על עצמו שהוא לא באמת מאמין בחשיבות של מחאה אזרחית או בכלל בקיומן של זכויות אזרחיות (מלבד אלו של הקבוצה המצומצת שלו). מגיב כזה, לדוגמה, רואה לרוב פגיעה בזכויות כמשהו שיכול להיות רק מופנה כלפי קבוצה אחת – כי ליתר הקבוצות ממילא אין זכויות. בדומה למונח "פגיעה ברגשות" שתמיד מתייחס לרגשות של מגזר אחד מסוים, כי לאחרים כמובן שאין רגשות מראש.
    אני לא חושב שהפניית מגיב כזה לקריאת טורים קודמים תועיל במשהו למישהו.

  • יוני 8, 2009

    צחצח

    "6,000 איש " מפגינים ואף אחד לא סופר אותם, אלא רק את החיתולים שזרקו. אתה לא יכול לצפות להפגנה במסגרת החוק כשאין חוק.
    ולכל ה"אחרים" למיניהם! נקיטת עמדה חריפה לא צריכה לפגוע בזכויות של אף אחד. התואר "מנוול" הוא תואר עדין לדברים המתוארים במסמך, או שאולי צריך להבין לרגשותיהם של אותם הומואים ופדופילים

  • יוני 8, 2009

    יובל האחר

    צחצח – אל תתמם. אתה כתבת "המצעדים המנוולים". תעמוד מאחורי הדברים שלך. והנה עכשיו אתה כורך הומואים ופדופילים יחדיו, כאילו יש איזשהו קשר ביניהם.
    אתה לא יכול מצד אחד להתכסות בכסות של חסיד זכויות אזרח ותומך בחופש הבעת הדיעה אבל מצד שני לרסס את הזוהמה ההומופובית שלך לכל עבר. זה פשוט לא עובד.
    אולי כדאי שיהיה ברור -זכותם של החרדים להפגין (למרות שזו לא זכותם להפגין באלימות – שזה מה שהיה שלשום), גם אם לא אכפת להם מזכויות של אחרים. במדינה דמוקרטית זכויות לא צריכות להיות מותנות בעמדות פוליטיות. אפילו זכותך שלך לכתוב דברים מגעילים והומופוביים – חופש הביטוי מוענק גם לדעות מזעזעות כאלו.
    מה שלא כדאי לעשות זה להיות צבוע ולהשתמש בטיעונים ליברליים כדי להצדיק עמדות אנטי-ליברליות. וזה מה שניסית לעשות כאן – לשכנע שהחרדים צודקים בכל מני נימוקים שלקוחים משיח זכויות האזרח. ממש ליברל גדול. אתה מכיר, אני מנחש, את האזהרה מ-"הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס".

  • יוני 8, 2009

    איפי

    צחצח – יש הבדל בין הפגנה להפגנת שרירים. מי שמכיר את החברה החרדית [ויש לי רושם שיש לך היכרות] יודע שלפעמים הציבור הזה צריך קצת דרמה ואקשן. ספק גדול אם האלימות המתפרצת היא אכן בכייה על השבת, החושים שלי אומרים שכנראה יש שסע פנימי שמנסים לאחות על ידי הפניית אנרגיות כלפי העירייה והחילונים, שלא לדבר על זה שבבג"ץ דנו השבוע בנוגע לחוק טל.
    אני לא מבטלת את הפגיעה ברגשות ואת החשיבות שיש לשבת אבל גם הפגנה צריך לדעת איך לעשות. אין לאף מגזר הנחות – אלימות היא לא חוקית.

  • יוני 8, 2009

    צחצח

    למען הסר ספק, אני חוזר בי ( שנית ): המצעדים המנוולים! ושום מילה על הצועדים.
    כמובן התגובה האוטומטית שחוזרת בדרייב וברוורס: הומופוב. אם אני הומופוב אז אתה פדופילופוב. לידיעתך במצעדים שונים בעולם מדירים את קולם של הפדופילים שמנסים לעמוד על זכותם לממש את אהבתם. בירושלים אנו לא רחוקים מלראות אותם צועדים.
    אני בז לחופש הבעת הדעה ולליברליזם כי במדינתנו הוא נכון רק לדעה מאוד מסוימת.
    אם במקום להתייחס לקולם של המפגינים אתה רוצה לדבר על אלימות אז בבקשה תתיחס לאלימות של השוטרים.
    וברשותך אחזור על הציטוט הכל כך נכון ומתאים:
    "הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס”.

