הסעות לירושלים ביום הבחירות

חברים, יום הבחירות מתקרב. התחושה ברחובות מצויינת, הסקרים איתנו, האנשים בענין ומאיר פרוש מוודא שגם המעטים שהאמינו לקמפיין השטותי הזה יתעוררו בבהלה. מה נשאר? לתרגם את כל זה להצבעה ביום הבחירות. כבר נמאס לחזור על הנתונים אבל ב-2003 השתתפו בבחירות רק 38% מבעלי זכות הבחירה, בבחירות לכנסת מצביעים בדרך כלל 65% מבעלי זכות הבחירה בירושלים. זה כל הסיפור. יום בחירות מוצלח יעשה את ההבדל. אז מעבר למעבר בין בניין לבניין, לוודא שכל השכנים מצביעים, שההורים, הקרובים וכל מי שאתם מכירים מממש את זכותו- יש עוד דבר שאפשר לעשות:

אלפי ירושלמים חיים בגולה. לומדים בבאר שבע ותל חי והטכניון, עובדים בתל אביב ובכפר סבא. יש להם זכות בחירה בעיר. אם אתם מכירים אנשים כאלו- אני מארגן (מטכם מטה ברקת- שלא יהיו ספקות) הסעות לירושלמים שגרים מחוץ לעיר. הרישום המוקדם כבר נפתח מתל אביב. אם תהיה כמות מספקת במקומות נוספים- ייצאו הסעות גם משם. נא להפנותם למייל otherjerusalem בג'ימייל ואני אדאג ליצור קשר.

כבר דיברו מספיק על הצעירים שעשו היסטוריה בארה"ב, עכשיו הגיע התור שלנו.

בן 36, ירושלמי מלידה, אבו-אל בנאת עם תעודות. בין יום מילואים אחד לשני עוסק בהתחדשות עירונית עבור חברת "מוריה".



13 תגובות

  • נובמבר 6, 2008

    דוד מירושלים

    קשה לי להאמין שמישהו ישרוף 4-5 שעות בשביל לבוא מהטכניון לירושלים כדי להצביע בבחירות.
    שלא לדבר על תל חי ושאר המקומות הרחוקים.

  • נובמבר 6, 2008

    עכברתול

    אז אין ברירה, חייבים לתפוס את האנשים האלה בציפורניים ולהביא אותם לכאן, גם אם אין להם כוח. אין לנו זמן הזדמנות נוספת ב-5 השנים הקרובות!

  • נובמבר 6, 2008

    נעמה

    לא יודעת מה גורם לך לחשוב שהרחוב איתנו. לדעתי המצב הפוך. לפחות ברחוב הד"ל יש שחיקה מטורפת באחוזי התמיכה בניר. פורוש מנהל שם מסע צלב יקר בטירוף ומאד אפקטיבי נגד ניר (אגב, איך עוד אף אחד לא הגיש תלונה למבקר המדינה, להערכתי הוא חרג מהמימון המותר בבחירות ב400%)
    בכל מקרה- בשיחה עם שכנותי הצרפתיות גיליתי שהן לא יודעות איפה מצביעים (בבקעה לא קיבלו "הודעה לבוחר") לא יודעות שבישראל בניגוד לצרפת אין צורך בהרשמה מראש ולא יודעות שהקלפי פתוח עד 10 בלילה.
    בקיצור- דברו, דברו, דברו, עם כל מי שזז סביבכם.
    זה יכול להציל לנו את הבחירות.
    לדעתי- נכון לעכשיו- פורוש לוקח.

  • נובמבר 7, 2008

    ערן

    מסכים בעניין הציבור הדת"ל (וכבר דיברנו על זה היום). חבר דת"ל, שאינו ירושלמי, אמר לי שלולא היה חבר שלי – היא בטוח שפרוש הוא הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לירושלים. חבר אחר – כן ירושלמי, אומר שהוא לא בטוח שפרוש יהיה כזה אסון גדול, והוא עוד גר ברמות – ליד ביה"ס הממ"ד שחולק לשניים על-מנת שישמש במקביל גם תלמידים חרדים (למרבה המזל הוא לפחות עדיין מבין שברקת יהיה טוב יותר מפרוש). אני מקווה לא להישמע מתנשא או משהו, אבל הציבור הזה זקוק לניעור רציני אם כך משפיע עליו קמפיין השקרים של פרוש. הניעור צריך לבוא ממטה ברקת.
    בינתיים אחד המועמדים בנהריה מצטט את אפלטון על-מנת לנסות ולהגדיל את שיעורי ההצבעה:
    "העונש של אנשים טובים על אידשותם הפוליטית הוא שהם נשלטים על-ידי מושחתים"
    מה שאירוני – הוא עצמו נחשד בשחיתות בבחירות האחרונות (ואם זכור לי נכון – לא נוקה מכל חדש).

