נקודות לשיפור

שתי נקודות קטנות לשיפור, שהבחנתי בהן בשבועיים האחרונים:

הבניין הזה, בפינת הרחובות עין גדי וקורא הדורות עלה באש לפני פסח.

בקומת הקרקע של הבניין פעלה פיצוציה / מינימרקט. די מכוערת שהפרגולות ((קרוב לוודאי לא חוקיות) והסחורה שלה כיערה את חזות הבניין היפה הזה וחסמה את המעבר במדרכה. אבל בעיריית ירושלים, כמו בעיריית ירושלים, שמים עלינו פס כזה גדול. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים ולצערנו השכינה אינה שורה בקרב מי שאמון על איכות המרחב הציבורי הציבורי של  כולנו.  רק שהבניין נשרף כליל, עם הפרגולות המכוערות שלו, היה אפשר להבחין כמה הוא יפה.

אם לבעלים של הפיצוציה יש לב ושכל כלכלי כלשהו- עדיך להם להקים בפינה הזו בית קפה לרווחת תושבי ארנונה-תלפיות, שחסר פה כמו אוויר לנשימה. פיצוציות יש פה מספיק.

ועוד נקודה. בחול המועד הלכנו לפארק ניות. יורשת העצר עשתה את צעדיה הראשונים והפארק בהחלט סיפק לה מרחב להשתולל. רק מה? בפארק הזה אין שירותים וגם לא מקום לקנות שתיה. אז האם מישהו ימות אם במקום הגזלן שהתמקם בעמדה אסטרטגית יוקם בעמדה הזו בית קפה של קבע, במבנה נורמלי ויהיה פתוח גם בשבתות? כנראה שלא. רק צריך להתעסק בזה ולא בשטויות אחרת.

 

 

בן 36, ירושלמי מלידה, אבו-אל בנאת עם תעודות. בין יום מילואים אחד לשני עוסק בהתחדשות עירונית עבור חברת "מוריה".



34 תגובות

  • מאי 4, 2011

    עידו

    יש לך אליבי? אתה היית המשחק בזמן המגרש?

  • מאי 4, 2011

    בועז

    דווקא לארנונה-תלפיות יש בית קפה נחמד חדש – הלחם של תומר, שהוא מאפייה משודרגת לבית קפה. נמצא במרכז המסחרי הישן (והלא מוצלח כל-כך) של ארנונה.

  • מאי 4, 2011

    עמית (אחר)

    פתוח בשבת? איפה אתה חי? אפילו בית הקפה של הגן הבוטני לא רחוק משם סגור בשבת ללא תחליף (אפילו לא גזלן) למבקרים הרבים והצמאים (לא למים הדי מגעילים שבברזים). לפחות יש שם שירותים (בחממה הטרופית).

    לצערי אף אחד לא רוצה לסכן את תעודת הכשרות וגם אם יוקם שם בית קפה אני לא רואה אותו נפתח בשבתות, כך שהגזלן הוא הרע במיעוטו. ואגב, עד לפני כשנתיים היה שם מעבר לצומת סניף של לחם ארז שלמרות שלא היה כשר היה סגור בשבת. לך תבין…

  • מאי 5, 2011

    בן

    כבר הוצעתי כאן על כך עצבים לפני אי אילו פוסטים..אין מרחב ציבורי (גנים) עם בית קפה פתוח בשבתות בעיר…מטומטם,לא הגיוני,מעצבן.

  • מאי 5, 2011

    עמית

    בועז- מכיר. המרכז המסחרי הזה הוא די דרעק כך שאין סיבה להגיע אליו. פושט מי שעשה את התב"ע של ארנונה הצעירה, בלי מסחר מינימלי וחנות מכולת. ככה זה תב"ע ול"לית.

  • מאי 5, 2011

    עמית

    אתה מתייחס לבתי קפה כאילו אינם עסקים עם מניע כלכלי. מה הבעייה שבכל מקום שנראה טוב ואתה רוצה לשתות יפתחו בית קפה? העניין הוא שבמציאות בתי קפה קמים מצורך של ציבור לקוחות שיכול להצדיק את המקום ולא מבן אדם אחד ויורשת העצר שלו.

    בטח תגיד שהיו עוד אנשים בפארק, או באיזור הבניין הנחמד שצילמת. העובדה היא שיש כל כך מעט בתי קפה שכונתים שהצליחו להחזיק מעמד בעיר הזאת, שזה כמעט מגוחך לחלום על לפתוח אחד.