  • יוני 8, 2009

    יובל האחר

    נו צחצח, אם אתה בז לחופש הבעת הדיעה מאין באים אותם טיעונים נהדרים בזכות האזרח להביע את דעתו כנגד צעדי השלטונות? מה לך כי תלין?
    אכן, אתה שותף למשטרה ולהמונים נוספים בתפיסה לפיה חופש הבעת הדיעה תקף לדעתם שלהם (סתם כדוגמה – התנגדות לפתיחת חניונים בשבת) אך לא תקף לדעות אחרות (סתם בתור עוד דוגמה מקרית – כאלו הקוראות לזכויות שוות לקהילת הלהט"ב). אולי טעיתי כשקראתי לאנשים אלו צבועים – טיעוניהם צבועים, אבל עמדותיהם הן אותן עמדות שלאורך ההיסטוריה שימשו תמיד לדיכוי עמדות אחרות ותפיסות חריגות. מה חבל שדווקא הקהילה החרדית, שחוותה כל כך הרבה דיכוי בעצמה, מפיקה קולות כאלו במקום קולות פלורליסטיים אמיתיים.
    ברשותך, אני לא אתייחס לטיעון האווילי לגבי הפדופילים שהעלית. יש דברים שהם כל כך טפשיים שאדם הגון וחושב בכלל לא צריך להגיב להם.

    ואולי כדאי שאחזור, לא בשבילך (אתה מקרה אבוד) אלא למען קוראים אחרים – אל לנו להסיק מאלימות החרדים כי קולם אסור לו להשמע. זכותם למחות על פתיחת החניון היא זכות יסוד. גם העובדה שבעיניהם לזכות זו, כאשר אחרים מנסים לממש אותה, אין כל ערך (כפי שהמגיב צחצח מדגים) לא פוגמת בזכות שלהם להפגין, לצעוק ולזעוק על מה שמפריע להם. זה לא אומר שחייבים לציית או להתרגש.

  • יוני 8, 2009

    צחצח

    הטיעון שאתה קורא לו אוילי הוא עובדה.
    דווקא בגלל דיכוי שהיהודים עוברים אין מקום לקולות פלורליסטים בארצנו ובעירנו.הקולות האלה אין בהם אמת ושום ערך להשען עליו. רק דורשים כל היום זכויות בלי סיבה הגיונית

  • יוני 8, 2009

    אליאונורה

    צחצח,

    כמה הגדרות לשימושך-

    1.
    יחסי מין הומוסקסואליים הם יחסי מין בין שני אנשים בוגרים. מתוך בחירה חופשית. ומתוך יכולת להביע הסכמה ורצון הדדי במעשה.

    2.
    יחסי מין פדופיליים הם אונס שמבצע מבוגר (בגיר, בוגר) בקטין (ילד, נער). במקרה כזה, אין שאלה של הסכמה מרצון כיוון שיחסי הכוחות בין שני האנשים הם לא שווים (אחד בוגר והשני ילד).

    3.
    הפגנה היא זכות מחאה חוקית ולגיטימית במדינה דמוקרטית נגד עוולות השלטון.

    4.
    הפגנה אלימה היא הפגנה שעורכיה פוגעים או מאיימים לפגוע בשלמותם הפיזית או הנפשית של האחר (או השוטרים, נניח).

    5.
    ניג'ס הוא מגיב מיתמם שמעמיד פנים כאילו הוא לא מכיר את כל ההגדרות שלעיל רק לשם התססת הוויכוח.

  • יוני 8, 2009

    יובל האחר

    צחצח – דבריך מזכירים לי ציטוט ממקור אחר: "מלחמה היא שלום, חירות היא עבדות, בערות היא כח". ואידך זיל גמור.

