פמיניזם הוא שורש כל רע

אחרי שקיבלתי כמה אימיילים ומספר בקשות אישיות מאנשים להסיר את הפוסט שלי מ"ירושלים האחרת" או לשכתב אותו כי הוא משליך עליהם אישית לרעה, הבנתי שהמגזין הזה הוא לא המקום בשבילי – ולא הייתי צריך לכתוב פה מלכתחילה.

עם כמה שזה מענג אותי לתקוע למכשפות אצבע בעין – זה לא שווה את הבאסה שאני גורם לכמה מהכותבים האחרים כאן. ולא בא לי להרוס משהו שעזרתי לבנות – גם אם אני לא רוצה יותר להיות חלק ממנו.
אני צריך עוד לחשוב על המשפט האחרון. קשה לי לקבל החלטה, כי מאוד מפתה אותי המחשבה על כמות הנזק שאוכל לגרום אם אמשיך לכתוב פה.

עכברתול הוא עכברוש בגודל של חתול. אני ניזון מפסולת, מחרבן לכם בארונות המטבח ומפיץ מחלות. אני כותב על ירושלים מאז 2007 וחי בה מאז 1983. אני עובד למחייתי כמהנדס אקוסטיקה, ויותר מכל אני אוהב לאכול כרוב.



34 תגובות

  • ספטמבר 15, 2013

    פלפלת

    עכברתול תהיה בריא, כמה חפירות על פוסט כל כך קצר וחינני שלי…
    אז ככה, הדגשתי חזור והדגש שהכוונה שלי מתייחסת לנשים איכותיות- עם כל הכבוד לכל הנשים שציינת, לא לזה התכוונה המשוררת.
    לשמחתי חסכת לי את הפירוט על מה שרחל עזריה עשתה כחברת מועצה, רק שבנוסף לעשייה שלה בתחום של המשפחות הצעירות (יש לך מושג כמה כסף היא חסכה לכל זוג עם ילדים קטנים? שלא לדבר על ההקלה בחודש ה-11 שהוא בפני עצמו מתנה משמיים), היא גם נלחמה כמו פנתרה על כל מה שקשור לצביון השכונות והעיר- גם במאבק נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי- בשלטי חוצות, בהפרדה במאה שערים, בקווי המהדרין, אגד שהם השטן מבחינת מי שנאבק בהדרת נשים מהמרחב הציבורי. היא גם נלחמה כמו פנתרה בועדת ההקצאות שזה סוג של סדום ועמורה של חברי המועצה החרדיים, ובאופן כללי היא נכנסת בכל מי שצריך כדי לייצג את ציבור הבוחרים שלה (וגם שילמה על זה ביוקר כשברקת הדיח אותה מהקואליציה שלו לאחר שהגישה את הבג"צ נגד ההפרדה במדרכות במאה שערים).
    בקיצור, העשייה שלה עצומה ולא ייאמן כמה היא הספיקה בחמש שנים, בהחלט הרבה יותר מהסיעות האחרות.
    מסכימה חלקית לגבי "ירושלים תצליח" שכפופה למשמעת סיעתית של ראש העיר, בהצבעות מסויימות זה יכול להיות מאד בעייתי. כרגע בעיניי יש ברשימה הזאת שני נכסים חשובים- קובי כחלון ורועי פולקמן. לשמחתי אני לא מרגישה שיש יריבות בין "ירושלמים" של רחל עזריה לבין "ירושלים תצליח"- המשפחות הצעירות ואלה שיהפכו בקרוב לכאלה, ההורים שלהם שרוצים לוודא שהילדים שלהם יישארו בירושלים ויגדלו שם את הילדים שלהם- ללא ספק "ירושלמים". השאר- "ירושלים תצליח", בכיף.
    לגבי עניין הפמיניזם… אין לי כוח להתווכח איתך, אז בוא נסכים שלא להסכים הפעם.
    שבוע טוב.

  • ספטמבר 15, 2013

    שירה

    לא הבנתי איך פוסט שיטנה נגד פמיניזם ופמיניסטיות עומד בקריטריונים של כתיבה על ירושלים. הבלוג המשותף נראה מבטיח, אכזבתם.

  • ספטמבר 15, 2013

    עכברתול

    היי שירה, המילה "ירושלים" הוזכרה בפוסט 10 פעמים לפחות.
    אם תקראי את הפוסט עד סופו תגלי שיש לו גם נגיעה (קלה, אמנם) לעירנו האהובה.

  • ספטמבר 15, 2013

    שירה

    במקרה דנן, לעניות דעתי רחל עזריה והבחירות המקומיות הן רק תירוץ.

