אין סיבה לשמוח

תרשו לי לא להתלהב מהקולות ששמעתי בשבוע האחרון לפיהם מועמדותו של מאיר פרוש לראשות העירייה מטעם החרדים משפרת את סיכוייו של ניר ברקת לנצח בהן. הניתוחים מאוד הגיוניים: פרוש יפחיד יותר את החילונים ולכן הם ייצאו להצביע, הדתיים הלאומיים יעברו במהרה לצד הלא-חרדי, החרדים עצמם מפולגים ביניהם על רקע מעללי פרוש בבחירות לביתר עלית. הכל הגיוני, הכל נכון וכאילו לאשר את הניתוחים האלו מוצגים גם הסקרים שמבשרים על תבוסה צפויה.

למה אני לא שותף לשמחה? קודם כל בגלל המנחוס. ב-2007 היינו בהיכל נוקיהו ו-5,000 אדומים היו בטוחים שיתרון 6 נקודות דקה וחצי לסוף יספיק לקחת אליפות היסטורית. המנחוס הכה בנו בצורה כואבת. המשחק לא נגמר עד שהוא נגמר ומי שמתחיל לחגוג יתעורר בסוף בלי הגביע. אני לא שמח כי פרוש הרבה יותר מתוחכם, ערמומי וכוחני מראש עירייתנו הנוכחי. הוא קרקס ליריביו את הצורה בביתר עלית כנגד כל הסיכויים, הוא עוד יעשה מהלכים מפתיעים ויהיה יריב הרבה יותר עיקש. פרוש גם לא ניהל את העירייה בשנים האחרונות לכן קשה להדביק לו את המחדלים בתחומי התחבורה, הדיור, התעסוקה, הדימוי, התרבות ויתר הדברים שלופו-פולק ושות' אחראים להם. אני לא שמח כי בחירות זה עניין שבטי. הרבי מגור כועס על פרוש, האדמו"ר מבויאן נעלב, הליטאים מבטיחים לנקום והספרדים בכלל חוששים מהאשכנזי הזה. אז מה? זה אומר שמישהו מהרבנים האלו יקרא למאמיניו להצביע למועמד חילוני או לא להצביע בכלל? איזה רב ייקח על עצמו את הסיכון שהוא יואשם באיבוד השליטה החרדית בירושלים? אף אחד. כל אחד ישמע מפרוש את מה שהוא רוצה לשמוע והחרדים יגיעו להצביע ב-90% כרגיל. ומה עם הסקרים? גם פרס הוביל בסקרים שלושה חודשים לפני בחירות 96' ב-20%, הוא אפילו ניצח במדגם של מינה צמח ביום הבחירות עצמו. איך זה נגמר כולנו יודעים. את הבחירות לא מנצח מי שמרבית האנשים אמרו לסוקר טלפוני שהם יצביעו לו. מנצח מי שהכי הרבה אנשים אשכרה הגיעו לקלפי והצביעו לו. הקמפיין, המודעות, הכנסים- הכל טוב ויפה. בסוף צריך לגרור אנשים לקלפי כדי להצביע. החרדים גוררים, אנחנו מפצחים גרעינים.

צר לי להשבית שמחות אבל יש עוד חודשיים וחצי, כדאי להירגע. הניצחון אמנם אפשרי וריאלי אבל הוא לא בכיס של אף אחד, בטח לא בכיס של הרוב שעדיין מתנהג כמו מיעוט. צריך לאחד רשימות, לאגם משאבים וליישר קו בדרך להסתערות האחרונה.

בעקבות אירועי בורוכוב הנה קישור מצויןם ששלח איחד מקוראינו: מדריך משפטי של עמותת "חופש" לכל נושאי הכפייה הדתית: החזרה בתשובה של קטינים, סגירת רחובות בשבת, הקצאת קרקעות ציבור ועוד.

ולסיום,  כמה חברים עם נסיון בתחום האנימציה והקולנוע, החלו ליצור מספר סרטונים סאטיריים על מצב העיר. קבלו את הפרק הראשון. אתם מוזמנים להפיץ. שבת שלום.

[gv data="kvj9vxQiNEw&eurl=http://jblog.co.i"][/gv]

בן 36, ירושלמי מלידה, אבו-אל בנאת עם תעודות. בין יום מילואים אחד לשני עוסק בהתחדשות עירונית עבור חברת "מוריה".



