להיכנס בהם

1. פחות מחודשיים לבחירות, המערכת הפוליטית משותקת מאז הקיץ, תהליכי קבלת ההחלטות מושהים, ממתינים לאובמה ומושכים זמן. אחרי הפוגה קצרה הם חוזרים שוב לסורם ומראים לנו ששום דבר לא השתנה. זה בדיוק הזמן להיכנס בהם. לרסק אותם. ללמד אותם לקח אחת ולתמיד. להראות להם מה זה. אני מדבר כמובן על מדביקי המודעות הלא-חוקיות, מטנפי הערים, מזהמי המרחב הציבורי. אסור לחכות עם זה לקמפיין הבא. צריך להיות נחושים ותקיפים כבר עכשיו. הרחובות שלנו אינם הפקר, הצמתים אינם הרכוש הפרטי של המפלגות. מי שרוצה לפרסם- שישלם. אני מציע דבר אחד מאוד פרקטי- מאחר והקנסות על המפלגות לא מזיזים להן (תטילו אתם קנס של כמה אלפי שקלים על מפלגת העבודה שבחובות של מאה מיל' ש"ח, נראה אם יזיז לה), צריך להטיל את הקנסות על מדביקי המודעות עצמם. חסל סדר צמתים מכוסי אזיקונים, ארונות חשמל ובזק מטונפים ושיירי נייר וניילון מתגוללים ברחובותינו.נראה את הפעילים שיסכימו לעבוד תחת האיום הזה. מקסימום כמה יחטפו קנסות והיתר יברחו מעצמם. למרות הבחירות, למרות תקופת המעבר אני חושב שחייבים להיכנס בהם.

2. לגבי להיכנס בהם בעזה- עוד יבוא הפוסט.
3. עוד לא מצאתי סיבה טובה להחזיר את המנוי ל"הארץ" שביטלתי עקב היחס לירושלים בתקופת הבחירות. אני נתקל בנחמיה שטרסלר מדי פעם באתר האינטרנט והוא מביא לי את החורפה. כשמו"ל העיתון הזה מסתכל על מחדליו הוא צריך לשאול את עצמו איך הוא נותן לבני ציפר גישה למקלדת. הנה לכם סיבה נוספת להתנתק מהעיתון: למוסף "הארץ" יש תחביב בשם ועדת המדרוג. בסוף השבוע האחרון דורג מופע החמאס, בו אחד מפעילי הארגון שיחק את דמותו של גלעד שליט מתחנן על חייו ובוכה, בתור "גבוה" ו"רע" בועדת המדרוג הנחמדה הזו. רוצים לדעת מה "נמוך" בעיני המדרגים של "הארץ"? יוסי בובליל ("רע"), שפרה קורנפלד ("טוב" ) וסגירה של המסעדות התל אביביות "מינה טומיי" ו"אודיאון". זה נמוך.

4. 23 דקות לקח לי היום בקו 74 מתלפיות למרכז כלל. 5 דקות על דרך חברון בנת"צ, 10 דקות ממתחם הרכבת עד לצומת של גן הפעמון (בלי נת"צ- תקוע עם הרכבים הפרטיים) ועוד 8 דקות מגן הפעמון לבנין כלל, שוב על נת"צ. המסר ברור.

בן 36, ירושלמי מלידה, אבו-אל בנאת עם תעודות. בין יום מילואים אחד לשני עוסק בהתחדשות עירונית עבור חברת "מוריה".



12 תגובות

  • דצמבר 22, 2008

    אודי

    מסקנה: חייב להימצא פתרון למעבר האוטובוסים במתחם הרכבת. אם הבנתי נכון, הרעיון להעביר את הרכבים הפרטיים לבקעה לא עבר את מבחן התושבים, וזה בסדר גמור. עכשיו צריך פתרון חדש.
    מישהו יודע אם מתוכנן משהו?

  • דצמבר 22, 2008

    ערן

    מסכים לגבי שטרסלר. ממש לא מסכים לגבי בני ציפר. אומנם, כשהוא כותב בבלוג שלו או בגיליון "השבוע" בסופי שבוע, גם אני בדרך-כלל מקבל חום. אבל היומן שלו ב"תרבות וספרות", ובכלל המוסף "תרבות וספרות", הם במקרים רבים עונג צרוף. לא כל גיליון, ולא כל כתבה, אבל אני מניח שאחרים אוהבים את מה שאני פחות אוהב ולהיפך, וזה רק מראה על גיוון. באופן, כללי ניתן לומר שזה אולי המוסף הכי איכותי בעיתון.