    • ספטמבר 15, 2013

      עכברתול

      יש מצב

  • ספטמבר 15, 2013

    אפרת

    טוב שרחל עזריה היא רק תירוץ
    לא הפסקתי לצחוק, אתם פשוט מעולים !!
    בהצלחה ..
    מחכה לפוסטים הבאים

  • ספטמבר 15, 2013

    עכברתול

  • ספטמבר 16, 2013

    עידו לם

    פמיניזם זה מחלת נפש מחרידה שהורסת את השורות ומורידה את האדם לשפל תהומות שלא ידענו שאפשר לרדת אליהם.

    • ספטמבר 17, 2013

      עכברתול

      בהחלט, ללא כל צל של ספק.

  • ספטמבר 18, 2013

    ג'ניה

    ואללה, אם עידו לם תומך בך אתה די בצרות, מה אני אגיד לך. לא מגדיר את עצמי כפמיניסט, בטח לא רדיקלי, אבל מי שלא מודע לערך של הפמיניזם לחברה אנושית בריאה ולשחרור נשים וגברים מכל מיני מגבלות תרבותיות אידיוטיות שהסבו לאנשים צער וסבל מאות שנים- חייב להיות עיוור כמו ערפלף שמנהל את הקמפיין של משה לאון.
    ואת זה אני אומר בעיקר בתור מי שמסכים עם הניתוח שלך לגבי הפוליטיקה העירוני, בתור מי שעוסק בתעמולה למען "ירושלים תצליח" ובתור מי שמסתייג לגמרי מהפוסט של פלפלת.
    בקיצור, תהיה לי בריא.

    • ספטמבר 18, 2013

      עכברתול

      פמניזם גרם יותר נזק לחברה האנושית מאשר הסוציאליזם והתקשורת התל-אביבית ביחד.

      • ספטמבר 18, 2013

        ג'ניה

        ואללה, טוב לדעת. תולדה של מחקר מדעי מדוקדק, אני מניח.

      • ספטמבר 23, 2013

        עידו לם

        ומה זה אומר עלייך שטיפוס כמו ג'ניה תומך בך? לא נראה לי שזה סגולה שאתה חושב בהיגיון.

  • ספטמבר 18, 2013

    גבר גבר

    צריך לכרות לך את ההוא שם למטה אולי זה יעזור לנקז לך את השתן מהראש. כולך מלא בהרבה אגו פעם ראשונה ואחרונה שאני קורא את הבלוג שלך. ואני גבר חזק אצביע לרחל עזריה כי היחידה שבאמת מביאה את זעקת הציבור לבמה ולא את ניר ברקת המונופוליסט המסריח הזה שמשתף לי פעולה עם ביבי ואדלסון, ומצד שני מסרב להביא לבמה אירועים חברתיים שאנחנו הירושלמים מנסים לארגן. אז יאללה לך דחוף אצבע לתחת ואני שמח מאוד שמצאת גבר שיוכל להגיב לך בשפה המסריחה שלך. אתה בנאדם דוחה מקווה לא לפגוש אותך לעולם. חג שמח לעם ישראל.
    אה ואם כבר מדברים בשפתך אז לך תזדיין יא בן זונה והמפלגה המסריחה שאתה שייך לה.

    • ספטמבר 18, 2013

      עכברתול

      וואו, כתבת הרבה דברים מלוכלכים. אתה מוצץ לאבא שלך עם הפה זה?
      אני לא שייך לאף מפלגה, חבוב.

  • ספטמבר 18, 2013

    א. עכברוב

    פוסט קורע מצחוק ובעל כמה תובנות לחיי היומיום

  • ספטמבר 18, 2013

    Sfanto Lucă

    אני לא יודע מאיפה הבאת את הדוגמאות הנ"ל, הן נשמעות לי מאד מופרכות ואתה גם די מגזים ביחס לפמיניסטיות, אבל אתה גם צודק בהרבה דברים. למשל: היום פמיניזם מתחיל לתפוס צורה של שנאת גברים וניתן לראות את זה בהמון צורות של הסתה, נשים רבות נופלות למלכודת הזו.
    אני מכיר גם נשים רבות שמגדירות עצמן פמיניסטיות, אבל בפעול הן בעד שיוויון. השאלה מה קדם למה? האם זו התפישה שמגדירה את התומכים בה או התומכים בתפישה המגדירים אותה?

    בעיקר שמחתי שסוף-סוף מישהו צועק את העובדה החשובה: ההבדל בין גבר לאישה הוא פיזיולוגי (ההבדל ההעיקרי והחשוב הוא נשיאת זרע או נשיאת הביציות, כל השאר באמת ניתן להזניח.), וכל העולם הזה של 'מגדר' הוא קשקוש מוחלט.

    נשים בעמדות כוח לא יהיו שונות מגברים באותה עמדה, הן עלולות לנצל אותה לטובה ועלולות להיות מושחתות בדיוק באותה סבירות שגברים ידרדרו לכך. רוע ושחיתות הינן תכונות כלל-אנושיות לא תכונות גבריות או נשיות.