39 תגובות

  • אוגוסט 22, 2008

    משה

    מאמר מחוצף בליווי וידיאו טפשי בתת-רמה. אינני מבין את חוצפת אותם חילוניים המתבכיינים תדיר על "כפיה דתית" דמיונית (מישהוא מכריח אותם לשמור מצוות?) ואינם פוסקים מלהביע סלידה (במקרה הטוב) או שינאה חולנית אובססיבית לכל סממן דתי. הרי הדת היא הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל והדת היא שהביאה את רוב היהודים חזרה לארצם. אם אתם מחפשים מולדת יהודית בלי דת- היא כבר קיימת מזמן. קוראים לה בירוביז'ן. השפה הרשמית שם היא יידיש ולא עברית אבל יידיש הרבה יותר קרוב לגרמנית שהיתה כל כך אהובה על הרצל (השפה הכי תרבותית) ושהוא כל כך רצה בה כשפה הרשמית של "מדינת היהודים" שלו.
    עצתי אליכם ידידי החילוניים: אם אתם סתם רוצים לחיות כמו כל העמים ללא כל סממן יהודי אז מה הבעיה? לכו לארה"ב ותתבוללו! התבוללות היהודים (או התנצרותם) היה הפתרון הראשון של הרצל ל"בעיה היהודית" והוא החליט על
    "מדינת היהודים" כי בזמנו הסביבה הנכרית "סירבה לקלוט" (כלשונו) את היהודים. אבל היום לפי תורת הרצל אין שום צורך במדינה יהודית חילונית כי אפשר לעשות את זה ביתר קלות בחו"ל.
    ואם אתםבכל זאת רוצים מדינה יהודית חילונית אז תעזבו לא רק את ירושלים אלא גם את ארצנו (שלנו-לא שלכם!!) הקדושה ותהגרו לבירוביז'ן.
    ואם אתם בכל זאת מתעקשים להשאר בארץ לא לכם (התורה הבטיחה את הארץ הזאת רק לשומרי מצוות וממש לא למפירי ברית) אז לפחות תשבו בשקט ותפסיקו לילל כמו חתולים דפוקים.

    נ.ב. אין לכם מה לפחד ממאיר פרוש-הוא לא ידבר אליכם ככה!!

  • אוגוסט 22, 2008

    עמית (אחר)

    אני בהלם! יש אנשי קולנוע ואנימציה בירושלים!

  • אוגוסט 23, 2008

    אילן אזרחי

    עמית וכל השאר,
    זיכרו: לבחירות לרשויות המקומיות יכולים לבחור כל מי שמלאו לו 17. זה אומר שכמעט כל שכבת י"ב יכולה להצביע. עם התחדש שנת הלימודים צריך להגיע לתלמידי י"ב ולהמריץ אותם להצביע. זה מביא אותי גם לסיפור של החיילים, הצריכים באותו יום להצביע עם מעטפות כפולות בבסיסים שלהם.
    צריך להיכנס לרשתות החברתיות של שתי הקבוצות האלה ולדרבן אותם.

  • אוגוסט 23, 2008

    ערן

    משה, מי שמחוצף זה אתה! ללא הציונים החילוניים השנואים עליך, עד כדי כך שאתה מבקש לגרשם, כנראה שלא היית יכול להיכנס לאתר זה או לכל אתר אחר ולהביע בחופשיות את דעתך. אין לי מדינה יהודית-דתית נעדרת חילונים להציע לך (כמקבילה לבירוביג'ן), לכן הצעתי היא שתלך לעזאזל ותן לנו להמשיך ולבנות את מדינת היהודים היחידה עלי אדמות, ושלכן עליה להכיל ולקבל יהודים לכל סוגיהם. ועוד דבר – הרצל לא בדיוק היה הוגה הדעות הציוני היחיד, כך שגם אם הוא היה תומך כיום בהתבוללות, זה היה רחוק מלמוטט את התנועה הציונית כולה.

  • אוגוסט 23, 2008

    ערן

    מישהו מצטרף לשחייה בבריכה (ואני רציני):
    http://www.nrg.co.il/online/54/ART1/777/438.html#5509937

  • אוגוסט 23, 2008

    עמית (אחר)

    ומי יגן על מדינת ההלכה שלך, משה? האם תתחילו להתגייס לצבא בהמוניכם? כל כך הרבה שטויות חסרות שחר… איפה הספקת ללמוד כל כך הרבה על הרצל והציונות, בדרשות של אמנון יצחק או בזמן שיעורי "תוכנית הליבה" בישיבה?