  • מאי 5, 2011

    אודי

    בלי קשר לכמה מקומות שדורשים בית קפה אמיתי,
    אולי צריך להתחיל לשדרג את הגזלנים?
    בטח מישהו חשב על זה כבר

  • מאי 5, 2011

    עמית

    כל כך מעט? אתה בטוח? שושקפה, באקפה, קפה הפוך, בייגל בייט שלא רק שורד כבר מאה שנה אלא גם שיפץ והתחדש. ברש בקריית יובל, לצד מאפה-קפה הוותיק. דובשנית בפלמ"ח, בליקרס בייקרי על שדרות הרצל. השכונתיים צוברים תאוצה יפה. אמנם ענף המזון ובעיקר בתי קפה הם הכי תנודתיים ובעלי הסיכון הכי גבוה אבל יש הרבה דוגמאות מוצלחות. למעט לחם תומר אין מזרחית לדרך חברון בית קפה נורמלי אחד. אחד. יש מלא אוכלוסיה צעירה ומשפחות בתלפיות הוותיקה וארנונה הצעירה שישמחו לקחת הפוך בדרך לפארק.
    ניות- המיקום של לחם ארז ממש לא שכונתי. עובדה שגם יתר המקומות שנפתחו שם- שילוב קסום של פלאפל ארבע טעמים, בורגרס בר ורחמו לא צלחו. זה מקום שמחייב הגעה ברכב ולא ממש נוח. פארק מצד שני זה מקום קצת שפוי ונורמלי לעניין הזה.
    בעניין קדושת השבת זה כמו הסינמה סיטי. קודם שיפעל. אחרי זה יעשה מה שכלכלי עבורו. אם זה תעודת מהדרין ותפריט נטול קטניות בפסח- בעסה. אם זה שרצים ופתיחה בשבת- מה טוב.

  • מאי 5, 2011

    עמית (אחר)

    מסכים אתך בעניין בתי הקפה השכונתיים (ואגב, פרש ולא ברש, ואפשר להוסיף לרשימה את אביחיל במלחה). המיקום של לחם ארז לשעבר בהחלט לא שכונתי "קלאסי" וזאת לא הייתה כוונתי. מצד שני אני זוכר שהוא היה די מצליח בתחילת הדרך. אני לא בטוח שהוא נפל בזכות עצמו או יחד עם הרשת כולה, וביחוד הסניף המגעיל בשדרות הרצל שהוחלף בבליקר בייקרי הסימפטי והמצליח בהרבה. ואם כבר מדברים על שדרות הרצל וכיכר דניה (בקרוב תחנת רכבת קלה!), וגם עם קשר לפוסט (עניין התוספות המכוערות) – הפיצרייה הצמודה לאותו בית קפה נסגרה והרסו את התוספת המכוערת שלצידה, ולפתע פתאום יש לבית הקטן והחביב הזה צורה. רק שיהרסו את התוספות האיומות של חנות החיות מהצד של רחוב הארזים והמקום עוד עלול להיראות נורמלי. בהחלט לא ברור לי למה העירייה מחכה.

    ונחזור לענייננו – הרצוג 61. לא יודע למה סגרו שם את לחם ארז (לגבי המתחם אני דווקא חושב שאני יודע). אני כן חושב שיש שם מקום לבית קפה וביחוד אחד שפתוח בשבת. למרות הכביש הרחב יש למקום כוח משיכה מסוים הן לבאי הפארק והן לאורחי הגן הבוטני (וכמובן לאחרים), ובשבתות הכביש גם לא כל כך סואן. כפי שכתבתי, גם בלי תעודת כשרות לחם ארז הצליח שם לא רע בהתחלה, כך שפוטנציאל בהחלט יש.

    לגבי "קודם יפתחו, אחר כך נראה מה יעשו" אני חושש שאתה לוקה באופטימיות יתר. לדעתי ההפך הוא הנכון – מקום שבעת פתיחתו היה סגור בשבת יתקשה לפתוח בשבת אחר כך. זה נובע כמובן מהחשש של בעלי המקום מאיבוד לקוחות (ובכלל הסיכון בללכת נגד הזרם), אבל לא רק זה. נראה לי שלהפיכת מקום שומר שבת למחלל שבת יש פוטנציאל הרבה יותר גדול ליצירת מהומות ("שינוי הסטטוס קוו") מאשר לפתיחתו ככזה מלכתחילה.