    • ספטמבר 19, 2013

      עכברתול

      קודם כל, תודה.
      אני חושב שהנשים שמגדירות את עצמן כפמיניסטיות אך בפועל הן בעד שיוויון פשוט לא מודעות למשמעות המילה "פמיניזם" ומה שבאמת עומד מאחורי התנועה הזאת ומה שהיא מייצגת (רוע ושנאה).
      אנחנו חיים בעולם שבו לשיווק ומיתוג יש הרבה מאוד כוח לעוור אנשים טובים ואינטיליגנטיים ולגרום להם להאמין באמת ובתמים שהתנועה הפוליטית שלהם באמת מייצגת את הערכים האציליים שבהם הם מאמינים – וזה נכון לגבי כל תנועה פוליטית באשר היא. אני מסכים כמעט עם כל מה שאמרת.

  • ספטמבר 18, 2013

    ערן טרבלסי

    יש לי רק דבר אחד להגיד על זה:

    עו"ד אלעד קפלן
    י"ג תשרי תשע"ד, 17/09/2013 14:46
    בדורינו זכינו להתעוררות רוחנית עצומה, אולי חסרת תקדים בהיסטוריה היהודית. התעוררות שצפויה לשנות ולתקן את פני החברה הדתית, והחברה בכלל, להגדיל תורה ולהאדירה. בשנים האחרונות קמו תלמידות ותלמידי חכמים, בתי מדרש, קהילות פיזיות ווירטואליות, שמנהלים שיח עשיר ותקדימי על חברה, אמונה ומגדר.

    השבוע התקיים כנס קולך. יום שלם של דיונים על נושאים רבים ומגוונים, ברוח הפמיניזם הדתי. הייתה חוויה מרתקת עם עוצמות רוחניות בלתי נדלות. רק שאתם, הגברים, לא הייתם שם (למעט עשרות בודדות של צדיקים). יש להודות על האמת: בעוד שיש מספר הולך וגדל של פמיניסטיות דתיות, נותר מחסור די חמור בפמיניסטים דתיים. מהקולות שאני שומע סביבי מעת לעת, עולה כי לא מעט גברים מרגישים, לפעמים באופן ילדותי למדי, שהשיח הזה מאיים עליהם. אחרים אף מגדילים לעשות ומכפישים את עצם השיח תוך טענה כי פמיניזם ויהדות הם תרתי דסתרי. או זה או זה.

    הגיע הזמן לצאת בקול זעקה, גברי, דתי ופמיניסטי, נגד הניסיונות להדיר את הפמיניזם מתוך השיח והשפה של החברה הדתית. הגיע הזמן למחות נגד הקבוצה הגדולה והקולנית של מבטלי תורה, שעושים הכל על מנת לסכל את הרחבת עולם התורה, כולל שימוש בהפחדות ותארי הדרה ("לא אורתודוקסיות", "לא נשיות", "עושות להכעיס" וכהנה וכהנה). הגיע הזמן שאנחנו, האנשים, ולא רק הנשים, נתחיל לדבר, בצניעות ובהקשבה, על שוויון מגדרי מהותי בחיינו הדתיים.

    חשוב להדגיש: יש הרבה זרמים של פמיניזם. התנועה הפמיניסטית היא תנועה גדולה, מגוונת ורבת דעות ואמונות. אין אנו מחויבים לקבל כל פעולה או אמירה "פמיניסטית" רק מפני שמישהו כינה אותה כך. עם זאת, מכאן ועד שלילת השיח הפמיניסטי כולו הדרך ארוכה עד מאוד.

    פמיניזם זה מעמד האשה וזכויות נשים, אבל לא רק. זו גם זכותינו, נשים ואנשים, לעולם תורה עשיר יותר ורב קולות. עולם תורה כפי שחזה רבי אלעזר בן עזריה כאשר סילק את שומר הפתח מבית מדרשו על מנת לאפשר לכל התלמידים להיכנס ובכך הותיר לנו משימה להמשיך ולסלק את שומרי הפתח בכל דור ודור. פמיניזם זו הזדמנות להבין באמת לא רק את אביי ורבא, אלא גם את ברוריה וילתא ואלפי תלמידות חכמים נוספות שקולן לא נשמע.

    לא מדובר בהרחבת כותלי בית המדרש בלבד. מדובר בהזדמנות ליצור חברה טובה ושוויונית יותר, לעצב יהדות שבמרכזה תיקון עולם, להיות נשים ואנשים טובים יותר, שקשובים לאישיהם, לנשותיהם ולמשפחתם. להיות נשים ואנשים שמבינים ששלום בית משמעותו שלום אמת ולא ביטול האחד מפני האחר.