    ובתשובה לתהייתך: אתה ודומיך, הבטוחים שיש להם מונופול על היהדות, הם-הם הסיבה לסלידה ולשנאה שרבים כל כך רוחשים כלפי הדת וכל מי שמייצג אותה (לא בצדק).

    [מצטער על הסגנון הלא-אופייני, אבל ככה זה יוצא כשאני נתקל באנשים חוצפנים וגסי רוח.]

  • אוגוסט 24, 2008

    בן

    הדת היא שהביאה את רוב היהודים ארצה?? אני מבין שאתה לא צאצא לעלייה האירופאית,, או מארצות ערב,,או מהגוש הסובייטי….
    אידיוט, רדיפות יהודים ואירוע היסטורי שקרוי שואה שהיווה את גולת הכותרת של אותם רדיפות היוו מוקד משיכה של עם נרדף חסר מקום בטוח לחיות כמו שהוא…
    אם הסיבה הדתית היא מקור ארץ ישראל איך זה שאנחנו לא אומה חרדית ("תודה לאל" על כך..) איך זה שאנחנו מדינה דמוקרטית ולא מדינת "מה שהרבי יגיד"?? (ושוב..נאמר אמן)
    ואיך זה שבכל זאת יש כאן ציבור שממלא את חובותיו (ולא משתמט כמו פחדן אפסי חסר ערכים) למרות שאחרים דורשים זכויות יתר על גבו..
    עצה לי לך…בפעם הבא שאתה נוסע טס לאומן – תשאר שם…אולי גם כדי לקחת ספר היסטוריה לקריאה…כי בישיבה פיספסו כמה שעורים מסתבר…

    ודר"א כפייה דתית זה שאומרים לי באמצע השכונה שבה אין שום רוב חילוני מה ללבוש מתי לנסוע וכיוצא בזה…יש כאן יהדות חרדית ירושלמית שבה סובלנות, קבלת האחר, ואהבת רעך הן מילים גסות…

    הייתם מתים להציג אותנו כשונאים דתיים או שונאי יהדות, הבעיה שאנחנו שונאים רק את הכוחניים והעיוורים לאחר, שמנכסים את הידע אך ורק להם ולדרכם….וזה ממש לא "הדתיים" כי אם קבוצה חרדית מאד מוגדרת בעיר שעושה עוול ליהדות כולה…

  • אוגוסט 24, 2008

    שחר (אחר)

    אילן –
    למיטב ידיעתי חיילים לא מצביעים בבסיס בבחירות המוניציפליות אלא זכאים לבקש לצאת ביום הבחירות (קרביים ליום שלם ולא-קרביים לחצי יום) – זה מבירור שעשיתי עם עיתון "במחנה".
    אם מישהו יודע משהו מוסמך (!) אחר כדאי שיגיד מהר כי "התעוררות" יוצאים בשבוע הבא בקמפיין שמטרתו ליידע חיילים על האפשרות הזאת.

    בספטמבר (אם בסעיתא דיולי תמיר יהיו לימודים) תעביר קבוצה של בוגרי מכינת "מעיין ברוך" מערכי שיעור (לא פוליטיים) על הבחירות בתיכונים בכל העיר – אם מישהו רוצה לתת יד אפשר ליצור קשר דרכנו (wakeup.injerusalem@gmail.com), כנ"ל לגבי פעילות עם חיילים.

  • אוגוסט 24, 2008

    דודו

    חבריה!!

    בהמשך לקישור של ערן על הבריכה ברמות, צריך לעשות מעשה, אסור להפקיר אותם לבד בצפון העיר.

    שחר דבר עם החבר'ה שלך!!

    יש פה מישהו ממרצ, מפלגת העבודה?.

    עמית, מה עם רוח חדשה?

    צריך לארגן משהו יחד.