  • מאי 5, 2011

    עמית (אחר)

    אגב, כמה עמיתים יש כאן??

  • מאי 5, 2011

    עמית

    אני שוקל לאפשר רק לבעלי השם עמית להגיב בבלוג.

  • מאי 5, 2011

    בן

    מי שפתוח בשבת בעיר אלו בעיקר(אם לא "רק") כאלו שמראש התחילו כך.
    הזליגה היא חד צדדית לאלו שחששו ועברו לסגור בשבתות.
    לזכרוני, התירוץ של העירייה היה שהם חייבים לסגור בשבת, "נכס ממשלתי" וכל החארטה הזו..אז איך בדיוק יעבירו החלטה מאוחרת?! אני חושב שאסור ליפול למלכודת הזו של "קודם תבואו, ואח"כ אנחנו נתאים את המקום כראוי.." אם זה חשוב להם מספיק אז היו נלחמים על זה מראש.

  • מאי 5, 2011

    עמית

    בוא נמתין לפתיחה. אני אופטימי ואולי אני סתם דביל. ימים יגידו.

  • מאי 5, 2011

    עכברתול

    הפיצוציה הנ"ל שייכת למשפחתי וירשנו אותה מסבתי שניהלה אותה במשך 24 שנה כשעוד היתה חנות סדקית ומתפרה ידועה ומוכרת. עמית, הלכלוך הזה על הפרגולות ממש לא לעניין והן חוקיות לחלוטין – יש לי את המסמכים להוכיח זאת.

    בבקשה אל תלך ותמציא סתם שהן "קרוב לוודאי לא חוקיות". למה ללכלך?
    ובתי קפה יש מספיק בעיר הזאת. אם אתה רוצה לשתות קפה תקנה אצלנו קפה של עלית ושל טייסטרס צ'ויס ושל כל היצרנים הכי טובים. יש לנו הרבה מוצרי קפה שלא תמצא באף בית-קפה בעיר, למשל קפה נמס מוקה עלית, 200 גרם, קפה שחור 100 גרם של מעדני השמש, קפה נמס עלית, 50 גרם, קפה נמס וניל עלית, 200 גרם, קפה נמס ג'יקובס גולד, קפה נחלה הל, 250 גרם (טורקי), קפה קצב ברזילאי 85 גר של עלית, משקה חלב בטעם קפה של יטבתה, קפה אספרסו זהב של עלית, 200 גרם, קפה טורקי בצלופן של עלית, 100 גרם, קפה טורקי מיוחד של עלית, 200 גרם, קפה טורקי ברזילאי של עלית, 100 גרם, קפה פרא אפריקאי עלית, 200 גרם, קפה נמס טסטר צ'ויס 100 גרם (זה של נסקפה), קפה טורקי קלוי כחול, קפה לנדור, 200 גרם, קפה טורקי אלדין עלית, 200 גרם, קפה נמס האג עלית 50 גרם, קפה טורקי בצלופן של עלית 200 גרם, קפה נמס ג'יקובס קרוננג 200 גרם, קפה נמס טסטר צ'ויס גולדן טאצ' 175 גרם של נסקפה, קפה נמס רד מאג 50 גרם של נסקפה גם כן, קפה נמס דוידוף עשיר 100 גרם, קפה טחון טרי לבוקר של קפה לנדור 100 גרם, קפה נמס האג עלית 200 גרם, קפה נמס רד מאג כשר לפסח 250 גרם של נסקפה, קפה פסגה קולומביאני של עלית, 200 גרם, קפה נמס פלטינום נטול קפאין של עלית 200 גרם, קפה טורקי קולומביאני עלית, 100 גרם, קפה טורקי וואקום עלית, 1.0 ק"ג, קפה בטעם אספרסו של קפה לנדור 100 גרם, קפה נמס טסטר צ'ויס פרנץ ונילה
    של נסקפה 150 גרם, פרנץ' ונילה שאנחנו מכינים בעצמנו, קפה נמס דוידוף מעודן 100 גרם, קפה נמס מגורען ארומה של עלית 200 גרם, קפה טורקי האג ווקום, קפה נמס טסטר צ'ויס טעם אגוזים 150 גרם של נסקפה, קפה נמס טסטר צ'ויס 200 גרם של נסקפה, קפה נמס מגורען ג'יקובס קרוננג 100 גרם (זה יותר זול מה-200 גרם ויותר משתלם), קפה טחון עם הל של עלית 100 גרם, קפה נסטלה גולד אספרסו 200 גרם (גם של נסקפה), קפה נמס
    עלית קלאסי 200 גרם, קפה טורקי קלוי כחול של קפה לנדור 100 גרם (הכי אהוב עלי באופן אישי), קפה קצב ברזילאי של עלית 200 גרם, קפה נמס אספרסו 57 של דוידוף.