    אחים שלי (אני מקווה שאין על זה זכויות יוצרים), עורו גם אתם! האם אינכם זקוקים לפמיניזם? האם לא תוכלו להרוויח כל כך הרבה מבת זוג, שותפה, שתפגוש אתכם בגובה העיניים? כ"אישי" ולא כ"בעלי" (כמאמר הנביא הושע, ב, יח)? האם לא שווה לנו לשחרר גם את המין הגברי מסטריוטיפים ישנים ולאפשר עיצוב של גבר יהודי חדש, עמוק, מורכב ומכיל יותר?

    אבותינו ואמותינו עשו לא מעט נפלאות במהלך ההיסטוריה. הם לחמו על קיומו של העם היהודי, בגוף ובנפש, גם בעתות משבר וחורבן. ואחרי שהקריבו כל כך הרבה למען קיומינו כאן, כיהודים שומרי תורה ומצוות בארץ הקודש, מה כבר נדרש מאיתנו לעשות כדי להמשיך מסורת של התקדמות וצמיחה? לא הרבה. להכפיל את מספר העוסקים בתורה על ידי השקעה שווה בתלמידות חכמים; ללמוד להכיל חברה דתית מרובת קולות; להיאבק בהדרת מחצית מהאוכלוסיה מחיי החברה והרוח. זוהי משימה של כולנו ואין אנו רשאים להיבטל ממנה.

    נכון, השיח מורכב. יש הרבה מה ללמוד, לשמוע, להגיד ולעשות. זו רק נקודת הפתיחה. זה גם לא יהיה קל, אבל גם ככה לא התחנכנו לבחור בדרך הקלה. אינני יודע אם זה נכון שמי שמאמין לא מפחד, אבל מי שמאמין ודאי לא צריך לפחד לדבר פמיניזם.

    http://www.kipa.co.il/women/53458.html

    • ספטמבר 18, 2013

      עכברתול

      קראתי לעומק והאיש כותב הרבה מאוד שטויות.
      אני לא מכיר את עולם הדת והאורתודוקסיה, אבל בדבר אחד אני בטוח והוא שפמניזם רדיקלי הוא לא מה שיתקן את מצבן של הנשים בחברה הדתית.

      "האם לא תוכלו להרוויח כל כך הרבה מבת זוג, שותפה, שתפגוש אתכם בגובה העיניים?"
      (זו, אגב, הנקודה הקונקרטית היחידה שהוא מעביר בכל החפירה הארוכה הזאת, מלבד להנדס מחדש תפקידן של נשים בדת – וזה כבר עניין אחר ולא קשור לפמיניזם אלא לבעיות שורשיות ועיוותים מוסריים בדת הממוסדת, המונופול הרוחני של החרדים).
      אנחנו הגברים אכן מחפשים בנות זוג שתפגושנה אותנו בגובה העיניים. בגלל זה אינטיליגנציה היא תכונה שמושכת גם גברים, לא רק נשים. ורמת האינטיליגנציה של זוגות נשואים נוטה להיות דומה בין הגבר ובין האישה: פרחות אהבלות הולכות עם ערסים אהבלים, ונשים אינטלקטואליות נשואות לרוב לגברים ברמה דומה ולא לאידיוטים. נשים לא צריכות תנועה אלימה שמטרתה לשבור את רגלי הגברים כדי להקטין את קומתם כדי להגיע לגובה העיניים עמם – הן רק צריכות לטפס על דרגש מעט גבוה יותר.

      בין פמיניזם ושמירה על כבודן של נשים אין שום קשר ודימיון. המטרה שלו היא לא להביא לשוויון או להעלאת כבודן של נשים, אלא לרסק את מעמדו של הגבר בשיטתיות. אתה תתפלא כמה אנו הלא-פמניסטים מכבדים את הנשים הרבה יותר מהפמיניסטים – ולצערי, גם מהנשים עצמן.

      • ספטמבר 19, 2013

        ערן טרבלסי

        תגיד לי, איפה ראית שהוא פמיניסט רדיקלי (זרם שגם אני לא מת עליו)?
        את כל השטויות שכתבת בתגובה הזו בנית על ההנחה הלא נכונה הזו, כך שאין טעם להתייחס אליהן בכלל.

        • ספטמבר 19, 2013

          עכברתול

          בשום מקום לא אמרתי שהכותב שם הוא פמיניסט רדיקלי. אמרתי שמה שהוא מדבר עליו הוא פמיניזם רדיקלי – כי כל פמיניזם הוא רדיקלי בעיני.
          פמיניזם מייצג בעיני את כל מה שרע ופסול עולם. פמיניזם זה בדיוק כמו שובניזם, רק הרבה יותר אלים וגרוע – ובינו ובין שיוויון אין שום קשר. לא מעניינות אותי המילים היפות שלו על שיוויון, מפריע לי שבמקום לדבר על שוויון הוא מדבר על פמיניזם. ושוב, פמיניזם זה לא שיוויון! זה ההפך הגמור ממנו.
          הדת הממוסדת לא מעניינת אותי, אני לא רואה כל קשר בינה לבין היהדות. ולכן אני לא אוהב את ניסיונות ההינדוס-מחדש שלה בידי הכוחות הרפורמיים בדיוק כמו שאני מתעב את ש"ס ואת יהדות התורה. לאף אחד לא צריך להיות מונופול על היהדות, שכל אחד יעשה מה בזין שלו ושיפסיקו לכפות אחד על השני דברים. ולסיכום מילים כמו "מגדר" ו"פמיניזם" פשוט עושות לי חררה.