  • דצמבר 22, 2008

    עמית

    אודי- אני חושב שבמקום את הרכב הפרטי, צריך להעביר את התחבורה הציבורת לדרך בית לחם ולהשאיר את הרכבים הפרטיים להינמק ברחוב רמז. לא יודע מה מקודם ברמה הפרקטית.
    ערן- מהבלוג של ציפר ממש לא אכפת לי, גם לא חושב שהתייחסתי אי פעם להבלים שהוא משמיע שם. הדבר היחיד שמאפיין את חסר החוליות הזה הוא האנטי שלו. תמיד הוא יהיה אנטי, גרמניה, איראן ותורכיה- שיש להם כמה כתמים שחורים בעבר/ הווה- תמיד יהיו נאורות ותרבותיות יותר מישראל. "תרבות וספרות" זה בעיני בדיוק הדוגמה לניתוק שלו. לא מצליח לקרוא את הדבר הזה ובאמת שניסיתי. מוסף מנותק, אטום, אליטיסטי שהיה לו פוטנציאל גדול.

  • דצמבר 22, 2008

    יאיר

    לדעתי התכנון הוא להעביר את התנועה במעין flyover דרך מתחם תחנת הרכבת, אבל יכול להיות שאני מתבלבל.

    המלחמה בעזרת קנסות לילדים שקושרים אזיקונים לא נשמעת לי נכונה. אני בעד להילחם בזירה התקשורתית. שם יש למפלגות יותר מה להפסיד. העירייה צריכה להתארגן, ולהאכיל את העיתונים, שלצערי יאכלו (סליחה) כל דבר שיתנו להם. אם הדוברות תוציא קומוניקטים כל יומיים, שיהיו מנוסחים היטב, עם צילומים לא מחמיאים של שלטים מוּסרים על-ידי פקחים – זה יכול אולי להשפיע במשהו.

    דרך אחרת לגמרי היא לכנס היום את המפלגות, ולחתום על איזושהי אמנה. אם ליברמן יידע שמרצ לא הולכים להשתלט על צמתים, אולי גם הוא לא יהיה לחוץ לעשות את זה. אני נאיבי? כנראה שכן…

  • דצמבר 23, 2008

    יובלוג

    עמית – להעביר את התחבורה הציבורית לדרך בית לחם יהיה טוב לך, לא למי שגר באבו-תור או בתלפיות-צפון. אמנם לא בחלק שצמוד לדרך חברון, אז יהיה לו רק 3-4 דקות הליכה לדרך בית-לחם, אלא למי שגר יותר בפנים. שלא לדבר על הזקנים בשכונה, ויש לא מעט. המעבר לדרך בית לחם דרך מתחם הרכבת הוא לא פשוט במיוחד.
    אפשר להוסיף נתיב נוסף לדרך חברון (בחלק שבו אין נת"צ) על חשבון מקומות החניה הריקים כמעט תמידית בצד הדרך, וכך להכניס נתיב אחד לכל כיוון של נת"צ.

    מה גם שמעבר לדרך בית לחם לא עוזר לקו 8, קו די תדיר שמגיע לדרך חברון בדיוק בקטע בו נגמר הנת"צ.

  • דצמבר 23, 2008

    יובלוג

    יאיר – אני לא חושב שליברמן מוטרד ממרצ. הם לא בדיוק מתחרים על אותו קהל… אם אתה מתכוון לעניין העקרוני – מפלגות פחות מוכרות עדיין יהיו חייבות את השטח – מפלגות כמו ההזויים במיוחד של מרזל, ההזויים קצת פחות של אריה אלדד והסתם הזויים של מפלגת זכויות הגבר – הם תמיד יצטרכו את הגרפיטי ותליית השלטים, וכאן חייבים להילחם בתולי השלטים ומכערי הרחובות שלנו.

  • דצמבר 23, 2008

    עמית (אחר)

    תרומתי הדלה לדיון:
    1. יכול להיות שאתה צודק ויכול להיות שצריך להטיל עונשים כדים יותר על המפלגות כדי להרתיע אותן. בכל אופן, מה שמפריע לי זה שהסמרטוטים של פרוש עדיין מעטרים את העמודים לאורך כביש בגין וגדרות הבטיחות עדיין מלאות באזיקונים.

    ואם כבר הזכרת את ארונות החשמל בהקשר אסתטי – ראיתי שבערים אחרות קישטו את הארונות בציורים נחמדים וצבעוניים, ואצלנו? אם לא כיסו אותם מודעות אבל אז הדביקו עליהם מדבקות מכוערות ומתקלפות עם תמונות של הכותל, תחנת הרוח או גשר המיתרים, בחלקן הגדול מסובבות ב-90 מעלות (כי מה זה משנה, העיקר לכסות את הארון ב"משהו יפה"), מה שהופך את העניין למגוחך ומכוער אפילו יותר. אני מקווה שכמו שהרסו את פירמידת הדשא הסינתטי בכניסה לעיר (אפילו ללופו יש קווים אדומים, מסתבר), גם המפגע הזה יעבור מן העולם ונזכה לארונות חשמל מצויירים לתפארת שיוסיפו קצת צבע לעיר (ולא חסרים פה אמנים מוכשרים!).