    יש לנו גם בשבילך ליקר קפה הכורמים (1 ליטר), גרנולה קפה 500 גרם של פנינה רוזנבלום, קפה נמס טסטר צ'ויס נטול קפאין 100 גרם של נסקפה, קפה נמס מגורען ארומה מעודן, קפה נמס ארומה נטול קפאין של עלית (200 גרם), קפה נמס רד מאג מגורען 200 גרם של נסקפה, קפה נמס טסטר צ'ויס נטול קפאין 200 גרם (עוד נסקפה), קפה מוקה לפילטר מס 1 של עלית 500 גרם (אם אתה אוהב קפה פילטר), קפה נמס רד מאג נטול קפאין 200 גרם של נסקפה, קפה טורקי קלוי טחון בואקום של עלית 200 גרם, ואנחנו מוכרים גם מארז קפה כחול שלישיה של קפה לנדור, 300 גרם.
    מי שאוהב מלבין בקפה שלו, אנחנו מוכרים מלבין קפה קומפלטה של חברת קומפלטה (400 גרם), סט קפה מרובעים 12 חלקים של נעמן, מלבין קפה חלבי
    עלית 300 גרם, קפה נמס גולד בלנד מיובש בהקפאה (לא זוכר כמה גרם), אייס קפה SHOCK דיאט שוקו שוק של תנובה, מארז קפה נמס + שוקולד, 'מארז קפה טורקי עלית לדרך (זה 20 יחידות אבל זה שווה את הכסף), מארז קפה קצב ברזילאי של עלית (זה משתלם יותר – זה 285 גרם), חלבה מסולסלת בטעם קפה של בארכה (היא ממש טובה) 250 גרם, עוגת לייט קפה של מרמולייט 300 גרם, קפה טייסטר צ'ויס קר (20 יחידות וזה מעולה אם אתה עושה מסיבה או משהו), מעדן תענוג דיאט קפה שטראוס 160 גרם (לא משהו אם אתה שואל אותי), כוסות קפה לדרך עם מכסה של "הנמל" – 16 יחידות, עוגיות לקפה שאנחנו אופים בבית, שלגונים בטעם אייס קפה "אגדות" של שטראוס, סוכריות ללא סוכר בטעם שמנת וקפה של כרמית 60 גרם.
    אנחנו מוכרים גם חלב פלוס לקפה 3.5% של תנובה אבל זה לא ליטר – זה 800 מ"ל.

    לקינוח יש לנו שוקולד ספלנדיד מריר עם קפה של עלית 100 גרם.
    ואתה רוצה עוד בית קפה בעיר הזאת.

  • מאי 5, 2011

    עמית

    יש גם טוסטר משולשים?

  • מאי 5, 2011

    עמית (אחר)

    יש מספיק בתי קפה אבל מחסור חמור בפיצוציות, ביחוד באזור דרך חברון-צומת הבנקים.

  • מאי 5, 2011

    ערן טרבלסי

    בן,
    נדמה לי שסאקורה היו כשרים בעבר (ממש מזמן) ועברו לצד השני, אבל כנראה שהם באמת חריגים. מצד שני, כמעט כל אלה שהיו פתוחים בשבת ואח"כ סגרו בשבת, נסגרו לחלוטין תוך זמן די קצר, כך שיתכן שהסגירה בשבת באה אחרי תקופה לא טובה שלהם, ונועדה להיות מעין מוצא אחרון (שלא הצליח). הקרדיט על הפרשנות הזו מגיע לעמית האחר.
    אגב, אחד המקומות היחידים שדווקא נשאר מצליח גם לאחר שהפסיק לפתוח בשבת הוא אלדד וזהו, ובמקרה שלו הוא החליט על צעד זה רק מפני שנמאס לו לעבוד בסופי שבוע, לא בגלל שלא היה ביקוש בשבת

  • מאי 6, 2011

    עמית

    אני מציע למנות ועדה שתקבע מה חסר. בסוף נגלה שאין פה כולל, מקווה וישיבה קטנה. מול המינימרקט הזה יש עוד מינימרקט-פיצוצייה. שניהם תופרים מחירים בעלי עין הרע ובצומת הבנקים יש אתשלגייה שמספקת מענה גם ביום השבת.