  • יוני 9, 2009

    דתי לאומי מודאג

    מעניין לעניין באותו עניין.
    לא שמתם לב אולי אבל אתמול בכנסת התקיימו גם בחירות לוועדה למינוי דיינים (לבתי הדין הרבניים).
    הכנסת הציגה 3 מתמודדים גפני החרדי ושנלר ואורבך הציונים.
    במקום שיהיה קונסנזוס גורף (הרי ככלות הכל בכנסת יש לפחות 80 חכ"ים ציונים לא חרדים ולא ערבים) שיבחר במועמדים הציונים זכה גפני בלמעלה מ70 קולות.
    מה שאומר שיש יותר מ40 חכי"ם ממפלגות ציוניות שתמכו בו,רק כדי לדפוק את אורבך הימני.
    ואחר כך באים בדמעות תנין להתלונן על מצבם של העגום של בתי הדין וכמה חרא להתגרש להתגייר.
    עד החילונים (משמאל בעיקר) לא יפנימו שבעלי הברית העיקריים שלהם הם הכיפות הסרוגות ,כמו שקרה בירושלים והוביל לניצחון כנגד כל הסיכויים, החרדים ימשיכו לתעתע בכולנו ולדרדר את המדינה באותו מדרון תלול.
    ומה שהכי מתסכל הוא, שפעולות כאלה משבשות את האמון הדפוק בלאו הכי ודחקות מגזרים בציבור הדתי לאומי לזרועות החרדים.שאפו.

  • יוני 9, 2009

    צחצח

    אליאונורה
    כמה הגדרות לשימושך-

    1.
    יחסי מין הומוסקסואליים הם יחסי מין בין שני אנשים בוגרים. מתוך בחירה חופשית. ומתוך יכולת להביע הסכמה ורצון הדדי במעשה.אבל לא צריך לשתף את כל העולם.

    2.
    חוסר השיוויון בין ילד לבגיר הוא משהו לא מוסרי. יש לפעול למען שיוויון ביניהם ובכך לאפשר גם יחסים פדופילים.לטיפולך.
    3.
    הפגנה היא זכות מחאה חוקית ולגיטימית במדינה דמוקרטית נגד עוולות השלטון.במשטרים טוטליטריים אפשר למחות ולהפגין, ולשלטון הזכות לבוז למפגינים.

    4.
    הפגנה אלימה היא הפגנה שעורכיה פוגעים או מאיימים לפגוע בשלמותם הפיזית או הנפשית של האחר או שהשוטרים פוגעים או מאיימים לפגוע בשלמותם הפיזית או הנפשית של המפגינים.

    5.
    ניג’ס הוא מי שמעמיד את האמת מול הסלפן שוב ושוב

    אמת,“מלחמה היא שלום" השמאל הצליח להוכיח זאת בשטיפת מח כבר 40 שנה,
    חירות היא עבדות- הרי זה ברור
    בערות היא כח- את זה יובל מוכיח
    והנה אני גומר

  • יוני 9, 2009

    העלמה עפרונית

    צחצח –
    "לא צריך" ו"לא חייבים" ו"אסור" הם לא ביטויים חלופיים זה לזה, כמו שאתה בוודאי יודע. גם לערוך צעדה ביום ירושלים מתחת לחלון הבית שלי לא "צריך", אבל זה לא אומר שנאסור על מי שרוצה לצעוד בשירת "על חומותייך עיר דוד" ודגלים לעשות את זה, נכון? צריך לשתות, צריך לנשום, צריך לא להפריע את מנוחת השכנים בין שתיים לארבע.

    (ואגב – חוסר השוויון בין מבוגר לילד הוא חוסר שוויון שהוא אינהרנטי לגילם ובלתי ניתן לשינוי, להבדיל מחוסר שוויון בין גברים לנשים או בין שחורים ללבנים)

  • יוני 9, 2009

    ערן טרבלסי

    דתי לאומי מודאג –
    מסכים איתך לחלוטין בעניין הצורך במינוי נציגים צינויים בוועדה, אם כי במקרה זה יש לבדוק מה בדיוק היו המניעים – האם באמת מדובר באנשי שמאל שרצו לדפוק את אורבך הימני, או שמא היה חשש שיהדות התורה תעשה שרירים לקואליציה.

