לבוא לכיכר

לפני 3 שנים ארגנה קבוצת מלונה את הקמפינג בכיכר ספרא. זה היה אחרי שנה של מאבק רווי שקרים של העירייה, בלאגנים בישיבות מועצה ועוד פעולות גרילה. התארגנות סטודנטים חדשה מרימה היום בכיכר ציון אירוע קמפינג נוסף, במחאה על מחירי הדיור המאמירים. השתנו דברים מאז 2008 אבל לא מספיק, ואני אומר את זה כמי שמטפל בנושא. זה לא מקום להעלבויות, לאגו ארגוני, לזריקת האשמות על מי שתוקע מקלות בגלגלים. יש מספיק מכל אלו. צריך להגיע לכיכר היום כדי להעלות את הנושא לראש סדר העדיפויות. חייבים לקדם פתרונות דיור למגזר היצרני בירושלים בהקדם, בשכירות וברכישה. את החבר'ה האלה צריך לעודד ולחזק בדיוק כמו את תושבי דרום מערב העיר שדורשים התחדשות עירונית ודיור בהישג יד, על חשבון קרקעות המדינה. בהצלחה.

בן 36, ירושלמי מלידה, אבו-אל בנאת עם תעודות. בין יום מילואים אחד לשני עוסק בהתחדשות עירונית עבור חברת "מוריה".



25 תגובות

  • יולי 14, 2011

    ביילע

    אני מסכימה עם כל מילה. חייבים להעלות את נושא דיור בר השגה לראש סדר העדיפויות.
    אני מקווה שהירושלמים ייצאו מאדישותם האופיינית (כפי שרואים בדרך כלל באחוזי ההצבעה הנמוכים בבחירות לעירייה) ויילכו להפגין.
    בהצלחה, עתיד העיר עומד כאן על הפרק.

  • יולי 14, 2011

    עכברתול

    אפשר לקבל יותר פרטים?

  • יולי 14, 2011

    איפי

    https://www.facebook.com/event.php?eid=130040880413933
    אלו הפרטים עכברתול.
    נתראה שם?

  • יולי 14, 2011

    עכברתול

    תודה. כן, we're there. מעל במה זו אני רוצה להגיד שכוס אמא של כל בעלי הבתים בירושלים שמגרזנים ונותנים לנו לגור בחרא של דירות, וכוס אמ-אמא של כל הסטודנטים שמגיעים לירושלים, מסכימים למחירים גבוהים כי אבא מממן להם את זה, נהנים מהנחות ועוזבים את העיר חזרה להרצליה. שלא יבואו מלכתחילה.

  • יולי 14, 2011

    עכברתול

    לא הבנתי כלפי מי כוונה ההפגנה הזאת ומה היא ביקשה להשיג.
    על השלט היחידי שראיתי שם (אמנם הגעתי מאוחר יחסית) היה כתוב "רציתם ביבי? קיבלנו זיבי!". מה הקשר? שלושה אנשים שאלו אותי על מה ההפגנה וגם אני לא ידעתי לענות להם.

  • יולי 15, 2011

    מיכל

    קראתי על החבר'ה בתל אביב שהפגינו בצפון שדרות רוטשילד. בירושלים סטודנטים מלינים על כך שהם לא מוצאים דירות ברחביה. זה כמו שבניו יורק יפגינו סטודנטים שלא יכולים לשכור דירה בשדרה החמישית או בפריז בשאנז אליזה.
    זה תהליך נורמטיבי שאזורים שהתרוממו בזכות צעירים שהכניסו בהם חיים הופכים להיות יקרים לצעירים מדור הבא ואין מנוס אלא פשוט לנדוד לאזורים אחרים שבהם ניתן לשכור/לרכוש.
    כך הפכה ברוקלין (בפרט Dumbo) למרכז צעיר ושוקק, כך התעוררה פלורנטין, וכך, אי"ה יתעוררו הקטמונים ורחוב שטרן.
    אני מסכימה שחייבת להיות התערבות של השלטון המקומי בצורה של אישורי בניה שאחוז ניכר מהם מוקצה לצעירים (ולא רק כאלה שיש להם 8 ילדים ויותר), אבל גם אנחנו צריכים להבין שהמציאות השתנתה- ומה שהיה בר השגה בימי האינתפאדה כבר לא כזה כיום.