  • אוגוסט 24, 2008

    עמית

    משה, בשנה וקצת שהבלוג הזה קיים נרשמו כ-30,000 כניסות ונכתבו כ-1,200 תגובות על ידי הגולשים. סיננתי עד כה פחות מ-10 תגובות. כמה היו כפולות, כמה תגובות זבל ואחת שבאמת לא הייתה ראויה לפרסום. אני שמח שאתה וחבריך מ"בחדרי חרדים" גיליתם שיש ירושלמים שאינם חרדים שאוהבים את ירושלים ורוצים לגור בה. אם כאן נוכל ליצר שיח משותף בין ירושלמים- מה טוב. אגב, אל תיכנס פה להגדרות של דתי-חילוני-מסורתי- יש כאן מכל הסוגים ואתה לא יהודי יותר טוב מאף אחד מהם רק בגלל צבע הכיפה ואורך החצאית של זוגתך. עם זאת, אני חייב להודיע לך כי אם תמשיך בקו הזה של השמצות פרועות, דמגוגיה והפצת שנאה- אני אעיף אותך מפה על טיל. תתייחס לטענות לגופו של עניין, אל תשתמש בסיסמאות מוכנות והיה מוכן לשמוע את דעתם של השונים ממך.
    לעניין טענותיך (שכפי שהעיר פה אחד הכותבים- נשמעות כאילו מישהו השתיל לך אותן ולא פרי של מחשבה עצמאית), ראית את הסרט "שבעה חטאים" (בראד פיט, קווין ספייסי, מורגן פרימן)? לא? אז אני אסביר בקצרה. פיט ופרימן הם שני בלשים שמתחקים אחר רוצח סדרתי שפל- ספייסי. הרוצח הוא נוצרי שחזר בתשובה שמיישם את גזר דין המוות לשבעת החטאים בנצרות. בסוף הסרט פיט מתאגה בפני ספייסי כי הוא פיצח את מקרי הרצח והצליח להגיע לרוצח עצמו. ספייסי מודיע לו שלא יתבלבל: "אתה חי רק כי אני נתתי לך לחיות". כאן גם אני מציע שלא תתבלבל- היהדות החרדית חיה כיום רק בגלל שהציונות החילונית החליטה כך. בגלל הפטור של בן גוריון בנושא הגיוס, בגלל שימור החינוך העצמאי, בגלל העדר חוט שדרה אידאולוגי והתרפסות חילונית בפני חובשי כיפה. הדור הזה נגמר. אנחנו לא יהודים פחות טובים מכם. אין לך או לדומיך מונופול על היהדות, על התנ"ך, על היצירה היהודית, על הקשר עם אלוהים. אם היינו הולכים בדרך האדמו"רים שלך ולא בדרך הציונות היינו יכולים להיות אנדרטה יפה ביד ושם. היהדות היא דת אבל היא לא רק דת. היא תרבות. היא עולם שלם. היא מעולם לא כיוונה רק לסוג אחד של קיום הדת. תקרא את "אם לא עכשיו-אימתי" של פרימו לוי. תבין כמה היהדות (והחיים!) הם עניין מורכב. הרבה יותר מורכב מהסיסמאות החלולות שלימדו אותך בישיבה. תרצה לדון בדברים האלו כמו אדם בוגר- אתה מוזמן. רוצה להמשיך ולזרוק בוץ? בשביל זה יש לכם פורום, לא?

  • אוגוסט 24, 2008

    עמית

    שחר- לעניין הצבעת החיילים. עד כמה שביררתי את הנושא- הם יכולים להצביע בקצין העיר לפני החזרה לבסיס, על זה צריך לשים דגש. ימי חופש לא יחולקו בכזאת נדיבות.

  • אוגוסט 24, 2008

    ערן

    אגב, ראיה משמעותית מאוד לכך שלא הדת היא שהביאה את היהודים בחזרה לארצם (גם אם אכן הייתה הגורם ששימר את הקשר לארצם) הנה העובדה שהנהירה לארץ-ישראל החלה רק לאחר שנוצרו קבוצות חילוניות בעם היהודי. כל עוד העם היהודי היה כולו דתי, העלייה לארץ-ישראל הייתה בגדר טפטוף ותו לא.

  • אוגוסט 24, 2008

    העלמה עפרונית

    אז מה, אחרי הפגנת-קמפינג הגיע הזמן להפגנת-ביקיני?

  • אוגוסט 24, 2008

    בן

    עפרונית ,
    אני בעד(יותר מסיבה אחת :mrgreen: ) על כל פשקוויל של "התלבשי צנוע" שלא במקומו (ראה רחביה) משמרות ביקיני כתשובה…

  • אוגוסט 24, 2008

    שחר

    טוב, במזל רב בדקנו את הנושא וגילינו שכמעט עשינו פדיחה רצינית-

    חיילים לא יוצאים אלא מצביעים בבסיס – http://www.moin.gov.il/bechirot/page4.html
    נא לספר למי שצריך לדעת.