  • מאי 6, 2011

    בן

    ערן, לא מסכים איתך על הפרשנות. אני טוען שקודם כל בעיקר קובעים מראש סגור/פתוח בשבת, במקרים החריגים שיש שינוי הוא נעשה מהר מאוד ובשל לחץ חרדי על צורותיו השונות(ראה מקרה הקפה בבצלאל הקטן).
    לי הכי חשוב שיהיה ניתן להפעיל עסק בשבת מבלי שהחשש יהווה מרכיב בשיקול.

  • מאי 6, 2011

    ערן טרבלסי

    בן, אני דיברתי על השיקול המסחרי.

  • מאי 7, 2011

    עמוס

    ברכותי על הצעדים הראשונים. רגע מרגש בכל מובן.

  • מאי 7, 2011

    עמית

    סוף סוף מישהו מקשיב פה!!!

  • מאי 7, 2011

    גלית חתן

    בתור טרייה בסביבה כבר אספתי לי כמה שכונתיים שהוזכרו פה (פרש, אביחיל) וביקרתי בעוד כמה. אגב איפה תמקמו על הרצף את קפה יהושע? שפתוח בשבתות, ושנמצא במרכז רחוב עזה.

    אני מסכימה לגמרי עם ההצעות של עמית, אבל מופתעת מכל אלה שהתייאשו מבתי קפה ומסעדות שפתוחים בשבת. דווקא מצאתי לא מעט בעיר, וטיים אאוט עוד הוסיפו וחידשו לי קצת לפני כמה שבועות.

  • מאי 7, 2011

    עמית (אחר)

    בתי הקפה של רחוב עזה הם לא ממש שכונתיים, אבל הם גם לא לגמרי "עירוניים", אולי איזו דרגת ביניים…
    קפה יהושוע פתוח בשבתות? טוב לדעת. אני זוכר שעשו לו בעיות.

  • מאי 7, 2011

    ערן טרבלסי

    הבעיה של קפה יהושע הייתה שהוא נמצא באזור המוגדר כחצר משותפת, מה שדורש הסכמת דיירים לכל מיני דברים. חלק מן הדיירים התנגדו לפתיחה בשבת, ולכן בית השמפט פסק שהמקום לא יוכל לפתוח. בפעם האחרונה שעברתי שם בשבת היה סגור, אבל אולי גם אני לא מעודכן.
    אגב בתי קפה, אתמול הייתי בסיור בעיר העתיקה, וכשהיינו בהר ציון ישבנו בבית קפה חדש שנפתח שם, במקום איזה מקום מגעיל שהיה שם (משהו עם נרגילות). המקום החדש נראה ממש טוב, וגם לא יקר (כוס תה עלתה לי 7 או 8 שקלים). הוא פתוח כל יום מ-9 עד 17, כולל בשבת. המנהלת אמרה לי שבקרוב הם מתכוונים להציג שם תערוכות של סטודנטים מבצלאל, וגם לעשות אירועי תרבות בימי חמישי בערב.

  • מאי 7, 2011

    ערן טרבלסי

    אה, ועמית – כנראה שצריך להיות הורה כדי לשמוע 🙂

  • מאי 8, 2011

    עמית

    ערן- תוסיף ל"פתוח בשבת" עם שם וכתובת.

  • מאי 8, 2011

    ערן טרבלסי

    כמובן, כשאדע אותם.

    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4065415,00.html
    גם כשאנחנו מנצחים, מבחינתה של ציפי מלכוב הזובור נעשה על-ידי החרדים והדתיים. היא לא אמורה לעזוב כבר לרמת-השרון?