    אליאונורה (ועוד כמה) –
    לא כל הפגנה אלימה אינה לגיטימית. היא לא חוקית, ומי שנעצר בה, שלא יבוא בטענות. אבל היא יכולה להיות לגיטימית. גם מהומות סטונוול לא התרחשו בדיוק לפי רוחו של מרטין לותר קינג.

    צחצח – אחת הסיבות לכך שקישרתי למסמך היא טענה חוזרת ונשנית של חרדים שהחברה החרדית מוסרית יותר, טהורה יותר וכו'.
    לגבי ההגדרות:
    1 – למה אתה קורא שיתוף? הם לא מקיימים יחסי מין בראש חוצות. אם "לשתף" זה להימנע מהסתרת הנטייה המינית, אז אולי אין צורך לשתף, אבל גם אין שום מניעה.
    2 – עפרונית כבר ענתה.
    3 – אם זה בעיניך משטר טוטליטרי, מעניין מה יהיה אם חו"ח יהיה פה משטר חרדי.
    4 – כן, יש אלימות משטרתית במדינת-ישראל, ולא רק החרדים חווים אותה. גם מתנחלים, שמאלנים וערבים חווים אותה, כנראה שבעוצמות חזקות יותר. זה לא סותר את העובדה שההפגנה עצמה הייתה אלימה.
    אגב, לא הסברת מה מנוול כ"כ במצעד.

  • יוני 9, 2009

    אודי

    שבת, 16:00, ככר ספרא, הפגנת הפורום למען ירושלים חופשית שהוקם אתמול וכולל את כל ארגונים הצעירים החופשים בעיר, ועוד.

    הפיצו לכל עבר!

  • יוני 10, 2009

    בן

    אודי..בפלייר של בצלאל כתוב שהמפגש יהיה ברחבת משרד החינוך שבשבטי ישראל..

  • יוני 10, 2009

    צחצח

    אודי- אם תצליח לאסוף יותר מעשרים איש אז יצאת גדול. יום שבת בארבע אנשים מפהקים מקיר לקיר ומקסימום מאזינים לשירים ושערים.

  • יוני 10, 2009

    דתי לאומי מודאג

    אודי חבל לך על הזמן.
    הם יאכלו אותכם בלי מלח.
    הם הרבה יותר משועממים,חסרי חיים ומונחי מטרה ממכם.
    שב בבית ותהנה מהשבת.

  • יוני 10, 2009

    צחצח

    ערן טרבלסי- בכך הוכחת את דבריך שאכן החברה החרדית טובה, מוסרית וכו' יותר מהחברה חסרת ערך שאתה משווה אליה. בחברה שלך אם בכלל יש חברה כזו, אין שום ערך אלא רק "זכויות" ו"אחרים" . מה שהחברה החרדית והיהודית מוקיעה אצלך הוא כשר ולגיטימי, כי זאת "זכות" וכדי להוקיע פדופילים אתה צריך להתפתל בכל מיני מונחים בלי קשר למוסר. ברמת העיקרון הפדופיל הוא לגיטימי רק שיש בעיה קטנה כי הוא פוגע באיזו "זכות" של קטין ולכן יש למנוע זאת.

  • יוני 11, 2009

    בן

    צחצח , מה שאמרת כלכך מוטעה שקשה להחליט איך להתחיל לטפל בזה.. זכות וחובה לא עומדות בניגוד למוסר הם נגזרות ממנו. לכן, פגיעה בזכות היא "לא בסדר" מתוקף החוק המוסרי (אמת מידה אנושית או איך שלא תבחר לקרוא לזה..) לעומת זאת אם משהו בחברה סגורה מסויימת הוא "פשוט לא ראוי" כי מהן דהוא קבע כך ואילו בעוד דור ייקבע אחרת הבסיס הלגיטימי לאיסור מועלה בשאלה. הערכים שאתה טוען שאין בחברה שלנו הם אלו ששומרים על בסיס המערכת האזרחית כמוסרית – ראה ערך שמירת החוק, כבוד האדם ועוד…