  • ספטמבר 18, 2013

    ערן טרבלסי

    בעצם, יש לי עוד כמה, אבל בפוסט נפרד.
    צפה פגיעה מפמיניסט.

    • ספטמבר 19, 2013

      עכברתול

      ערן, אני יודע שאתה אינך פמיניסט. אתה בנאדם עם ראש על הכתפיים ובתוך הראש הזה יש הרבה שכל – אנשים חכמים ושפוים שיש להם בלב כוונות טובות לא צריכים להתהדר במותגים שליליים כמו "פמיניזם". זה כמו אוהדי הפועל ירושלים שהולכים עם חולצות של צ'ה גווארה – הלב והמוח שלכם במקום הנכון, אבל המותג שאתם לובשים הוא פשוט לא מה שאתם חושבים שהוא מייצג.
      אתה שיוויוניסט ולא פמיניסט, ובתוכך אתה יודע את זה.

  • ספטמבר 18, 2013

    עכברתול

    הבנתי.
    טוב, אני אתן לשני אנשים שהרבה יותר מתמוצאים בנושא הזה ממני לענות לכם.
    הראשון הוא אחד האנשים המבריקים ביותר שנולדו באמריקה במאה האחרונה – הכלכלן והפילוסוף טום סול. השניה היא הסופרת סוזן ונקר.

    http://www.youtube.com/watch?v=G_sGn6PdmIo

    http://www.youtube.com/watch?v=qH-mjGNqlHs

  • ספטמבר 18, 2013

    ששקס

    עכברתול יש לך מזל שאני בצד השני של העולם, כי כמו שאתה יודע אני מה 1% של הנשים שיכול לפוצץ לך את הצורה במכות… ועל הפוסט הדבילי הזה בהחלט מגיע לך….
    תמיד היית טוב בלעשות רעש אבל בדרך כלל הערכתי אותך על מחקר רציני ועל חוש ההומור… כאן נפלת בשניהם…
    אפילו לא היה לי כח לקרוא את הכל מרוב שזה היה מיגע משעמם לעוס וחסר בשר…
    אתה מוכן להחליט כבר בעצמך אם יש שונות בין נשים לגברים (כמו שאתה מרבה לטעון) או לא (כמו שאתה טוען כשאתה מתנגד לבחור אישה רק כי היא אישה)?
    אולי אם היית מתעמק קצת בלקרוא על פמניזם במקום לחפש פיקנטריה לא רלוונטית הייתה יודע שזה אחד ההבדלים בין סוגים שונים של פמניזם… כן, לא כולן אותו דבר. אבל למי אכפת מעובדות העיקר שאתה יכול לאוור את התסכול שלך (חברה שלך זרקה אותך שוב?)
    בתור פוסטמדרנית שכזאת שסולדת מהגדרות מיותרות, אתה יודע מתי אני התחלתי לקרוא לעצמי פמניסטית?
    כשהבנתי שתמיד יהיו אנשים קטנים ומפוחדים שמנסים להרגיש שהם שווים משהו אז הם לוקחים קרדיט על ייצור החשמל והטלפון (באמת?!?! באמת?!?!) וכשזה לא מספיק, הם מנסים לשלוט על אחרים, ולכן ינסו לשים אותי במסגרת ולדחוק אותי למקום ש"מתאים" לי…
    אבל אתה יודע, עוד לא מאוחר, תקרא קצת מחקרים של פרופ דפנה יואל: http://www.themarker.com/magazine/1.1657618 שעושה קצת סדר בכל הבלאגן האמוציונאלי שפלטת החוצה….
    כי כמו שאתה בעצמך מתבכיין בחלק מהפוסט הדיכוטומיה שקיימת היום עם התפקידים הקלאסיים שמיוחסים לכל מין פוגעת גם בגברים! אז אפילו אם לא אכפת לך מחברות שלך ובנות משפחה, תחשוב רק על עצמך בחיאת אפילו ממניעים אגוצנטריים לגמרי כדאי לך להיות פמניסט…
    אבל ביננו יש לי תחושה שכל הפוסט הזה היא כי מישהי העזה למצוא סיבה להצביע למישהי אחרת שהיא לא אהוב נפשך (אהבה שהיא מעבר ליכולת הבנתי!) ניר ברקת…
    ודרך אגב זאת ממש לא ירושלים האחרת, זאת ירושלים שאני וחברי וחברותי ברחנו ממנה, מלאה שנאה כלפינו, מרירה ובעיקר עצובה 🙁

    • ספטמבר 19, 2013

      עכברתול

      האם יש קבוצה יותר אלימה וחמומת מוח מהפמניסטיות, מלבד האסלאם הפונדמנטליסטי?
      "יש לך מזל שאני בצד השני של העולם… לפוצץ לך את הצורה במכות… ועל הפוסט הדבילי הזה בהחלט מגיע לך…" אתן כאלה רגישות ושוחרות שלום. בחיי, את סימפטית היום ממש כמו הידיד הפמניסט שלך מלמעלה שהציע לכרות לי את הזין ולדחוף לי אצבע לתחת.