  • יולי 15, 2011

    ערן טרבלסי

    מיכל,
    בירושלים סטודנטים הפגינו בכיכר ציון על מחירי הדירות באופן כללי. אני מסכים איתך לגבי רחביה ואולי גם רוטשילד, אבל אסור להפקיר את מרכז העיר לתהליך שאת מתארת ולרוקן אותו מסטודנטים (או לחילופין, למלא אותו רק בסטודנטים שעכברתול הזכיר, שהוריהם מממנים להם הכל).מרכז העיר זקוק לסטודנטים ולצעירים וליוצרים אף יותר ממה שהם זקוקים למרכז העיר.

  • יולי 15, 2011

    ערן טרבלסי

  • יולי 15, 2011

    ערן טרבלסי

  • יולי 15, 2011

    אילן

    בירושלים יש מאסות אדירות של שכונות שנבנו בחופזה בשנות החמישים (חלקים מתלפיות, קטמונים
    קריית יובל, עיר גנים) ושם נוצרו ריכוזים של שיכונים מכוערים המהווים מצע לבעיות חברתיות ולדלות מתמשכת. נדרש פרויקט לאומי לשיקום האזורים הללו, תוך כדי פינוי בינוי, יצירת תמהיל נכון של אוכלוסיות, והוספת יחידות דיור מכל הסוגים. זה יפתור את הבעייה ויציל את ירושלים

  • יולי 15, 2011

    עמית (אחר)

    הייתה בכלל "עיר אוהלים" בכיכר ציון? בחדשות הראו רק את תל אביב.

  • יולי 15, 2011

    עמית (אחר)

    יכול להיות ש"איזה מיאוס 2" קשור להפתעה שדודו מתכנן לנו? 🙂

  • יולי 15, 2011

    עכברתול

    אילן, פינוי-בינוי נחוץ מאוד כזה מתחיל להתרחש עכשיו ברח' ברזיל ואולסוונגר, שם יש פוטנציאל אסטרונומי: נוף משגע, שכונה קהילתית טובה, אוכלוסיה איכותית בעיקרה ושיכונים מבאסים שבקרוב (?) יהפכו לבניינים ראויים למגורי אדם. מקווה שתוך כמה עשרות שנים כל המבנים המגעילים האלה שנבנו לפני 50-60 שנה בלי כל התחשבות באוכלוסיה ובנוף יעלמו. בני יורק דווקא נראה שהם ישארו לעד (מי המפגר שמשכן אוכלוסיה עניה במגדלים?).

  • יולי 15, 2011

    עכברתול

    מתוך התגובות של "איזה מיאוס 2" – זה הרג אותי:

    ההפגנה! – הפרטים
    שאבעסססססססססססססס 02:42 15/07/2011
    שאבעס קודש השבוע פרשת פינחס ה'תשע"א מכיכר זופניק אל עבר מקום החילול הנוראי חניון קרתא בהשתתפות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א הרב הצדיקק מחסידות תולדות אהרן. ובהשתתפות רבבות רבבות אלפי ישראל שימחו על חילול השאבעס לא עלינו!

  • יולי 15, 2011

    ערן טרבלסי

    עמית האחר – הייתה גם הייתה. בחלק מן האתרים גתבו על זה (בווינט, והייתה גם איזו פסקה בהארץ) ובחלק התעלמו (וואלה). כשהייתי שם היה עיתונאי של גלצ (לא ראיתי את הכתבה שלהם בנושא).

  • יולי 16, 2011

    מיכל

    איציק שהוא גם אישר יקר, וגם כותב מהלב על ירושלים בכלל ועל בית"ר בפרט בפוסט שמחבר בין השניים.
    http://debuzzer.com/alfasi/2011/07/15/%D7%9E%D7%92%D7%95%D7%91-%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%9F-%D7%95%D7%A2%D7%A4%D7%A8/#comment-24385

  • יולי 16, 2011

    ערן טרבלסי

    תודה מיכל, אכן פוסט מעולה.