    עפרונית-
    אני כבר מזמן הצעתי לחבר'ה "התערטלות בירושלים" אבל לא זכיתי להרבה תמיכה.

  • אוגוסט 24, 2008

    העלמה עפרונית

    ברור לי שאתם צוחקים, אבל אם יורשה לי לרגע לדבר ברצינות – אחרי הבאלגן של המצעד בשנה שעברה וקולות ה"אבל ירושלים זו עיר דתית!" החלטתי בצעד מחאתי לעבור לנוהל גופיות ושורטס. אף אחד לא ידע אמנם שאני מוחה, אבל זה לא היה רלוונטי. הספיק לי שאנשים יתרגלו לראות כתפיים וברכיים משוטטות חפשי בעיר, אפילו אם זה נתפס כסוג של הצהרה אופנתית ולא הצהרה פוליטית.

    אגב התערטלות בירושלים – במסיבה בשושן היו הרבה מאד אנשים חשופים. נראה לי שזה צעד לא רע להתחיל. חוץ מזה, תמיד חשבתי שלצלם קטלוג בגדי ים ליד השלטים של "אל העוברת בשכונתנו" יהיה שוס משובח.

  • אוגוסט 24, 2008

    בן

    עפרונית,
    לא צוחק דווקא אני באמת בעד…
    אני מודה שאני עדיין מתלבט מה הדרך הנכונה לפעולה כי עדיין קשה לעשות פעולות שמצטיירות כ"פגיעה ברגשות אחרים" בדיוק כמו שהם עושים בעוד שהקריאה מגיעה למען סובלנות וקבלת האחר ואורחיו..
    אבל כמו שמסתבר בימים האחרונים מי שלא עושה – מאבד את מה שחשוב לו בעיר הזו…
    אני גם חשבתי על "פשקוויל חילוני" , אם כי זה רגיש איך לנסח שלא יראה "בעייתי" מדי ציבורית..

  • אוגוסט 24, 2008

    העלמה עפרונית

    אם מישהו מוצא את הברכיים שלי פוגעניות בדרך כלשהי, או שהכתפיים שלי מציקות לו במרחב הציבורי, זו בעיה שלו. גם לי יש רגשות שיכולים להפגע, וזה לא משהו שאני מתכוונת לכבד. כי לא רק כי זה ערכים שאני לא מסכימה איתם, אלא כי אלו ערכים שנוגדים במובהק את אלו שלי.(זה נכון כל עוד אני נמצאת במרחב הציבורי הכללי. אם אני אגיע בקרוב למאה שערים אני אלבש יפה חצאית ארוכה ולא אגיע בגופיה – כשאני נכנסת למישהו הביתה אני משתדלת לכבד את הערכים שלו (בגבולות הסביר)).
    מעבר לכך, אני לא באמת מתכוונת לצלם בחורות בביקיני ליד שלטי הצניעות – אני לא מצלמת קטלוגים ולא מעוניינת לייצר פרובקציות (למרות ש,בחיי! איזה לוקיישן מעולה זה יהיה! יש את השלט הענק בכניסה למאה שערים שפשוט דורש את זה!). האם אתה חושב שהגוף הנשי הוא פרובוקציה?

    אגב, אני לכלשעצמי חשבתי על שלט גדול שיתלה בכניסה לקינג ג'ורג' ובו יהיה כתוב: "אל העוברים באזורנו! אנא הקפידו על לבוש ההולם את הסביבה והאקלים. לבוש הולם כולל בגדים קצרים מבדים קלים. אנא כבדו את תרבותנו!". אבל גם את זה אני לא אוציא לפועל, לצערי. לא חזקה באקטיביזם אורבני (אבל אם מישהו מרים את זה, תנו לי קריאה, שאוכל לצלם).

  • אוגוסט 24, 2008

    שחר

    עפרונית ובן-

    אני חושב שאין באמת צורך בפרובוקציות. כאשר אתה מבקש "חיה ותן לחיות" צריך קודם לקיים בעצמך.