      שאלת אותי: "אתה מוכן להחליט כבר בעצמך אם יש שונות בין נשים לגברים או לא?"
      התשובה היא – בוודאי שיש שונות עמוקה בין גברים ובין נשים. אני לא מבין את השאלה שלך בכלל. ולשם הבהרה, אני לא מתנגד לבחירתה בעזריה בגלל שהיא אישה – זה סילוף די מכוער של מה שאמרתי. כתבתי, די בבירור לטעמי, שיש מספיק סיבות טובות לבחור בעזריה (פירטתי אותן לקראת סוף הפוסט – אם היית טורחת לדפדף למטה היית מוצאת אותן), ואף אחת מהן איננה "כי היא אישה".

      אני לא מתעמק בפמניזם כי אין במה להתעמק. ה"תאוריה" הזאת שטחית כמו פנקייק. בתור מי שסולד מפוסטמודרניזם ותחלואים דומים של החברה המערבית ה"מתקדמת", לקחתי לי כמה דקות לקרוא בעיון את הריאיון עם פרופ' דפנה יואל. וואלה, התואר פרופ' ממש הולם אותה, זה בטח אומר שהיא מאוד חכמה. ששקס – אני לא בטוח שאת בעצמך קראת את הריאיון הזה מעבר לכותרת ולתת-כותרת. להלן הסיכום שלי מהריאיון/כתבה הזה:
      מלבד ערימת קשקושים מוטים של הכותבת ר. רודנר, ומלבד סקירת חייה המרגשת עד דמעות של הפרופסורית הנכבדה, הציטוטים הבאים מפיה של פרופ' יואל מסכמים בעיני את הכל:

      1. "צריך לחדד – יש הרבה מאוד הבדלים במוח, מאות, בין זכרים לנקבות."
      2. "הטיעון שלי הוא מורכב. מין משפיע על מבנה המוח, אבל אופי ההשפעה שלו תלוי בגורמים נוספים, סביבתיים וגנטיים"
      3. "…מין הוא מרכיב חשוב בקביעה מה יקרה למוח בעקבות אירועים סביבתיים."

      אבל אל תתני לכל-מיני מילים יפות וריקות מתוכן כמו מבנה הנאוקורטקס, אנטומיית ההיפוקמפוס, סריקות PET, MRI, ודימורפיזם באמגידלה לבלבל לך את הממוגדר שלך – הרי בל נשכח כי מגדר, בלה בלה בלה, השפעות סביבתיות בלה בלה בלה ודב חנין זועבי. מלבד מאמרים בכתבי-עת מדעיים חשובים כמו דהמרקר ו-Go Style, אני ממליץ לך לבדוק עוד כמה מקורות. הייתי מתחיל ב-WebMD:
      http://www.webmd.com/balance/features/how-male-female-brains-differ

      בנוגע להמשך מה שכתבת, אני חושב שאת לוקה בקושי מסויים להבין את מבנה מערכת הבחירות בירושלים: עזריה איננה מתמודדת לראשות העיר, ושוב – אם היית קוראת את הפוסט, היית מגלה להפתעך שאני דווקא מאוד תומך בה. אבל לך תתווכח עם פמיניסטית.

  • ספטמבר 18, 2013

    קוקי

    ולמה אתה חושב שהפוסט המשתלח והדוחה הזה יגרום לנשים ואנשים לרצות לקרוא את המקומון שלכם? אגב, נראה שאתה לא ממש יודע הרבה על פמניזם, אלא במיוחד מביט מבחוץ ומפריח טענות לאוויר. ממליצה לך לקיים פעם אחת שיחת עומק עם פמניסט או פמניסטית, כדי לדעת על מה אתה מדבר.

    • ספטמבר 19, 2013

      עכברתול

      שלא יקראו. על הזין שלי. שילכו לקרוא משהו אחר.
      המגזין הזה מכוון לאנשים שמעוניינים לצרוך מגוון דעות – אנשים שמעוניינים לשמוע גם קולות אחרים משלהם.
      אבל נראה שאת והחברות הפמניסטיות שלך לא מאמינות בדברים כאלה.

      ניסיתי לקיים שיחות עומק רבות עם פמניסטיות, ובכל פעם אני נדהם מחדש מכמה שהמים בבריכה רדודים ומלאים בשתן.