    והנה כתבה על הבלאבסטה:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4095320,00.html

  • יולי 16, 2011

    דתי לאומי מודאג

    לנושא הפוסט, יש כאן פרדוקס מובנה, שהתגלה במלוא עוצמתו עם מכירת הבניינים המטורפדת ברחוב שטרן.
    ברגע שיפורסם מכרז במחירים נוחים בירושלים, החרדים יתנפלו ובלעו אותו חי.
    הם נחושים,מאורגנים ויש להם כסף (השד יודע מאיפה).
    אני לא רואה שום פתרון מאורגן שייצא לשטח שהם לא ישתלטו עליו מייד.
    הדרך היחידה היא שווק טיפין טיפין למעמד הבינים.לא במחירים שווים נוחים מדי.
    תקנו אותי אם אני טועה.

  • יולי 16, 2011

    עמית (אחר)

    דל"מ – מה שכתבת לא מתיישב עם הזכייה של קבוצת התעוררות-רוח חדשה ברח' קוסטה ריקה. אתה גם נוטה לשכוח את עבודתו המבורכת של כותב הבלוג שמתמודדת בדיוק עם הבעיה שתיארת.

  • יולי 16, 2011

    הראל

    אני רוצה להבין משהו. למה אפשר, חוקית כנראה, לשווק פרוייקטי נדל"ן לאוכלוסייה חרדית בלבד או דת"לית בלבד, ואי אפשר לשווק פרוייקטים אחרים לאוכלוסייה לא-חרדית בלבד?

  • יולי 17, 2011

    העלמה עפרונית

    הראל, כי נכון להיום הפסיקה הישראלית מתייחסת לאוכלוסיה החרדית כאל קבוצת מיעוט עם תרבות ייחודית, ולאוכלוסיה החילונית כאל "הציבור הכללי". אבל האמת היא שאני יכולה, בצער אמיתי, לחשוב על קונסטלציה משפטית שתגדיר את האוכלוסיה החילונית בירושלים כקבוצת מיעוט שדורשת "סביבה מוגנת". המשמעויות של זה בעייתיות מבחינה ציבורית, ואני לא משוכנעת שאנחנו "כבר שם", אבל זה לא מופרך לגמרי.

  • יולי 17, 2011

    בן

    התשובה הפשוטה שאסור לשווק ייחודית לאוכלוסייה מסויימת, אבל זה נעשה בפועל. ההבדל הוא שהתמיכה/לחץ הציבורי-פוליטי מאפשרת לחרדים לעשות זאת ולצעירים חילוניים לא.
    אם יופיע על שלטים "פרוייקט חילוני חדש" יצעקו אפלייה ושנאת יהודים…אבל שמופיע "פרוייקט חרדי יוקרתי" זה משום מה עובר חלק. (ויש כמובן יוצא דופן של "מחיר למשתכן" שהתנאים בו הם שווים לכולם- פשוט תואמים לחרדים בעיקר..מפליא)

  • יולי 17, 2011

    עמית

    דל"מ- מפאת בטחון שדה אין זה המקום לפרט את השיטות. אסור להציף את העיר ביחידות דיור בבת אחת אלא לפרק לאט לאט ולהתמודד בכל מתחם לגופו. גם לתכנון המתחם יש משמעות רבה.
    לעניין הכסף שלהם- צריך לזכור שזו כלכלה אחרת, שעובדת בשחור ולא בשיטות שאנחנו מכירים ובכל זאת- יכלנו להם במקומות אחרים ונוכל גם בעתיד.

  • יולי 17, 2011

    עמית

    בן- לא רק שמחיר למשתכן תפור לחרדים, אפשר להדר במצווה ולשווק במחיר למשתכן לאוכלוסייה בעלת צביון דתי. לא נוסה בעיר, עדיין.

  • אפריל 10, 2013

    Australian seaman volume pills

    yaspjpuifskfsvtbmfn, Volume pills work, uUvBBIy, [url=http://biggervolume.com/what-is-volume-pills.html]Volume pills side effects[/url], fXavQZt, http://biggervolume.com/what-is-volume-pills.html Where to buy volume pills, JytBlCZ.