  • מאי 11, 2011

    מיכאל

    סיפור אישי, זוטות, אבל מעצבן.
    בשישי האחרון, בשלוש בצהריים, מצאנו את עצמנו – כתריסר איש – יורדים מהר המנוחות לאחר אזכרה משפחתית ומחפשים בספונטניות מקום לשבת בו לשתות משהו ולאכול בקטנה. טלפון לבליקר: סגרו את המטבח. טלפון לקפה איתמר באורה: כבר לא רלבנטי. יום יפה, חיפשנו מקום פתוח, שהילדים הקטנים יוכלו להתרוצץ קצת ולהוציא אנרגיות.
    אין מצב שאי אפשר למצוא מקום כזה בכל ירושלים.
    קצת מבוכה בקרב הירושלמים שבינינו, קצת שמחה לאיד בקרב הירושלמים לשעבר ("נו, מה ציפיתם" שכזה).
    גמרנו בסופו של דבר ב"קלמנטינה" בקרית ענבים. הכי טוב שיכולנו למצוא. היה סבבה, אבל אם למישהו יש רעיון למקום דומה בעיר אשמח לשמוע.

  • מאי 11, 2011

    עמית (אחר)

    הירושלמים לשעבר צריכים להרגיש אשמה, לא שמחה.

    מה דעתך על מקומות כמו לינק, פוקצ'ה בר, לבן בסינמטק? גם בעין כרם יש מקום או שניים. בטח יש עוד ששכחתי אבל אולי זה לא בדיוק האופי של המקומות שחיפשתם.

  • מאי 11, 2011

    ערן טרבלסי

    מיכאל,
    אתה לא מכיר את הרשימה של "פתוח בשבת"?
    http://otherjerusalem.com/?page_id=501

  • מאי 11, 2011

    מיכאל

    ערן, עמית, תודה!

    בנוסף, היינו קצת מוגבלים מבחינת נגישות נכים. ככה שהלינק – שהוא באמת בדרך כלל אחלה, נפל הפעם.
    לבן דווקא נגיש לדעתי, היה יכול להיות אופציה טובה, אם כי אין הרבה מרחב להתרוצצויות ילדים. הפוקצ'ה גם היא צפופה מדי לילדים, למרות שתמיד נחמד לחזור לשם.
    בעין כרם, שוב: כרמא לא נגישה, הטרסרו נראה אחלה אבל היה נפילה בשלוש הפעמים שניסינו אותו, לא מבין איך אפשר להפוך פסטה נפוליטנה ללא אכילה אבל הצליחו, אגווה על הכביש אז לא מתאים לילדים…
    ערן – לא הסתכלתי הרבה זמן על הרשימה, ראיתי שהרבה זמן לא התעדכנה. בכל מקרה, אנסה לעבור עליה שוב לראות אם התחדש משהו.

    אז נכון, קיימות אופציות, אבל צריך יותר מבחר. ולא הכל הוא שיקולים עסקיים, צריך גם מדיניות מכוונת.

    אני לא חושב שהקברניטים כאן מבינים את הצורך החזק של האוכלוסיה החילונית כאן בבתי קפה שכונתיים / בפארקים. בעבר הישיבה בבתי קפה נתפסה כאליטיסטית, היום יותר ויותר סוגי קהל צורכים בתי קפה באופן יומיומי. זה אחד ממעצבי התדמית של כל שכונה, ובשנים האחרונות זה הופך לפרמטר משמעותי של איכות חיים בשכונה או בעיר. ואני אומר את זה בלי להתנצל על "יאפיות". ומתי צריך בתי קפה? בעיקר כשיש זמן, כלומר בעיקר בשישי ושבת. בית קפה שכונתי שלא פתוח בשישי שבת הוא יותר טוב מאשר כלום, אבל הוא לא עושה את העבודה. אין לדעתי מנוס מלהתמודד עם זה, ואם צריך לשנות תקנות, זה הזמן לשנות אותן, כשאנחנו עוד רוב פה.

  • מאי 11, 2011

    ערן טרבלסי

    בשמחה.

    הבולינט והבירמן נצאים במדרחוב דורות ראשונים, כלומר אין מכוניות. אופציה טובה לילדים שמסתובבים.

    לגבי הרשימה – בתגובות לרשימה יש הרבה מאוד עדכונים. נכון שזה לא נוח, אבל זה לא נורא.

    מסכים בהחלט לגבי הצורך בבתי קפה שכונתיים.

  • מאי 11, 2011

    דודו

    לקראת יום ירושלים, "עיתון ירושלים" הרים את הכפפה ויוציא לאור רשימה מעודכנת (המבוססת על הרשימה המקורית ועל התיקונים שהוכנסו כאן) כחלק מהגיליון המיוחד לרגל יום אחוד/שחרור/כיבוש/דיכוי העיר.