    2. אנחנו עוד נראה להם מאיפה משתין הדג, או לפחות מאיפה הוא שותה (מהים של עזה כמובן).

    3. צודק צודק צודק. "הארץ" הוא כבר מזמן מקומון תל אביבי לא מוצלח במיוחד שמייצג את הטרנדיות הפלצנית במיטבה. בני ציפר הוא בכלל בושה לאינטליגנציה. פעם הייתי נכנס לבלוג ההזוי שלו רק כדי לקרוא את התגובות. היום גם זה לא.

  • דצמבר 23, 2008

    עמית

    יאיר- לא חושב שצריך דווקא להיכנס בילדים, צריך לארוב לפעילים שמגיעים לפנות בוקר לתלות על לוחות מודעות באופן לא חוקי. זה אומר שהפקחים צריכים להסתובב ברחוב בשעות האלו.
    י

  • דצמבר 23, 2008

    אלי אושרוב

    בקשר לשלטים המודבקים על תיבות החשמל: מגיעה מילה טובה לעירייה שמצאה פיתרון לבעיה במדרחוב בן יהודה. לאחר מלחמות בלתי פוסקות עם כל המדביקים – במיוחד המשיחיסטים והכהניסטים – הם כיסו את התיבות בשפריץ וצבעו אותו בכל מיני צבעים נחמדים. פיתרון פשוט בגאוניותו (בחיי אני לא מגזים). פשוט אי אפשר להדביק מודעת נייר על השפיצים (למי שלא מכיר "שפריץ" זה הכיסוי לקירות שבשנות ה-80 היה באפנה בהרבה בתים).

    יובל, מרזל הוא לא הזוי הוא גזען מסוכן.

  • דצמבר 23, 2008

    יאיר

    איכשהו נראה לי שאם רוצים להפעיל אחריות אישית זה צריך ללכת גבוה יותר – ראש המטה בירושלים או משהו כזה.

    אבל אני לא בטוח שעם המומנטום הנוכחי של ברקת והדיבור שיש לו עם ראשי המפלגות הוא לא יכול לסגור את זה בשקט. לפחות עם הגדולים.

  • דצמבר 23, 2008

    ערן

    עמית ועמית האחר –

    אני שותף מלא לביקורת על עיתון "הארץ", בוודאי בעניין יחסו לירושלים, אך גם בעניינים אחרים (כמו ביטול חלק ב' של העיתון, נקיטת קו ניאו-ליברלי מובהק ועוד). אני גם שותף לביקורת על אישיותו של בני ציפר, שאכן אוהב מאוד את עמדת האנטי כל עוד מדובר במדינת-ישראל, ונוטף מתיקות בכל פעם שהוא מזכיר את טורקיה, גרמניה, וגם צרפת דרך אגב (באיראן דווקא לא נתקלתי). אבל אני כתבתי על נושא אחד בלבד – עריכתו את מוסף "תרבות וספרות" והכתיבה שלו שם, ושם בלבד. המוסף אכן אליטיסיטי (אליטיסטי זה בהכרח רע?), אבל למה מנותק ואטום? גם אני לא קורא שם כל כתבה ומאמר, ויש גליונות שלמים שאני לא קורא בהם כמעט כלום. אבל ברוב הגליונות אני מוצא דברים מעניינים, ויש גליונות שאני קורא בשקיקה ממש. אחד מהם הוא הגיליון שהופיע לפני כשבועיים-שלושה – אחת הכתבות שם עסקה בביקורו של בני מר (שבין היתר, מתרגם את ספריו של שלום עליכם) בניו-יורק. זו כתבה מרתקת, ואני מציע לכל מי שיש לו אנטי כלפי המוסף המצוין הזה להתחיל בה. שמרתי עותק שלה.
    אגב, נדמה לי שציפר הוא זה שהכניס לשם את הפינה המוקדשת לפרשת השבוע (כיום כותב אותה הרב בני לאו), ובכלל, המוסף עוסק רבות בתרבות יהודית לגווניה.
    הטענה היחידה אני עוד איכשהו מוכן לקבל היא שהמוסף מעט עבש או אפור, אבל אני רואה בזה יתרון כשמסביב כל השאר עושים ככל יכולתם להיות צבעוניים, צעירים, מעודכנים וכו' (ולא, אני לא בן 70. רק 25). ואם כבר "מעודכנים" – ציפר פעם הגדיר תרבות בצורה מעניינת – "כל מה שלא מעודכן, וכל מה שהאנשים המעודכנים לא מתעניינים בו." החלק החשוב בהגדרה (לדעתי) הוא הסיפא.

  • דצמבר 24, 2008

    עודד