      אגב, שמת לב שיש פה יותר כותבות מאשר כותבים?

  • ספטמבר 19, 2013

    עכברתול

    האישה היפהפיה הזאת מסבירה את זה הרבה יותר טוב ממני.
    אז כל מי שאין לו כוח לקרוא את הפוסט הזה ומעדיף לקלל אותי בתגובות מוזמן ללקק לי את הביצה השמאלית ולצפות בסרטון הבא:

    http://www.youtube.com/watch?v=Fo4vUIPbCdk

  • ספטמבר 19, 2013

    מרטין

    קראתי את השירשור בקיר של צפירה שטרן ממר"צ והיות ואי אפשר להגיב בקיר שלה אז ננסה להגיב לה כאן.

    לעניות דעתי זה לא ויכוח בין שוביניסטים לפמיניסטיות אלא ויכוח כוחני בין אגואים של גברים ונשים בסגנון של "אני אראה לך מה זה" ללא שום ניסיון לדו-שיח. כשצפירה נתקלה בדעה שהיא לא אוהבת אז התגובה שלה היא "הפסקתי לקרא את ההסגברה שלך, מכיוון שהיא ארוכה , מעייפת , לא ראויה ומתנשאת. אתה מוזמן להמשיך הלאה".

    זה קטע שמאלני קלאסי שבו שמאלנים לא רואים את הדבשת של עצמם. כשלפלסטינים יש דעות מחרידות נגד יהודים או ישראלים אז התגובה השמאלנית תהיה בסגנון של "שלום עושים עם אויבים" ו-"העיקר לדבר ולמצוא אינטרסים משותפים" ותגובה כלפי פלסטינים בסגנון של "אתה מוזמן להמשיך הלאה / אין לנו על מה לדבר" תתוייג מיד כפשיזם ימני ושאר ירקות.

    לכן המסקנה הבלתי נמנעת היא שפמיניזם בסגנון של צפירה שטרן הוא בפועל מאבק כוחות של "הדעה שלנו תנצח ושלכם תפסיד" או במילים אחרות, סתימת פיות. הדרך לשנות את דעתם של שוביניסטים היא באמצעות דיאלוג, לא באמצעות הטחת האשמות.

    בשורה התחתונה: אם פמיניסטיות רדיקליות שמאלניות יתנו לשוביניסטים את אותו יחס שהן נותנות לפלסטינים אז אולי יהיה סיכוי לדיאלוג – עד אז, זה עוד צדקנות מעייפת שלא מוכנה להקשיב.

    • ספטמבר 19, 2013

      עכברתול

      וואו. תודה, מרטין – בזכותך נחשפתי גם אני עכשיו לשרשור המרתק הזה אצלה (חברים, מומלץ בחום: http://www.facebook.com/tzaphira?fref=ts) ואני לא יכול להסכים עם מה שכתבת יותר.
      המשפט "הפסקתי לקרא את ההסגברה שלך, מכיוון שהיא ארוכה , מעייפת , לא ראויה ומתנשאת. אתה מוזמן להמשיך הלאה" שהופיע בסוף השרשור הוא פשוט קלאסיקה.
      למעשה, התגובה שלך פה מלמעלה מסכמת את כל השרשור הזה בצורה מלאה מאוד, בהירה ותמציתית.

      והשרשור עצמו מסכם את הוויכוח עתיק-היומין בין הפמיניסטיות לבין האנשים השפויים.
      הטיעונים של הבחור הזה, חגי, היו לא פחות ממצוינים ואינטיליגנטיים (על אף שהוא השווה את רמת הכתיבה שלי לתחתית של אסלה שלא ניקו אותה כמה שנים). התגובות אליו מצד הפמיניסטיות – אלימות, בלתי-סובלניות בעליל (אחושרמוטה בעליל), טיפשיות ומביכות. אני ממש ממליץ למי שזה עשוי לעניין אותו לקרוא את הדיון שבעמוד ההוא, אבל תקראו אותו בעיון בבקשה.
      קצת ציטוטים נבחרים:

      • "אני מבקשת זה יורד מהאתר שלכם."
      • "אני מתקשה לישון עכשיו"
      • "זה לא סתם דבלי, זה פוגעני."
      • "השפה, הסגנון, וההתבטאויות המזעזעות…"
      • "מכירה את הנפשות הפועלות אבל זה פוסט דוחה…"
      • "קראתי כמה שורות, לא הצלחתי להמשיך, יש גבולות גם לי."
      • "im upset on the other side of the world."
      • "קראתי והתביישתי."
      • "…ללעג וביזוי, תחת מעטה צחק מרושע ומתנשא."
      • "אנשים שמתהדרים בכבוד ושוויון אבל ממשיכים לדכא נשים תחת ״צדק חברתי״"
      • "הפרויקט שלך מוכתם מבחינתי, וגם האמון שיש לי בכם. אני לא מתכוונת