  • יוני 11, 2009

    צחצח

    אני מקווה שלא יחזור על עצמו מה שקרה בשבת האחרונה בירושלים. אלפי יהודים שומרי שבת יצאו למחות בעצב נגד חילולי השבת בעיר, בהפגנה שהתדרדרה לאלימות קשה של המשטרה כנגד המפגינים.
    בעמוד הראשון של העיתון "ידיעות אחרונות" מיום ראשון מרוחה תמונה על חצי עמוד של שוטר חסון וגברתן, מכניס באכזריות אגרוף לחרדי רזה וצמוק. בתמונות אחרות רואים שוטרים גוררים באכזריות ילד בן 13. אולם, זה לא מפריע לתקשורת ולמגיבים פה לכנות את ההפגנה כ"התפרעות" של חרדים – לא התפרעות חלילה של המשטרה – לא "הפגנת מחאה" של חרדים – "התפרעות חרדית".
    לא ייתכן כי הסטטוס-קוו שהיה קיים בירושלים משך עשרות שנים, יופר באחת, והעירייה תפרסם מודעות בו היא קוראת לאזרחי ישראל לבוא לבקר בירושלים ביום השבת, תוך שהיא מציעה חניה חינם בחניוני העירייה. כל תשובות העירייה כאילו מדובר בפיקוח נפש, ובחניונים המופעלים באמצעות גוי, הם זריית חול בעיני הציבור. הרי ברור לכל שבשלב הראשון יהיו אלו רק החניונים, בהמשך – יבקשו המבקרים לאכול ולשתות משהו, ומשום "פיקוח נפש" ייאלצו לפתוח חנויות, בתי קפה ומסעדות לאלפי המבקרים, וקדושת השבת בירושלים תחולל לגמרי. חז"ל אומרים, לא חרבה ירושלים אלא בגלל שחיללו בה את השבת.

  • יוני 11, 2009

    בן

    תפנימו – סטטוס קוו לא אומר שהעדה החרדית תעשה מה שבא לה והציבור החילוני שותק! אלא,חייה ותן לחיות!
    מתאים לך? מצויין, תקבל את הזכויות של כלל התושבים ,גם אלו שלא חולקים את תפיסת עולמך.
    לא מתאים לך- תארוז ותעבור לבני-ברק.
    ההובלה עליי….

  • יוני 11, 2009

    העלמה עפרונית

    חשבתי שחז"ל אמרו שחרבה ירושלים בגלל שנאת חינם.

  • יוני 11, 2009

    עמית

    חז"ל אמרו הרבה דברים. העיקר הוא שהם אמרו את זה 200 שנה אחרי החורבן ולא בעת החורבן כך שמבחינה היסטורית הדברים בכלל לא בהקשר שלהם ונועדו לשרת מסר חינוכי אחר לעם.

  • יוני 12, 2009

    צחצח

    'מתונים' במישור הערכי; אבל מאוד, מאוד קיצונים ואלימים בהתנהלותכם. שיטתכם המוצהרת: כל חובש כיפה והחושב ימינה מאתנו, אחת דתו-להשתיק.ויאללה הנאורות, יאללה הפלורליזם

  • יוני 12, 2009

    ערן טרבלסי

    צחצח, איפה להשתיק מה להשתיק? כשהייתה ההפגנה הגדולה ו ה מ ס ו ד ר ת של החרדים נגד בית המשפט העליון, מישהו כפר בזכותם להפגין? אנשים כאן יוצאים נגד ההתפרעות, לא נגד הזכות למחות. נכון, יש גם אלימות של שוטרים, כבר כתבתי זאת. ויש מקרים שבהם אני יכול לקבל בהבנה התפרעות בהפגנה (אבל אז, נא לא לבכות כשנעצרים או נפגעים במהלך ההתפרעות). אבל איך אתה יכול להכחיש את האלימות מצד החרדים? או שאתה שקרן או שאתה עיוור.

  • יוני 13, 2009

    שני

    צחצח, ניסיתי לנסח את זה בצורה הפשוטה ביותר בשבילך:
    למחות –> מותר
    למחות + אבנים –> אסור

    צריך לפצפץ את כל מיידי האבנים החרדים. לא יתכן שאדם ישליך אבן על שוטר ויפצע אותו. זאת לא דרך למחות וכמה שלא תיילל, אני לא אשנה את דעתי. וזה לא בגלל שאתה חובש כיפה, זה בגלל שאתה אידיוט.