  • נובמבר 7, 2008

    ערן

    נו, אז יש תקווה:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3618850,00.html
    חבל רק שהביאו באותו מאמר, באריכות יתרה, את דעתו של הרב יעקב שפירא בעניין. יוצא מזה שכתבה על תמיכתו של הרב דרוקמן בברקת (כך גם בכותרת), הופכת בערך בשליש שלה לכתבה על תמיכתו של הרב שפירא בפרוש.

  • נובמבר 7, 2008

    עמית (אחר)

    ועכשיו אני רואה שהלכלוך מהפשקווילים הגיע גם לאינטרנט… הקמפיין השלילי הזה (no-barkat) נראה מושקע מדי בשביל חבורת פרחחים. אין לי ספק ש"ספין" עומדת מאחוריו.

  • נובמבר 7, 2008

    עמית (אחר)

    ערן: דעתו של הרב יעקב שפירא דווקא מעניינת מאוד. שים לב לשימוש בשפה חרדית לגמרי. זה ממש מסמל את הפיצול בין ד"ל וחרד"ל, שהוא מקביל לפיצול ההצבעה לברקת או פרוש.

  • נובמבר 7, 2008

    ערן

    עמית אחר,
    אני מסכים איתךך באשר לפיצול. הבעיה היא שישנם ד"לים רבים, שמקיימים אורח חיים ד"ל לחלוטין, ותפיסתם האישית מתאימה לתפיסה הד"לית, אבל משום מה נוטים בכל זאת להעריך יותר את דעתם של הרבנים החרד"לים.

  • נובמבר 7, 2008

    ערן

    יצא המרצע מן השק:
    "ראשית, טוב שאולמרט עוזב את ירושלים. צריך לעודד אנשים לעזוב את ירושלים ואולמרט נותן דוגמה אישית נכונה. שנית, טוב שהוא אומר לעקור דווקא לתל אביב, המקום הנכון לחיות בו" (גדעון לוי).
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1035224.html
    למרות שאני לא באמת מופתע, קראתי את הדברים בעיניים פעורות מתדהמה – על עזות המצח והיוהרה.

  • נובמבר 7, 2008

    עכברתול

    איכססססססס. גדעון לוי הזה… אני מקווה שיום אחד אפגוש אותו ברחוב כדי שאוכל להביע את הערכתי אליו (באגרופים ובעיטות לראש, כמובן).

  • נובמבר 7, 2008

    יאיר

    שיאן השבת, ממה שקראתי עד עכשיו, הוא חיים ברעם: לא מצביע לברקת, ולא לוקח אחריות על מחדלי העתיד של פרוש. יופי… אני מציע לו שאם הוא מתחמק מלקחת אחריות, לפחות שלא יכתוב על זה

  • נובמבר 7, 2008

    ערן

    יאיר, זה בערך מה שיעץ שריד לאחותו הדסה – "ידייך לא שפכו את הדם הזה", או משהו כזה.

  • נובמבר 7, 2008

    ערן

    ואיך שכחתי:
    שוב, "הארץ" מפרסם בעמוד פנימי (הפעם זה היה עמוד 12 או 13, נדמה לי), ובקטן מאוד:
    "פרוש מתוודה: בנינו מעבר לקו הירוק ללא היתרים"
    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=1035291
    איפה הזעם הקדוש שמופנה כלפי ברקת אחרי אמירותיו על מזרח העיר?
    טוב ששחר אילן קיים:
    "ירושלים היא הלב של המדינה היהודית. יכול להיות שזה לב חולה. יכול להיות שהעורקים שלו מסויידים. יכול להיות שהוא לא מספיק להכאיב. אבל אי אפשר להחליף אותו. כי היא גם הלב של התרבות היהודית ולא יכול להיות שלמדינה היהודית יהיה לב אחד וליהדות לב שני. נעמי שמר היתה חילונית לגמרי אבל הבינה את זה. הצנחנים שבכו על אבני הכותל הבינו את זה. נורא עצוב שכל כך הרבה חילונים היום לא מבינים את זה וחושבים שאפשר לוותר על הקרב על ירושלים."
    לא תמיד אני אוהב את מה ששחר אילן כותב, ופעמים רבות לא מסכים איתו (למשל – טענתו שעל-מנת לעכב את ההתחרדות יש לבנות את ספדי, ועוד לחרדים). אבל הוא לפחות מבין את מה שאחרים במערכת שלו מסרבים להבין.