      • לכתוב תגובה."
      • "…טענות לא מבוססות בעליל"
      • "קראתי את זה אתמול ופשוט התזדזעתי מכל מילה. מחוסר הרגישות, מחוסר מודעות החברתית, מהבורות, משנאת הנשים הטהורה. הגעיל אותי. ממש."
      • "הפרסום הזה עצוב מאוד לירושלים."
      • "זה כל כך נמוך."
      • "אני לא הכרתי את האתר הזה עד הרגע. כנראה גם לא אכנס יותר."
      • "בעוד שזכותו של עכברתול לכתוב את הטינופת הזו וזכותם של העורכים לפרסם אותה, בוודאי שמותר לראות בהם אחראים על הפירסום…"
      • "בי אישית הכתבה הזו עוררה בחילה פיסית, ואני כמובן לא מתכוונת להיכנס למגזין שלכם יותר."
      • "מעניין אם אכתוב מאמר בשם"ברקת הוא שורש כל הזוועות בירושלים" האם פוני וחבריו יסכימו לפרסמו?"
      • "פשוט פוסט מחריד – מאחלת לאותו מנובל שכתב אותו להתחתן עם פמיניסטית. ושייוולדו לו רק בנות שכולם יהיו פמיניסטיות כמה שיותר רדיקליות שימררו כמה שיותר את חייו השוביניסטים. איכס פשוט מחריד. פשוט עוד גבר מפוחד שמפחד בעיקר מזה שגברים אפסים כמוהו לא ישלטו יותר בעולם ואז גברים אפסים כמוהו לא יגיעו לעמדות מפתח כי יהיו גברים אפסים כמוהו שיקדמו אותם."
      • "אני לא מוצאת שם שום תרבות.ושום איכות… התרגלנו שכול דבר שמישהו מקיא הופך לתרבות. לא בעיני."
      • "…חולדת ביבים כזו, הרמה של מה שהוא כתב ככ נמוכה שקשה להשתוות לה."
      • "עיתון שמנסה למשוך קוראים על ידי זריקת רפש על נשים.. כמה לא מקורי מיגע ולעוס. אני לא אבזבז עליו זמן."
      • "לא אתמוך בקידום הפרויקט, אסיר לייק מהדף ואקרא לנשים אחרות להכיר בצביעות, בפגיעה וברשעות שהאתר מקדם."
      • "…כתבות נאצה כמו זו של עכברתול, שחוץ מארס אין בהן יותר מדי"
      • "קראתי 2 פסקאות מהפוסט המדובר והספיק לי לגמרי"
      • "…כדאי שיתאפסו על עצמם שם."
      • "שפה לא יפה ולא ראויה"
      • "…הפוסט כולו שנאת נשים במסווה של ביקורת על פמיניזם."
      • "אני לא אכביר מילים כי זה לא פוסט שראוי למילים."
      • "…כולו דמגוגיה ושנאת נשים."
      • "…כותרת אחת ממצה: שנאת נשים"
      • "האם זה תרבות בעיניך?"
      • ולקינוח, כמובן:
      • "הפסקתי לקרא את ההסברה שלך, מכיוון שהיא ארוכה , מעייפת , לא ראויה ומתנשאת. אתה מוזמן להמשיך הלאה."
  • ספטמבר 19, 2013

    ג'ניה

    קצת מפתיע שאתה פה עוסק ב-bitching על זה שיורדים עליך, אחרי שכתבת פוסט כזה. If you can't stand the heat, get out of the kitchen. אם אתה רוצה שיתייחסו אליך עניינית- תכתוב בצורה עניינית. מכיוון שאני מכיר אותך ואני יודע שאתה לא כותב בצורה כזו- לא רואה סיבה שתתמרמר על זה שאנשים בסה"כ עונים לך אמוציונלית, בדיוק באותו סגנון שאתה כותב בו כ"כ הרבה.

    • ספטמבר 19, 2013

      עכברתול

      bitching? באמת?
      אחי, אין לי שום בעיה עם ביקורת (אני מעריך אותה). במקרה הספציפי הזה היא אפילו מבדרת אותי כל-כך שאני גם מפרסם אותה כאן. אתה מבין, אין פה מילת ביקורת עניינית אחת ויש פה הרבה זעם קדוש וביטויי שנאה רבים, שמעידים שהאנשים שכתבו אותם לא טרחו בכלל לקרוא את הפוסט. וזה עושה את זה לכל-כך הרבה יותר טוב.

      חוץ מזה, אל תעבוד על עצמך, אתה הרי יודע שאני כותב בדיוק ככה – בעצםף ברוב המקרים זה עם הרבה יותר קללות, גסויות ובצירוף תמונות כמו זו:
      http://underground02.com/wp-content/uploads/2011/07/outthebus.jpg