    שבת שלום,
    שני, זאת שהשותף שלה נפצע בראש מאבן שהשליך חרדי מתון וערכי שכנראה ידע יותר ממנו על פלורליזם.

    נ.ב. מפריע לחרדי הרזה והצמוק שהוא רזה וצמוק? שינסה ללכת לצבא.

  • יוני 14, 2009

    צחצח

    שני-זה שאת חושבת שאני אידיוט אני יכול להבין, אך מאיפה לעזאזל את מסיקה שאני חובש כיפה.
    האוטומטיות שבה את מגיבה מסבירה גם את התגובה המתלהמת שלך:"אני לא אשנה את דעתי"- כי את מבוצרת בדעות שלך בלי לנסות אפילו להביט בפניו של האחר.או "צריך לפצפץ את כל מיידי האבנים החרדים" – למה דווקא את החרדיים? האם מיידי אבנים שהם לא חרדים לא צריך לפצפץ. או שפשוט צריך לפצפץ את החרדים ולתקוף אותם מכל כיוון. וכנגמרות הסיבות אז שולפים את המשפט: "שילכו לצבא"

    אני שולח ברכות החלמה לשותפך האומלל. אני לא מבין למה הוא היה צריך להשתתף בהפגנה האלימה הזו.ואם הוא זורק אבנים אז שישא באחריות.

  • יוני 14, 2009

    שני

    הסקתי את זה מתגובות קודמות שלך. למה אתה מתבייש בכך? מה רע בלחבוש כיפה?

    מה מתלהם בכך שאני מודיעה שלא אשנה את דעתי בנושא? ומי אמר לך שלא הבטתי בפניו של האחר?
    תנוח דעתך, אני בעד לפצפץ את כל מי שמנסה לפגוע בכוחות הבטחון. נרגעת?

    "או שפשוט צריך לפצפץ את החרדים ולתקוף אותם מכל כיוון. -> מאלו כיוונים תקפתי את החרדים?

    "שילכו לצבא" זה טיעון נהדר. מה רע בו? מה, פתאום זה נהפך למשהו לא לגיטימי, לדרוש שאזרחים מסויימים מאוד ישאו בנטל כמו אזרחים אחרים?
    אתה העלת את הנושא ביללותיך על אותו חרדי צמוק ורזה (חצו"ר) שהקלגסים מהמשטרה מתעקשים להטפל אליו. שירות צבאי גורם להעלאה במשקל. בסך הכל רציתי לסייע לאותו חצו"ר.

    שותפי האומלל לא "השתתף בהפגנה" כמו הפראים מיידי האבנים. שותפי האומלל היה שם במסגרת תפקידו בכוחות הבטחון. אני לא זוכרת את מספר התפרים שנתפרו בראשו, אבל אני זוכרת את תיאורו על הפראים עם מבטי השטנה. (ראית? הוא הביט בפניו של האחר וכמעט איבד עין כתוצאה מכך)

  • יוני 15, 2009

    צחצח

    אמת, הבטת בפניו של האחר עם מבטי השטנה, אך מה שראית הוא את פנייך. אינך מצליחה להביט אל מעבר למה שאת רואה. את בסך הכל מבוצרת בבועה סגורה המייצרת וצורכת את השקפותיה, ואינה נפתחת להשקפות שונות-שונות באמת.
    אנני מפנה את דברי אלייך באפן אישי, אלא לדעה שאת מציגה. דעה שמגובה ברדיו הממלכתי, בטלויזיה, בעיתונות, הוצאות הספרים הגדולות, האליטה האקדמית, אליטות המסחר והממון- כל אלו נשלטות ביד רמה, ולא נותנות את המקום הלגיטימי

  • יוני 17, 2009

    עמית (אחר)

    צחצח, תפסיק לדבר עם עצמך. אין שום קשר בין מה שאתה כותב לדברים שאחרים כותבים כאן לך.