    אבל בהקשר הזה מישהו העלה בפני פעם רעיון שאולי שווה שמישהו ירים:
    כתגובה לבלוגים של "אופנת רחוב" התל-אביבים שמצלמים אנשים שלבושים "מגניב" אפשר לתת את הקונרטה הירושלמית של אנשים שלבושים ממש ממש גרוע. גרסה מרוככת ופלורליסטית (כיאה לעירנו) יותר יכולה להיות פרויקט אופנה של מגוון הסגנונות הירושלמים, החל מנזירים אתיופיים וצליינים סלאביים ועד לפליטי גואה שמדרבקים בכיכר ציון ואוהדי בית"ר. רק אצל החרדים יש איזה 17 אלף זרמים וסגנונות שונים.

    עפרונית- השאלה האם הברכיים שלך פוגעניות תלויה מאוד באיך שהן נראות 😉

  • אוגוסט 24, 2008

    העלמה עפרונית

    שחר, גם אני לא באמת חושבת שיש צורך בפרובוקציות. זה לא מונע ממני לחשוב על כאלה (בעיקר כשהאוטובוס שלי חולף על פני האזהרה החדשה שהופיעה באחת ההתפצלויות של שטראוס. זו שמזהירה אותי שלא להסתובב בבגדים צרים, במקום סתם לבקש שאתחשב).
    ולגבי הברכיים שלי, אם אני זוכרת נכון ראית אותן בדג מלוח האחרון, לא נראית לי פגוע או מזועזע במיוחד. אגב, גם בירושלים יש לא מעט אנשים שמתלבשים מגניב. בשביל מה יש לנו את הבצלאליסטים?
    😆

  • אוגוסט 24, 2008

    בן

    שחר,
    כאמור יצא לי לא מעט לעסוק בנושא הזה בימים האחרונים, יש כאן loss loss situation כי בחייה ותן לחיות (שאני לגמרי מגיע מעמדה זו) אתה מראש קובע לעצמך לא לצאת כנגד ה"אחר" ובמצב שה"אחר" בוחר לפגוע בך אז למעשה האידיאל שלך מקדם פגיעה בעצמך כי דה פקטו לא ניתן לשמור על סובלנות מבלי למגר את הפוגענות שמפירה אותו …
    זה מה שיוצר קבוצה של אידיאליסטים שחוטפים מכל עבר וקבוצת מיעוט שמקדמת את מטרותיה בשטח…
    אני לא אוהב את המצב הזה…אבל אני מרגיש יותר טוב לעשות משה בנידוןלמען הערכים האלו ולא לשבת בשקט ולהיחנק איתם (במס' הולך וקטן של רחובות…)

  • אוגוסט 24, 2008

    שחר

    בן,
    אני מסכים לחלוטין עם הצורך בפעולה ולכן בעצם הקמנו את מה שהקמנו וכיום יש כמות לא מבוטלת של אנשים שמקדישים כמות לא מבוטלת של זמן ל"התעוררות" ומצטרפים למעגל הקיים של אקטיביסטים ירושלמים שבאמת משנים את האווירה בעיר הזאת ובתקווה גם ישנו את המציאות בה.

    הנקודה היא שאתה לא קובע את הערכים שלך לפי הצד השני. אם תגיד שהוא פוגע בי אז אני אפגע בו בחזרה לא רק שהעמקת את הקרע אלא גם איבדת את מה שאתה בעצם דוגל בו. אחד מהמשוגעים הירושלמים המפורסמים יותר הטיף פעם ל"להפנות את הלחי השנייה", ואומנם הוא לא התכוון לזו של התחת אבל היה משהו בדבריו. אז אני לא אומר לעמוד ברי"ש אבל אני כן אומר לחתור לדו-קיום ולא לחד-קיום מכל סוג כי כמו שעמית אומר, זה פשוט לא יקרה, אפשר לריב עד ביאת המשיח או לנסות בינתיים להסתדר איכשהו.

    עפרונית- לא יאמן, רק עכשיו נפל לי האסימון מי את! הברכיים שלך סבבה…
    לגבי הבצלאלניקים – כאן נגמר הפלורליזם שלי ואני אאבק על חוק עזר עירוני שמתיר להם לערוך קניות אך ורק בקניון מלחה. די כבר! אל נא תתהלכו ברחובותינו בנעלי זהב וכובעי לבד.

  • אוגוסט 24, 2008

    בן

    שחר,
    אולי לא הייתי ברור – אני לא קורא לנקות את החרדים מירושלים, רחוק מכך.
    אבל איפה שיש מאבק אמיתי בשטח על אופי בשכונה מסתמן כי פעולות אקטיביות הן הכרחיות..

  • אוגוסט 24, 2008

    אודי

    פשקוויל חילוני לא חייב להקניט, יכול לומר –
    "ברוכים הבאים לאזור מגורים חופשי. בשכונתנו מתגוררים תושבים בעלי מגוון השקפות דתיות, בכללן חופשיים מדת. כאן כל אדם חופשי להתלבש, להתנהג, לאכול ולבלות ע"פ השקפתו ורצונו*, בכל ימות השבוע. על הבוחר להתגורר בשכונתנו, לעבוד בה או לעבור בה לכבד את אורח החיים של תושביה, בעת הזאת ובכל זמן בעתיד.

    * במגבלות החוק הישראלי".

    משהו כזה. קצת פלצני יצא, צריך לעבוד על זה.
    איפה? בדוידקה, בבית ההסתדרות, ביציאות משערי חסד, בכניסה לגבעה הצרפתית (וגם לרמת אשכול), לפני בויאר, וכו' וכו'…

  • אוגוסט 24, 2008

    אודי

    מה שכן, מי שמדביק "אל העוברת בשכונתנו" במקום לא נתאים, נניח בצד-הלא-נכון של רחוב קק"ל (רוצה לומר: רחביה), ראויה לו נקמה בדמות תמונות יפות שיסתירו את הפשקוויל. נדמה לי שכאן הפלצנות לא תספיק, אם כי אני פתוח להצעות, כוחן של מילים יפה (וגם בחורות בבקיני, זה יפה).

  • אוגוסט 24, 2008

    ערן

    האמת שהרעיון של פשקווילים חילוניים רץ אצלי בראש זמן מה, ובפרט עבור שכונת קריית-יובל. הדרך שמוצאת חן בעיני היא לקחת את הנוסח המקורי ולבנות עליו נוסח חדש. גם המודעה עצמה יכולה להיות באותו פורמט ובאותם צבעים.
    כיוון שאני לא רוצה להציף כאן, אתן דוגמה אחת – החלק הראשון הנו הנוסח המקורי, והשני – הנוסח שלי. אשמח לשמוע מה דעתכם/ן, ולהעלות דוגמאות נוספות אם יהיה ביקוש.

    אל העוברת בשכונותינו!
    מבקשים אנו ממך בכל לשון של בקשה
    אנא אל תעברי בשכונותינו
    בלבוש לא צנוע
    לבוש צנוע כולל: חולצה סגורה, עם שרוול ארוך.
    חצאית ארוכה – לא מכנסיים, ולא בלבוש צר.
    אנא אל תפריעי לקדושת שכונתינו
    ולאורח חיינו כיהודים מאמינים לה' ולתורתו!

    אל העוברים בשכונותינו!
    מבקשים אנו מכם בכל לשון של בקשה
    אנא אל תעברו בשכונותינו
    אם אורח חיינו אינו נאה בעיניכם
    או שלבושינו אינו צנוע דיו בעיניכם
    אנא אל תפריעו לחופש בשכונתינו!

  • אוגוסט 24, 2008

    אליאונורה

    כבר היה פשקוויל כזה, שהסתובב באיזור מצעד הגאווה 2005.

    נראה אם מצליח לי ללנקק-

    http://4.bp.blogspot.com/_wCvXarXk6V8/SLGqLw4F4UI/AAAAAAAAAnQ/DZQRDRGBMJE/s1600-h/%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98.jpg

  • אוגוסט 24, 2008

    העלמה עפרונית

    לא! פרווה זה רע!
    אודי, ברחביה עוד לא נתקלתי בכאלה. אתה רציני שיש?
    שחר, זו ירושלים. הכל יאמן פה (:

  • אוגוסט 24, 2008

    לירון

    בן, ערן, עפרונית, אודי ושחר!!

    איזו ברברת, אתם בדיוק המחשה של הציבור החילוני בירושלים, מזיינים את השכל ולא עושים כלום

    אולי תפסיקו כבר עם הברברת ותצאו לפעול.

    מסתבר שיש כאלה שלא מברברים כמוכם אלא פועלים, וכבר דאגו להסיר את העירוב שהוצב בכיכר צרפת.

  • אוגוסט 24, 2008

    ערן

    לירון, כדאי שתכיר/י את האנשים לפני שאת/ה מבקר/ת אותם!
    אני מחפש אנשים שמוכנים לשתף פעולה בעניין הפשקווילים, וכבר דיברתי עם אחת הפעילות בק. יובל ואף שלחתי לה את הדוגמאות שהכנתי. אחת הסיבות שאני משתתף בדיון הזה היא שאני מחפש אנשים שירצו לשתף פעולה בעניין הזה.
    בשלב הראשון צריך לנסח ולעצב, בשלב השני – להדפיס את המודעות (בבית דפוס) ורק השלישי לתלות. אני בשלב הראשון, ומבקש את דעתכם/ן על הרעיון ועל הניסוח.

  • אוגוסט 24, 2008

    אודי

    כן, היה "אל העוברת" בגבול רחביה-שערי חסד, קק"ל פינת אבן שפרוט, אבל מספרים שזה הורד די מהר.

  • אוגוסט 24, 2008

    דודו

    בימים האחרונים נכתבו אי אילו הסתייגויות של אנשים ונשים על אמירותיי.

    אז מכיוון שכבר אמרתי לעמית מה אני חושב על תגובתו אז

    תסלחו לי על גסות המילים אבל לכל היתר אומר: תהיו בריאים ואל תשכחו לשלוח לי גלויה אחרי שתעזבו את העיר בגלל שאתם נאחזים במילה פלורליזם ומסרבים לחלץ את הראש שלכם/ן שממשיך להיות תקוע עמוק בתוך התחת.

    (אליאונורה, האם תמשיכי להאחז בפלורליזם גם אחרי שפרוש ישלח אתכם/ן לצעוד ליד גדר ההפרדה, זאת אומרת מצידה השני, באוניברסיטת אל קודס?!!!!!, – אין צורך לענות ואת לא חייבת לי הסבר).

    ובכן חברים וחברות הוא אשר אמרתי. ועל כן, בפראפרזה על דבריו של יצחק רבין זצ"ל.

    "עם החרדים ניפגש אך ורק בשדה הקרב".

    הם מוכיחים יום יום שאין דרך אחרת

  • אוגוסט 25, 2008

    שחר

    לפני כמה חודשים הכנו פשקוויל של התעוררות אבל לעת עתה הוא נגנז בגלל שחשבנו שזו התגרות מיותרת.
    מה שכן, למדנו טוב את השפה והעיצוב (לא שיש הרבה עיצוב ללמוד) ויצא, אם יעיד הנחתום, פשוט היסטרי.
    אם מישהו רוצה את הפשקוויל ועזרה שלי בעניין מוזמן לפנות:
    shahar_f21@yahoo.com

  • אוגוסט 25, 2008

    שחר

    ואגב, בעניין הלבוש, עוד סלוגן שנגנז:

    ירושלים. כי קל יותר להרים חצאית מאשר להוריד מכנסיים.

  • אוגוסט 26, 2008

    עמית

    שאלה לעניין הפשקווילים- אני מתחבר למאבק הנגד ולקמפיין שפוי בנושא הצניעות. אבל האם להציב שלטים בכניסה לשכונות לא חרדיות, על אזורי התפר, לא הופך אותנו לחיים בסוג של גטו? האם אנחנו רוצים להיות "חיות מוגנות" כפי ששחר אילן הציע? הבעיתיות של כל המאבק בסקטוריאליות החרדית היא בכך שאנחנו הופכים להיות סקטור בפני עצמנו, שדואג לצרכיו ולא רואה את טובת הכלל. יותר מכך? מי ירצה לגור בגטו חילוני או בשמורת טבע, 40 דקות מכאן יש עיר מקלט הרבה יותר נוחה. בקיצור- כגימיק שיווקי זה טוב אבל להיזהר מההשלכות.

  • אוגוסט 26, 2008

    גדודי עז א-דין אל ארנן

    בנות ישראל!!

    אתן מוזמנות לצעוד ולקפץ שוב, באיזה לבוש שתחפצו, בפינת הרחובות אבן שפרוט וקק"ל.

    שלטי "אל תעברי בשכונתנו" הוסרו וגורדו ע"י הוועד למען חילול השבת.

    ובא על החתום

    האדמו"ר מברבאבא דה עליבבא שליט"א.

    תהה נשמתו צרורה בצרור החילונים

  • אוגוסט 26, 2008

    ערן

    יש משהו בדבריך.

  • אוגוסט 26, 2008

    דודו

    איך מצטרפים?

  • אוגוסט 26, 2008

    אליאונורה

    "גדודי עז א-דין אל ארנן‏" זה ניק גאוני. פשוט גאוני.
    :mrgreen: