חובות

פעם חשבתי שהבלוג יכול לתת במה להרבה אירועים שלא זוכים לפרסום רב. ואז פתחתי פייסבוק והבנתי שצריך לסגור את חטיבת הפרסום בבלוג ולשלוח את העובדים הביתה עם מענקי פרישה נאים. אבל בכל זאת, נותרו כמה שומרי אמונים שרוצים להביא לידיעת הציבור את הדברים המבורכים שהם עושים ולא נותר לי אלא להפסיק לתרץ ולהתחיל להחזיר חובות:

1. בן נוסף לאתרי מיכאל וייס, אחרי מחנה יהודה גם העיר העתיקה מצטרפת.

2. ואם כבר עתיקה- קבלו אפליקציית אייפון לסיורים, אוכל, חנייה וכל המידע שצריך כדי להסתובב בעיר העתיקה. אין לי קישור, סתם מעדכן שיש דבר כזה.

3. לא חשוב מה יגידו הפוליטיקאים- חשוב מה יעשו היזמים. עד שהמדינה תואיל בטובה לספק לנו תחבורה ציבורית בשבת, בגבעה הצרפתית יחד עם אגודת הסטודנטים הרימו את הכפפה ומפעילים קווים למרכז העיר. היה גם ניסיון כזה בשנה שעברה- מעניין מה חדש הפעם. מיניבוס כחול-לבן של מזרח העיר עם סטודנט מלווה- מי יכול לשפוך קצת אור?

4. "רוח חדשה" מארגנת קבוצת רוכשים לפרויקט בתלפיות. הכנס ב-12.3 בגינות העיר עוד הזדמנות להישאר  בעיר.

בן 36, ירושלמי מלידה, אבו-אל בנאת עם תעודות. בין יום מילואים אחד לשני עוסק בהתחדשות עירונית עבור חברת "מוריה".



118 תגובות

  • פברואר 27, 2012

    מוריi

    וואווו! האתר של העיר העתיקה זהה באופן מדהים לאתר של השוק!

    (http://www.machne.co.il/)

  • פברואר 27, 2012

    ערן טרבלסי

    טוב, עמית כתב שמדובר באתר מאותה משפחה (מיכאל וייס, מי שזה לא יהיה).

  • פברואר 28, 2012

    דתי לאומי מודאג

    מיהם זוג האשכנזים בתמונה?

  • פברואר 28, 2012

    דודו

  • פברואר 28, 2012

    ערן טרבלסי

    תודה רבה.

  • פברואר 28, 2012

    עמוס

    ה"אשכנזי" מזכיר לי את מני מזוז, יקה מפורסם (אסוציאציה אישית).

    הכתבה על מיכאל וייס – נראה אדם מרשים.

  • פברואר 28, 2012

    עמוס

    אתר העיר העתיקה רק בעברית??

  • מרץ 1, 2012

    גלית חתן

    אתר העיר העתיקה נראה מעולה. אבל כנראה שגם שם אין תשובה לשאלה מתי ייפתח המוזיאון הארמני.

    ובקשר לקבוצת רכישה בתלפיות, זה מזכיר לי ציטוט מ"מציצים": המרתף שלי פה למטה זה חור…

  • מרץ 4, 2012

    מיכה

    אני מעריץ ותיק של מיכאל וייס. הלוואי שהיתה לי את היכולת לחלץ שוב ושוב כסף טוב למימון אתרים כושלים מאנשים עם המון ממון. כמה שילמו בזמנו עבור הג'רוזלם קום ? מה קרה בסוף עם האתר הזה? חבל שוייס לא רותם את יכולות השנור שלו למען ירושלים. אולי עם הכסף שהוא היה מגייס היינו מצליחים לגמור את הארנה

  • מרץ 4, 2012

    ערן טרבלסי

    הראל:
    http://it.themarker.com/tmit/article/18778
    🙂

    מיכה – למה אתרים כושלים? האתרים של השוק ושל העיר העתיקה נראים מצוין.

  • מרץ 4, 2012

    עכברתול

    שמעו,
    אני ממש לא רוצה לצאת נאחס ולהלבין את פניו של אף אחד ברבים, אבל
    http://www.elliotsblog.com/breaking-sedo-brokers-sale-of-jerusalem-com-for-over-half-a-million-usd-8573

    זה מה שקרה לדומיין שנקנה במקור ב-$750,000.

    "חשוב לי להבהיר", נעצר מיכאל וייס באמצע הראיון. "גם אם יגיע שייח' מערב הסעודית וישים מיליוני דולרים על השולחן, לא אמכור לו את Jerusalem.com."

    אחלה "נכס ציבורי מעבר לכך שהוא עסק פרטי".

  • מרץ 4, 2012

    הראל

    ערן – תודה!! איזה יופי. מקווה שיהיה לזה המשך ומקווה להספיק להגיע.

    ועכשיו לעניין שלשמו נכנסתי לכאן:

    דודו – אני מקווה שאתה מוכן למסור בשמי לניר ברקת את דעתי על מצב האספלט בירושלים, שהוא מתחת לכל ביקורת, שלא לומר פשוט מ-ז-ע-ז-ע. למשל, ברח' בן זכאי פינת רח' בן בבא יש אספלט שיוצר עם הכביש זווית של 60 מעלות (קשה להסביר, צריך לראות איך זה נראה – משהו כמו קמטי עור מגעילים של זקן מקומט או כמו לבה שהתייבשה), ברח' קרן היסוד ליד פרדיסו יש מעין "זחלים" בקוטר 15 ס"מ בתוך האספלט שפלא שאף מכונית עוד לא התהפכה עליהם, ובכביש מס' 1 (בר לב / ההנדסה) היו במשך כמה שבועות בורות שגם פיל אפריקאי היה יכול ליפול לתוכם, או משאית סמי-טריילר לפוצץ עליהם צמיג, ואז גירדו את כל האספלט והשאירו ככה כמו איזה שביל כורכר במחנה פליטים בחאן יונס. אני באמת לא יודע מה הם עושים עם 5300 השקלים ששילמתי ארנונה. כנראה שלא קונים בזה לא אספלט ולא דחפורים. עוד מעט יש לי טסט שנתי וכבר אמרו לי במוסך ש"הבוקסות-משולשים" (אני לא יודע מה זה, אבל יש דבר כזה והוא קשור לציר הגלגלים של הרכב) של האוטו גמורים ואני מפחד לחשוב מה הם עכשיו אחרי שכל יום אני מנסה אותם על האספלט הירושלמי, או המעט שנשאר ממנו.

    אני פונה אליך דודו כי אתה הבן אדם היחידי בעירייה שאיכפת לו ממשהו.

    תודה.

    הראל

  • מרץ 5, 2012

    עמית (אחר)

    במפגש תושבים לפני כמה חודשים ראש העיר הבטיח שסלילת הכבישים מתנהלת לפי תוכנית מסודרת והם יחודשו כל 20 שנה. הבעיה היא ש"לפי התכנית" זה במצב עניינים רגיל, ומצב הכבישים בעיר (ביחוד לאחר הגשמים האחרונים) הוא מצב חירום ממש.

    מסכים אתך, הראל. זה גם מבייש ומביך כשמגיעים אורחים מחוץ לעיר. עכשיו כבר לא צריך להסביר רק את הלכלוך…

  • מרץ 5, 2012

    עודד

    בעוונותי, הייתי היום במודיעין. או שזה היה החושך, או הנסיעה, או שבאמת נקי שם. מצד שני, אף אחד לא מסתובב ברחוב. במסגרת עוונות אחרים הייתי בשבת בתל אביב.. שם היה מלוכלך. ברמות. וחשבתי שבעצם אנחנו כל הזמן מתלוננים, אבל אצלי מתחת לחלון עובר אוטו מטאטא בערך שלוש פעמים בשבוע ועדיין מלוכלך- לא נורא, אבל יכול להיות יותר טוב. במילים אחרות- פה זה לא סינגפור, ויש חארות שמלכלכים ואף אחד לא נותן להם בראש. אם מישהו יגיד לי שהעיר שלי מלוכלכת, אני אגיד לו שיטרח פעם ויעצור את האוטו וייבדוק את העיר שלו. ככה זה בארצנו. מלכלכים.

    בעניין הכבישים לעומת זאת- זה כבר הזנחה של העיריה, וזה באמת מביש.

  • מרץ 5, 2012

    דודו

    הראל וכולם

    פניתי למנכ"ל העירייה בנושא

    אנא רשמו כל בור שאתם רואים (כפי שגם אני ערכתי), נדאג שהמפגעים יתוקנו

    ישנן מספר דוגמאות כגון: צומת דרך בית לחם ועמק רפאים, רחוב עמק רפאים מרחל אמנו עד צומת אורנים, קרן היסוד ועוד

    לשמתכם מרבדים שוב את כביש מספר אחד, עבודות הקרצוף החלו בשבוע שעבר.

    ישנה עבודה רבה אך חשוב שתדעו (לעניין הארנונה שלכם) כי עיריית ירושלים השקיעה בשנה שעברה 80 מלש"ח בריבוד כבישים הבולטים שבהם, כביש 1 העירוני לכל אורכו עד הגבעה הצרפתית, שדרות לוי אשכול, רחוב יוחנן בן זכאי, רחוב טשרניחובסקי ועוד. ההשקעה הגדולה צפויה להימשך גם בשנה הקרובה ולקראת האביב קיץ תתחילו לראות הרבה חפירות וריבודים מכיוון שהתב"ר (התקציב הבלתי רגיל) משתחרר ביוני.

  • מרץ 5, 2012

    עמוס

    דודו, התכוונת שנעלה כאן את הרשימה?
    רחוב בית הדפוס, כשעולים כלפי אנג'ל וכלפי רחוב פרבשטיין. כנראה שלמשאיות הבטון של הנסון נשפך פעם בטון, ויש קטע שהכביש בו הוא פשוט בטקסטורה של אדמת טרשים. עם האופניים זה הרבה יותר קשה מרכיבת שטח רצינית ולא כיף בכלל. את ההמשך שנושק לצומת סללו מחדש לא כל כך מזמן אבל הקטע הזה נשאר במצבו הזוועתי.

  • מרץ 5, 2012

    ערן טרבלסי

    דודו,
    קראתי פעם שיש קבלנים שפשוט משתמשים באספלט גרוע וזול (וכמובן גובים לפי מחיר של אספלט משובח). יש בקרה על העניין הזה?

  • מרץ 5, 2012

    עודד

    ערן, מה שאתה מתאר זה בעצם חוסר בקרה של העיריה על תהליך השיפוץ של הכביש. נראה שזה המצב גם ברחוב ינאי, שם יש תלונות של דיירים על עבודות בלילה (אני סותר את עצמי, זה מהעיתון…) וגם בכביש אחד- דודו אומר שהוא שופץ לאחרונה אבל לפי הראל המצב לא משהו. קחו לדוגמה את עמק רפאים שהוחלף מהיסוד לפני כמה שנים, מיד אחרי סיום העבודות נוצרו שם מהמורות. שלא לדבר על שד' הרצל שנסללו מחדש בגלל הרכבת אבל באיכות ירודה.

  • מרץ 5, 2012

    בן

    צומת "אמא" לפני אגריפס, כנראה כתוצאה מהגשמים והכביש היורד לצומת גם עם בורות.

  • מרץ 5, 2012

    דודו

    ציטוטים:

    "לא ניתן לתקן זאת מיידית בגלל הקור בלילות שכן כל תיקון של אספלט יתפרק תוך כמה ימים".

    אבל

    "בימים אלו אנו נערכים לביצוע תיקוני שקיעות אספלט בכל רחבי העיר, עם התבהרות מזג האוויר נגביר ביצוע ככל שניתן".

    ערן לשאלתך יש בקרה מסודרת של העירייה לביצוע העבודות אבל לא כל דבר בשליטה, מזג האוויר הקשה השפיע על ריבודים שנעשו לאחרונה.

    עודד, לגבי כביש מספר 1 – הכביש קורצף לאחרונה לצורך ריבוד מחודש, אתמול התחילו בביצוע אספלט חם לאורך הכביש באותם מקומות שהיוו סכנה בטיחותית למשתמשים. הכביש נפתח לתנועה סדירה לקראת הבוקר והיום בלילה ממשיכים בביצוע תיקונים לאורך הכביש.

    אני כותב שוב נא כתבו כאן פניות נוספות והדברים יועברו לטיפול.

  • מרץ 5, 2012

    בן

    דודו, נגמרו הכרטיסים להרצאה מחר? 🙂

  • מרץ 5, 2012

    נעמי

    1. רחוב עזה בעליה לכיוון מטודלה, ליד הפלאפליה – בור ענק סביב פתח ביוב. קיים כמה שנים.

    2. רחוב שלמה המלך בירידה מהעירייה לכיוון רחוב אגרון- בור ענק סביב פתח ביוב. עכשיו סיימו לסלול מדרכה יפה שהצרה עוד יותר את הכביש ומקשה עוד יותר את הניסיון לעקוף את הבור מימין.
    כמה עובדי עירייה עוברים כל יום מעל הבור הזה בדיוק שקיים שם כבר שנים ורק הולך ומעמיק?

  • מרץ 5, 2012

    עמית (אחר)

    צומת ניות – הקטע המחבר רח' בצלאל בזק לתחנת הדלק לאורך רחוב זלמן שניאור – תיקון גרוע, סלילה עקומה ואספלט מתפורר שהגשם קלקל עוד יותר. אחד התיקונים הכי גרועים שראיתי, וראיתי לא מעט.

  • מרץ 5, 2012

    מיכל

    רבינוביץ' פינת בורוכוב.
    פרבשטיין פינת כנפי נשרים.

    אני מצרפת לינק ל"חמש סצנות ירושלמיות" שכתב אוריאל קון, מהאנשים המיוחדים (והיפים) שמסתובבים בעיר ועושים למען התרבות שלה לא בצורה של מסיבות רחוב.
    [הוא הקים את הוצאות הספרים אלדורדו וסמטאות הירושלמיות והנחית לידי את היצירות המפעימות ביותר שקראתי בשנים האחרונות, חוצמזה הוא ארגן לפני מספר שנים ליין של ג'אז בעיר ומרצה לאדריכלות בבצלאל ועוד ועוד. נו, מהמושלמים האלה.]

    לקחת נשימה עמוקה: http://www.haaretz.co.il/2.602/stories/1.1646905

  • מרץ 5, 2012

    דודו

    בן,

    אני בספק

  • מרץ 6, 2012

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לקחתי נשימה עמוקה. לא עזר.

  • מרץ 6, 2012

    מיכה

    לערן טרבלסי "נראים מצויין" זה עניין של טעם. יש עוד כמה פרמטרים לבחון אתר אינטרנט. מיכאל ויס הוא משמיד ערך סידרתי. עצלות חוסר כישרון ועודף ביטחון עצמי הם חלק מהמרכיבים של התבשיל שמאפשר לו לשרוף כל כך הרבה כסף. היופי הוא שבמקביל לתכונות אלו ונוספות יש לו יכולת לגיס פעם אחר פעם משקיעים תמימים שיאמינו בו. זה לא סתם מרשים זה מעורר השתאות והערצה. כן עד כדי כך. פשוט להעריץ את פירומן הדולרים הזה.

  • מרץ 6, 2012

    נעמי

    מה שהכי מוזר באתר החדש של העיר העתיקה זה שהוא הושק כמה שבועות אחרי שהרל"י השיקו אתר רישמי של העיר העתיקה שיש בו כבר את כל המידע (ולדעתי גם נראה יותר טוב)
    http://www.jerusalem-oldcity.org.il/

  • מרץ 6, 2012

    דודו

    דל"מ

    במידה ולא ראית את תשובתי הקודמת, בבירור נוסף עם אגף מבני ציבור, אין מידע וודאי האם צריך לבצע הפקעה בפועל, הנושא נמצא בטיפול של מנהל האגף ומנהל מינהלת מבני דת.

    אני מניח שזה לא מספק אותך אבל עד שלא מסדירים את סוגיית הבעלות על הקרקע לא ניתן להרות ולבנות בפועל.

  • מרץ 6, 2012

    דודו

    לא ניתן להקצות…..

  • מרץ 6, 2012

    ערן טרבלסי

    מיכה,
    מן הסתם אמרתי את דעתי (ואגב, גם גלית חתן כתבה שדעתה כזו).
    אני מאמין לך שהוא שורף כספים, אבל אשמח להבין מה לא בסדר עם האתר (כתבת שיש עוד פרמטרים, אבל לא הסברת מהם, ובמה מהם האתר לא טוב).

  • מרץ 6, 2012

    ערן טרבלסי

    יום חג:
    http://www.haaretz.co.il/news/law/1.1657603
    לא עוד חיפושים מיותרים ברחביה על-ידי שוטרים משועממים.

  • מרץ 6, 2012

    ערן טרבלסי

    http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/343/640.html?hp=54&cat=869

    הפסקתי לקרוא אחרי הפסקה על ירושלים. איזה אידיוט פלצן.

  • מרץ 6, 2012

    עודד

    קראתי עד הסוף. אידיוט פלצן.

  • מרץ 6, 2012

    נעמי

    לא קשור לדיונים האחרונים אבל זה ממש עיצבן אותי ואני חייבת לפרוק תסכול-
    פיג'ו יצאו השבוע בקמפיין חדש לרכבים שלהם.
    הם מנסים להראות את כל סוגי הרכבים שיש להם להציע.
    הפרסומת הולכת כך:
    "איזה תל אביבי אתה? צריך מקום חניה או צריך מקום לילדה?"
    יש עוד שתי ורסיות של "איזה אבא אתה" ו"איזה מנהל אתה"

    מילא שהפרסומת לגברים בלבד (כי הרי איזו אישה קונה רכב) אבלהמפרסמים באמת כל כך שקועים בבועה התל אביבית שלהם שהם אפילו לא מדמיינים שהתל אביביים הם רק 5% מאוכלוסיית ישראל?

  • מרץ 6, 2012

    עמית (אחר)

    לא 5% אלא 2.5% (רק גברים, שכחת?). אבל 2.5% שמשדרים תחכום, הצלחה, עדכנות. בקיצור – אוהדי הפועל ת"א….

  • מרץ 6, 2012

    עמית (אחר)

    לא 5% אלא 2.5% (רק גברים, שכחת?). אבל 2.5% שמשדרים תחכום, הצלחה, עדכנות. בקיצור – אוהדי הפועל ת"א….

  • מרץ 6, 2012

    עמית (אחר)

    לא יודע איך יצא פעמיים.. עמית/עכברמו"ל אפשר למחוק אחד (וגם את זה).

  • מרץ 6, 2012

    מיכל

    עמית (אחר),
    אתה רומז שלהשליך מוטות על שופטים זה לא תחכום?
    אתה טוען שלהביא עציץ ליציע ולרשום זוכרים את מני לוי זה לא שנון?
    אתה חושב ולו לרגע אחד שלהקפיץ בובה של תינוק מול אוברוב זה לא ביטוי לחמלה, לאהבת אדם?
    אתה גורס ששירת שירי שואה בעיצומו של משחק היא לא אינרפרטציה ראויה לחוק זכרון השואה והגבורה, התשי"ג?
    זה משום שאתה ירושלמי פרובינציאלי. תתבייש!

  • מרץ 6, 2012

    עמית

    אתם לא מבינים מה זה הומור דק. לכו תספרו מעשיות של סוראמללו יא חבורה של פרימיטיביים.

  • מרץ 6, 2012

    מיכל

    למען הקוראים שהטור של שלומי ברזל לא נמצא אצלם במועדפים- השיר שנכתב על בלומפילד:
    http://www.youtube.com/watch?v=HPy12ljcIXw

  • מרץ 7, 2012

    עודד

    זה אנדרסטייטמנט- הכדורגל הישראלי מייצג את כל מה שנמוך בחברה הישראלית- מחוסר מקצועיות וחפיפיניקיות בעבודה, גזענות וחוסר סובלנות לשונה ולאחר באופן כללי, תרבות המגיע לי ואני יודע יותר טוב ומעל הכל- אהבת לרעך כמוך.

  • מרץ 7, 2012

    מיכל

    אני חופרת לאחרונה יותר מהרגיל- עמכם הסליחה.
    עודד לא לכך כיוונתי. אני אוהבת כדורגל ואני חושבת שמעורבים בו הרבה אנשים טובים.
    קשרתי את הדברים שלי לנושאים שדברנו עליהם בתגובות קודמות:
    נרי לבנה כמשל ליחס לו זוכה ירושלים מהתקשורת: תל אביב היא מרכז העולם ולא רק שהסיקור הוא פרו תל אביבי, שזה סבבה, הסיקור הוא אנטי ירושלים:המפה והנתונים המבישים, ודיון שניהלנו כאן לפני אי אלו חודשים על הגירה שלילית ובו נמצא שההגירה השלילית מתל אביב, בממוצע, גבוהה יותר מירושלים אבל משום מה לא מדובר על כך בשום כלי תקשורת.
    ובהקשר היותר קרוב- בית"ר-והיחס לו היא זוכה מטעם התקשורת האדומה ומטעם ההתאחדות שניזונה באופן אבסולוטי מהתקשורת. אין שום מידתיות בין עונשים שלהם זוכה בית"ר לבין העבירות של האוהדים. אין שום קבוצה בארץ שבה נלחמת ההנהלה והאוהדים השפויים בכולירות שמשחירים את פני הקבוצה כמו בית"ר.
    צפיתי במשחק שלשום ותוך כדי מה שקרה בבלומפילד כבר ידעתי שאם זו היתה בית"ר לא הנאום של ביבי היה בכותרות יום למחרת אלא דיבורים על הגזענות והאלימות של הירושלמים. וזה מתסכל.

  • מרץ 7, 2012

    עמית (אחר)

    מיכל, מה הדכדוך הזה בערב פורים? הנה משהו שיחזיר לך את החיוך, אני מקווה:
    http://www.offsidestory.co.il/?p=1218

  • מרץ 7, 2012

    בן

    אני מת על הבכיינים אוהדי בית"ר. אכלו לי שתו לי כולם שונאים אותי.. בחיים לא תשמע אוהד בית"ר מודה שהקבוצה שלו גרועה שהאוהדים הגזענים שלה הם לא קומץ זה תמיד יהיו האחרים.. להפועל לא חסרות מגרעות אבל לפחות הגישה הכללית היא לא להכחיש ולהאשים את האחרים, אם כבר אז להפך – אני גדלתי על המסורת של הכל חרא ובכל זאת אני אוהד את הקבוצה. אני דווקא שמח שבכל מה שנוגע למיתוג ירושלים הנוהג הוא לא נוסח טדי, לא איכפת לנו מה האחרים עושים או עושים להם השאלה מה אנחנו עושים פה.

  • מרץ 7, 2012

    ערן טרבלסי

  • מרץ 7, 2012

    מיכל

    עמית (אחר). תודה! אל חשש, החיוך שלי הוא לא מהנמחקים בקלות. פורים שמח!

  • מרץ 8, 2012

    עכברתול

    במאמר מוסגר, (ynot הצליחו להעניק להשקה של אייפד 3 ובמפתיע גם למאמר דעה מוקפד ומרתק של קרין ארד תהתה בו האם להביא תינוק מידיד הומו (?? ! מ ה) יותר תשומת לב מלנאום ההיסטורי של ביבי. לא ראיתי אותו מוזכר שם ואני נכנס לחרא הזה כל יום כדי לשנוא.

    לשנוא זה טוב לבריאות, אני ממליץ בחום – לא להגזים, מקסימום חצי שעה-שעה אם אתם רק מתחילים. עם הזמן תגבירו את הקצב ותהיו ממש טובים בזה.
    אבל אל תשכחו שלהתאמן זה לא מספיק.
    אתם חייבים שיהיה לכם את זה בראש.
    הכל בראש, כמו שאומרים.
    בקיצור
    אם לא נכנסים להתנהלות של ביבי במה שקורה בתוך הארץ, חייבים להודות שזה באמת היה נאום היסטורי אמיתי, גם אם יקח לנו לנו 20-30 שנה של היסטוריה להבין זאת (על-אף שסביר שזה לא יכנס לספרי ההיסטוריה, כי את ההיסטוריה כותבים האירופאים).
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4ufkFEU2kjw#!
    )

  • כל פעם אחרי עוד פיסגה כזאת אני חושב על ציפי לבני ומאבד את התיאבון.
    פחחחחחחחחחחח……….

  • מרץ 8, 2012

    עכברתול

    תכל'ס אפשר להגיד עליו הרבה דברים, אבל הוא המנהיג היחידי שהיה לנו מאז ומעולם בערך שעובד ברצינות לגייס מנהיגים ודעת הקהל בארה"ב נגד פיתוח הנשק הגרעיני של איראן.
    עושה רושם שהוא עושה עבודה קשה ומוצלחת.

    אני לא בולע את כל הרגיעונים של המרגיעים. ביבי מסביר בנאום הזה בצורה בהירה מאוד את המשמעות של נשק גרעיני בידיה של איראן. גם אם הם לא ישמידו אותנו מהר מאוד, הם יתפסו את כל העולם בביצים.
    הם מודעים לכך שהנפט שלהם יגמר מתישהו בקרוב (בסעודיה זה כבר די ידוע שמשאבי הנפט הנגישים יאזלו לחלוטין מתישהו ב-50 השנה הקרובות, וזה יכול לקרות גם בעוד שבוע).

    זו תקופה באמת קריטית והרבה מאיתנו בכלל לא תופסים את זה. יש דברים יותר חשובים ממאבק של עובדי הנמל על הגדלת אחוז הסוכר השמנת, או כל פלוץ שיוצא לדפני ליף מהפה. ולקינוח כל המערכת הפרלמנטרית הרקובה שלנו, מערכת המשפט והתקשורת מחזיקות את ההנהגה שלנו בזמנים קריטיים, לוחצות ומסובבות, כאילו שמה שהכי חשוב עכשיו זה גביע קוטג' או אשל.

  • מרץ 8, 2012

    עמית

    עכברתול ודל"מ, בתור רפובליקני הבלוג רציתי לדעת במי אתם תומכים: רומני היפה נפש, סנטורום הגבר, גינגריץ הקדוח או רון פול ההזוי. תודה.

  • לא מבין בשיט בפוליטיקה אמריקנית, אבל אני מוכרח להודות שאחרי כל עימות רפובליקני אני צריך מקלחת קרה.

  • מרץ 8, 2012

    עכברתול

    אני גם לא מבין כלום בפוליטיקה אמריקנית, אבל אני מעדיף את מי שיש לו את הסיכויים הגבוהים ביותר להחליף את השלטון הנוכחי.
    בפועל, גם אם האופציה היחידה היתה מיקי מאוס הייתי מעדיף אותה על-פני ה-cartoon הנוכחי.

  • מרץ 8, 2012

    נעמי

    עכברתול מה רע באובמה?
    מכל נבואות הזעם שנטענו לגביו, מה הוא עשה בפועל שפגע בישראל?
    איזה גב קיבלנו מהרפובליקאים שאנחנו לא מקבלים ממנו?
    בתקופת ג'ורג' בוש לא היו סנקציות חריפות כמו שיש היום על איראן מכל הכיוונים.
    ואל תקשיב לסיסמאות הבחירות הנבובות של המועמדים הרפובליקאים. באמת נראה לך שאם גי'נגריץ' היה נבחר הוא היה יכול להתעלם מהפלשתינים?
    ואני אומרת את זה בתור סמולנית יפת נפש שקיוותה שהוא ייכנס באמאמא של ישראל ויחייב אותנו לקיים מו"מ רציני עם הפלסטינים אבל גילתה שהוא שבוי של הארגונים היהודים באמריקה בדיוק כמו כל קודמיו.

  • תגידי את באמת לא מבינה?
    העובדה שאישור תוכניות ברמת שלמה (רמת שלמה!!!) עורר מהומה בינלאומית, ולא ירד מסדר היום למשך שבועיים זה כלום בעיניך?
    את יודעת כמה תוכניות בניה במזרח ה"לא שנוי במחלוקת" של העיר (גילה, רמת שלמה לא מדבר בכלל על הר חומה), נתקעו בגלל ההמן הזה?
    בלעדיו יכלה ירושלים להיות היום עם עוד כמה עשרות אלפי יחידות דיור.ימח שמו.

  • מרץ 8, 2012

    נעמי

    דל"מ- מי שנאחז במגרון ובשאר המאחזים הבלתי חוקיים בשטחים ושם אותם במקשה אחת עם ירושלים זה ישראל והליכוד.
    למה אנחנו מפלאים אח"כ שהעולם מתנגד לבניה במזרח ירושלים?

  • מרץ 8, 2012

    ערן טרבלסי

    המן???

  • Reallt?
    מופע האימה של ביידן היה בזמן שנתניהו הקפיא את הבניה בהתנחלויות.
    היינו, ניסה בדיוק לייצר את החלוקה הזאת.
    לא בונים באריאל, כן בונים בירושלים.
    קבלנו "נה" בעין.
    מצחיק שיש ישראלים שעוד חושבים שהמכניזם הזה עובד.

  • מרץ 9, 2012

    עכברתול

    בלי להכניס את הרפובליקנים לעניין (והם היו עושים כעת הרבה יותר מהטמבל הרופס הזה), אובמה לא עושה כלום לגבי איראן חוץ מלזיין הרבה מבשכל ולנסות ללקק להם את החורתחת בכריעה על ארבע. סנקציות כלכליות זה מה שמפריע להם? אז כמה מיליוני איראנים ירעבו קצת, ממתי מווות המוני של אזרחים הפריע לאחד המשטרים השכנים שלנו במזרח התיכון?

    בבקשה תסבירי לי מה עכשיו הקשר לפולשתינים ואיך זה קשור עכשיו לאיראן.

    באמת נראה לך שזה מה שחשוב עכשיו? הבדיחה השחורה הזאת? יש לנו סכנה קיומית מרחפת מעל הראש, ומה שחשוב לך יותר הוא הקהילה מדומיינת אכולת שנאה?

    באמת?

    שאלת בונוס: מה יקרה לדעתך אם בשנתיים הקרובות נתעלם מהפלשתינים ונסיר את האיום הקיומי לפני שירחף לילדים שלנו מעל הראש?
    פשוט נשים עליהם זין, לא נתעניין בהם. נמשיך לתת להם חשמל ומה שהם צריכים (אגב, למה המיסים שלנו צריכים לממן את זה?), אבל פשוט לא נתייחס אליהם. נשאיר את המצב כמו שהוא.
    מה את חושבת שיקרה אז?

  • מרץ 17, 2012

    ערן טרבלסי

    דודו,
    ראה כאן:
    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=9c49ef7f18fd2856e25ba3f733093f7a&id=3481

    אולי כדאי ליצור איתו קשר ולשאול באיזה מקומות. ככה הוא גם ירגיש שהעירייה קשובה לטענות…

  • מרץ 23, 2012

    מיכל

    דודו. אני לא יודעת אם אתה עדיין בעסקי רישום בורות,
    בכל מקרה: צומת הרחובות ורבורג, רבינוביץ זנגוויל.
    כל פעם שאני חוצה את הצומת אני מרגישה בסימולטור של הפריז- דקאר.
    תודה!

  • מרץ 24, 2012

    עודד

    וגם בברכיהו. צריך 4×4.

  • מרץ 24, 2012

    עמית (אחר)

    נראה לי שרשימת רחובות שלא צריך בהם 4×4 תהיה יותר קצרה.

    עוד קטע בעייתי ביותר – רחוב לח"י בגבעה הצרפתית. איפה שסללו לאחרונה "תעלות אופניים".

  • מרץ 24, 2012

    מיכל

    עמית (אחר) הזכרת לי. משך כל הסמסטר הראשון אני אומרת לעצמי "את מגיעה למשרד וכותבת על התעלות" ואיך שהוא זה לא קרה. מי אישר את הכעור הזה? זה הומאז' לונציה? לגבעת התחמושת? לא ראיתי שם ולו רוכב אחד וזה צמצם את הכביש פלאים- מה רע במסלולי רכיבה הסטנדרטים? זה בטח גם יקר שבעתיים. איוולת.

  • מרץ 25, 2012

    עמית (אחר)

    מיכל תתחדשי על הבלוג (רק עכשיו גיליתי). עמית – עוד שורה פה בצד שמאל. 🙂

  • מרץ 25, 2012

    מיכל

    תודה. הפרחים לעכברתול.

  • מרץ 25, 2012

    בן

    מיכל, מה חוגגים בבית היום את הניצחון על פ"ת או את המכות במלחה(קומץ! שתולים!!) ? 🙂

  • מרץ 25, 2012

    מיכל

    בבית הספציפי הזה חוגגים את סיום השפכטל בחדר האמבטיה.
    בא לי למות מהבהמות של הקניון.
    ומעייפות. שפכטל זה קריעה.

  • מרץ 26, 2012

    עמית (אחר)

    ממתינים לחקירת המשטרה…

  • מרץ 26, 2012

    עודד

    אז את אומרת שבבית"ר מטייחים?

  • מרץ 27, 2012

    עכברתול

    כתבה נחמדת על חיי הלילה הנסתרים יותר של העיר.
    http://www.calcalist.co.il/consumer/articles/0,7340,L-3566228,00.html

  • מרץ 27, 2012

    עודד

    רוח חדשה? גם כלכליסיט וגם נרי?

  • מרץ 27, 2012

    ערן טרבלסי

    כתבה נחמדה באמת, אבל הכתב עדיין תקוע עם הקלישאות.

  • מרץ 28, 2012

    עמוס

    מחר יתקיים אירוע "תג מאיר" במחאה על "חגיגות הניצחון" של אוהדי בית"ר בקניון מלחה בשבוע שעבר. אנימעתיק את המייל שנשלח מתנועת ירושלמים (הדפים בפייסבוק פתוחים גם למאותגרי FB שכמותי; עמית – יש כאן יותר מלינק אחד אז בבקשה תאשר את התגובה בהקדם):

    ביום רביעי הקרוב בשעה 18:00 יתקיים בקניון מלחה אירוע "תג מאיר" נגד גזענות בעקבות התפרעות קשה כנגד ערבים שקרתה בקניון לפני כמה ימים.

    אנו קוראים לכם להצטרף אלינו לאירוע החשוב הזה ולהגיד "לא לגזענות!".

    אורי איילון,

    מנכ"ל תנועת ירושלמים

    המשך הפרטים בהמשך המייל:
    שלום חברים, לצערנו, אנו נאלצים לארגן אירוע "תג מאיר" נוסף – והפעם בקניון מלחה בירושלים – בעקבות ההתפרעות/הפוגרום של מאות אוהדי בית"ר שם והתקפת כמה מהעובדים הערבים שם.
    מי שאיכשהו לא מכיר – זה הסיפור: http://www.haaretz.co.il/sport/israel-soccer/1.1670339 המקום: קניון מלחה, בירושלים
    המועד: יום רביעי, 28 במרץ, שעה 18:00 הנוהג שלנו, אותו ייסדנו בחנוכה שחלף, הוא טכס קצר בו אנו מדליקים את אבוקת תג מאיר לתפארת החיים המשותפים בין יהודים, מוסלמים ונוצרים בישראל ובהשתתפות מספר דוברים משמעותיים ואיכותיים שיישאו דברים קצרים.
    זה הזמן שלנו – חברי הקהילות והארגונים, תלמידי הארגונים ואוהדיהם וכל הסולדים מגזענות באשר היא – להצטרף לאירוע תג מאיר בירושלים ולומר בקול ברור וצלול שיגיע עד לרשויות אכיפת החוק – די לגזענות ודי לעצימת העיניים בנושא מצד שלטונות החוק!
    פייסבוק: בדף הפייסבוק של תג מאיר https://www.facebook.com/tagmeir‏ תקבלו עדכונים בזמן אמת (כמעט), כולל שינויים, אם יהיו במיקום או במועד.יצרנו איוונט לאירוע תג מאיר בקניו מחלה, אנא שתפו את האיוונט בדפי הארגונים ובפרופילים האישיים באמצעות כפתור ה-share‏ או באמצעות הדבקת הלינק של האיוונט: https://www.facebook.com/events/374558979244265‏ על הקיר שלכם.
    הבא נראה לכולם מהם הערכים האמיתיים של ירושלמים אמיתיים, ישראלים אמיתיים ויהודים אמיתיים

  • איזה ווינר ביבי.ניצח אפילו את הבחירות בקדימה.

  • מרץ 28, 2012

    עמוס

    רק להזכיר: פסטיגלגל – פסטיבל האופניים של ירושלים – ביום שישי הקרוב. רכיבה מצומת אורנים (10:00) למוסררה, שם יתקיים הפסטיבל (http://mada.org.il/month/1961).

  • מרץ 28, 2012

    עמוס

    ולמי שמעדיף אירוע אחר בבוקר שישי יש גם סיור של התנועה הירוקה ביער ירושלים. חבל שלא תיאמו כדי שלא לערוך שני אירועים סביבתיים במקביל. עוד פרטים כאן.

  • מרץ 28, 2012

    עמוס

    סליחה על ההשתלטות, אבל אירוע "תג מאיר" שהזכרתי למעלה ושכתבתי הלילה מתקיים כמובן הערב. בגלל ריבוי הלינקים זה אושר והתפרסם רק הבוקר (אגב, עמית/מו"ל – אין דרך לשחרר אותנו מהסד הזה? מבטיחים לא לנצל לרעה).

  • מרץ 28, 2012

    מיכל

    למה לא עורכים את הארוע בטדי?

  • מרץ 29, 2012

    עמוס

    מן הסתם כי שם אירעה ההתפרעות ושם נמצאים העובדים שנפגעו. לצערי לא הצלחתי להגיע. מישהו מכם היה שם?
    שאלתי את אורי איילון במייל אם אמורים להיות שם גם נציגי הקבוצה (עוד לא קבלתי תשובה) אבל ההתנערות שלהם והתירוצים של הדובר שלהם מבישים. לצערי האוהדים שאת מתארת מיכל לא נותנים את הטון והתנהגות המופרעים הגזענים הופכת להיות חלק מהדימוי של ירושלים.

  • מרץ 29, 2012

    עכברתול

    ואם כבר מדברים על אלימות וגזענות,
    מחר יש את פסטיגלגל, הפנינג האופניים של העיר 10:00 בצומת אורנים למי שיש לו אופניים,
    ו-11:30 במוסררה למי שאין לו.
    יהיו כלמיני דברים ססגוניים וצבעוניים שסטודנטים וארטיסטים מסריחים אוהבים,
    ואופניים זה דבר ממש טוב. בעיקר לנוכח האלטרנטיבות הקיימות.

  • מרץ 31, 2012

    עמוס

    "קטע לסיום" של יאיר אסולין שחותם את חלק המאמרים ב"הארץ" של יום שישי הוא לעתים פנינה של ממש. השבוע הוא נתן גט לאלופת נעוריו:

    'קבוצה שמנוהלת על ידי תפישת עולם גזענית של אוהדיה היא קבוצה פסולה. במונחים של ריבונות היא ספק קבוצה. 300 אוהדים שתוקפים שמונה ערבים רק בגלל שהם ערבים, הם בני אדם פחדנים ואוהדים עלובים. אני והם לא חולקים יותר את ההגדרה "אוהדי בית"ר ירושלים". '

  • אפריל 1, 2012

    מיכל

    עמוס, הגט שלו הוא בדיוק כמו הגט שנרי לבנה נתנה לירושלים.
    קומץ החארות הם קומץ. אוסף של נערים מוכי גורל ותקווה. קורנפיין מתברר כאפס בתור מנהל ואפס בתור מנהיג. בדיוק כמו אולמרט. אבל הקבוצה, כמו העיר, היא גדולה יותר מסכום חלקיה.
    מאה טורים כאלה לא יגמרו את הקבוצה משום שהרוב בה, כמו בירושלים, הם אנשים טובים כדרכם של אוהדי כדורגל בכלל לא בחרו בה, היא בחרה בהם.
    כשאכפת ממשהו באמת לא בורחים, עובדים קשה עד שזה מצליח. מי כמונו יודע את זה.
    **
    נדמה לי שהשעון חזר לדייק.

  • אפריל 1, 2012

    בן

    זה בסדר, האפסים (של) הלוזונים לוקחים את הכותרות מבית"ר השבוע.

  • אפריל 1, 2012

    עמית (אחר)

    עמוס מה אתה מנסה להוכיח, שיש לבית"ר אוהדים גזענים ואלימים? את זה אנחנו יודעים. מה עם השאר? למה עליהם לא כותבים ב"הארץ"?

  • אפריל 1, 2012

    עמוס

    עמית ומיכל – אני לא מנסה להוכיח כלום. אני רק אומר שקבוצת האוהדים הזו – שנותנת את הטון – תורמת לדימוי של ירושלים כעיר חשוכה, אלימה וגזענית (תסתכלו על תגובות אופייניות לידיעות מהסוג הזה); שזו הקבוצה היחידה בארץ שנשלטת בידי קבוצת אוהדים גזענית, הקבוצה היחידה בארץ שלא החתימה מעולם שחקן ערבי בגלל הפחד מאותם אוהדים אלימים, שהנהלת הקבוצה לא עושה כלום על מנת להתנער מאותו "קומץ" ולכן היא אשמה לא פחות. אני לא יודע כמה מבין אלו שהגיעו ל"תג מאיר" במלחה היו אוהדי הקבוצה, אבל הדיווחים הצביעו על כך שמולם עמדו ברוך מרזל וקבוצה של אוהדים שהפגינו כנגד המחאה הזו. כל עוד מתחנפים לאותו "קומץ" במקום לגנות ולנדות אותו, כל עוד האנשים הטובים מוכנים להשתייך למחנה הנשלט ע"י הקומץ במקום להפוך את היוצרות ולהראות שהם יכולים לעצב דימוי אחר של אוהדי הקבוצה ולהילחם באלימות שלהם, הם משתפים עם זה פעולה. מיכל – נכון, כשאכפת ממשהו נלחמים עליו. למי לפי הקריטריון הזה אכפת לשנות משהו בקבוצה הזו?
    ***
    השעון לא חזר לדייק. הוא נשאר בשלו, אנחנו שינינו את השעה ועכשיו אנחנו מתואמים (עד סוף ספטמבר).

  • אפריל 1, 2012

    מיכל

    עמוס.
    איך הדימוי של ירושלים בעיניי תל אביבי ממוצע נבנה? מהעיתונות-מתקשורת שכל כולה אנשים החיים ונושמים את המרכז ולא יפספסו שום הזדמנות להוציא דיבתה של ירושלים רעה.
    יום כיפור: תמונות של חרדים עם טלית/מישהו ראה פעם ילדים ירושלמים רוכבים על אפניים?
    השנתון הסטטיסטי מתפרסם: הגירה שלילית מירושלים/קראת פעם על כך שההגירה מתל אביב ומחיפה חריפה יותר?
    מרתון: ירושלמים זועמים על סגירת כבישים/שמעת על המרתון התל אביבי, לאף אחד זה לא הפריע שהעיר נסגרת? ולחילופין מישהו טרח בתקשורת לספר על התנופה שזה עורר בעיר, על לינות תיירים, על כל האנשים שמכוונים בירושלים את השעון השנתי שלהם לכיוון המרתון על מנת להשתתף בו?
    והדוגמאות עוד רבות רבות. נדמה לי שזו תמצית הבלוג שאנחנו חיים בו בשכנות טובה חיי שלום.
    זה ברמה של העיר.
    ברמה של בית"ר- אתה ועוד רבים כמוך קורבנות של אותה תקשורת. אתה ניזון ממה שכתוב בעיתונות ואתה לא שואל את עצמך שאלות.
    אתה רואה 300, [שהתבררו אח"כ כעשרות בודדות, אבל למה שניתן לעובדות לבלבל אותך], אני רואה 15,000.
    אתה רואה אוהדים מגעילים, אני רואה קבוצה שנשקה לתחתית והאוהדים שלה מגיעים באלפיהם ומפיחים בה חיים משחק אחר משחק בכל רחבי הארץ.
    אתה רואה את ברוך מרזל כבעיה של בית"ר אני רואה אותו כבעיה חברתית. ואם דגל של כהנא מונף בטדי זו לא הבעיה של איציק קורנפיין אלא בעיה של איציק אהרונוביץ. איצטדיוני כדורגל הם לא אקס טריטוריה של ספר החוקים- יש לאכוף חוקים ולהעיף לקלבוש כל אפס שמפר את חוקי המדינה.
    ולבסוף: אתה רואה את אלון עידן ואת גדעון לוי. אני את איציק אלפסי ואת יובל רובוביץ.
    [תקרא את אפוקוליפסה בקניון: http://debuzzer.com/alfasi%5D
    יאללה. מישהי כאן גם צריכה לעבוד.

  • אפריל 1, 2012

    עמית (אחר)

    עמוס, "נשלטת בידי קבוצת אוהדים גזענית"? אתה באמת מאמין שברוך מרזל והפרחחים שסביבו מנהלים את הקבוצה? מה לו ולכדורגל? יכול להיות שהוא סתם טרמפיסט? מנין לך שהסיבה היחידה לאי-החתמת שחקן ערבי היא אותה "גזענות" ולא משהו אחר, לפחות בעונה האחרונה? (ישנן דעות סותרות לגבי מוחמד גדיר והסיבה לאי-החתמתו. אם זה מעניין אותך יש הרבה חומר באינטרנט.)

    שתבין, אתה ורוב אוהדי בית"ר באותו צד. אל תתן לניסיונות להשחיר את פני הקבוצה והעיר בכלל לבלבל אותך. יש אנשים טובים שנלחמים בקומץ, ואפילו מצליחים.

  • אפריל 1, 2012

    מיכל

    אמרתי לה: " נרי, הם לא יאמינו לי". היא השיבה: "ברור שכן, אף אחד לא יחשוד בך". "רק אתמול בלילה השוותי בינך לבין מלעיזי הקבוצה- המו"ל יחסום לי את הגישה לבלוג, יספרו שאני לוחשת לך על מה ואיך לכתוב. אני אאפה לך אספקה של בראוניז לשנה- אישה בגודלך זקוקה לכמות מכובדת" . "זה סופי" היא אמרה, וכשחיוך אימתני נפרש על שפתיה היא לחצה על ה SEND:

    http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1676334

  • אפריל 1, 2012

    בן

    עמית אחר, אתה נסחף עם הסנגוריה שלך,סיבות אחרות לאי שיתוף שחקנים ערביים..נו באמת…

  • אפריל 1, 2012

    עמית (אחר)

    בניגוד לרושם שנוצר כאן אין לי קשרים בהנהלת בית"ר (והם אפילו לא משלמים לי על טוקבקים!) ולכן אני לא יכול לומר לך מה הסיבה האמיתית לאי-החתמת שחקן ערבי בעונה הזאת (על עונות קודמות אני לא מדבר). השמועה אומרת שהייתה כוונה או לפחות גישוש בכיוון מוחמד גדיר אבל מי שסיכל את זה היו דווקא בני המגזר (משפחתו, ח"כ טיבי, לא יודע מי עוד). אין לי מושג עד כמה זה נכון. בכל אופן כל עוד לא יוכח אחרת אני לא מקבל את האשמת בית"ר כקבוצה בגזענות.

  • אפריל 1, 2012

    בן

    קהל גזעני – ולכן הקבוצה פוחדת. כל מי שטוען אחרת שירשם לאח הגדול לקבלת כדורים נגד הזיות.

  • אפריל 1, 2012

    עמית (אחר)

    לא שולל את זה על הסף (כתבתי שאני לא יודע מה הסיבה, לא?). ובכל זאת היו כמה התפתחויות בעונה האחרונה (וגם בזאת שלפניה), והיה גם הסקר שהראה שרוב אוהדי בית"ר לא גזענים, ומסתבר שאפילו בטדי אין להם רוב. אבל למה לקלקל מיתוס נחמד?

  • אפריל 21, 2012

    עמית (אחר)

    הקטע של צומת ניות נסלל מחדש. תודה רבה דודו!

  • אפריל 22, 2012

    דודו

    תודה לכם כי דודו לא עשה הרבה מלבד להעביר מידע,
    אגף שפ"ע המתין שהחורף יתפוגג סופית. לכן אנא תהיו מעט סבלנים מכיוון שכל כבישי העיר בכאוס זה ייקח זמן(נסעתי ברחוב בר אילן והוא פשוט הרוס לכל אורכו), נמסר לי שבכביש מספר 1 עבודות הריבוד אמורות להתחיל בימים הקרובים(בתקווה שמזג האוויר יהיה סביר).

    לשמחתי גם את הקטע הנוראי ברחוב עמק רפאים (ממקדונלדס עד לסושי רחביה) ריבדו מחדש, הכביש שם היה מפורר לחלוטין.

  • אפריל 22, 2012

    דתי לאומי מודאג

    חזרנו במלחה למופע שנות ה90.
    כנראה שהתואר הבא שיצא מתל אביב יהיה בשנת תשפ"ז

  • אפריל 27, 2012

    דודו

    חברים וחברות שלום,

    חזרה רגעית לנושא שלשמו גם התכנסנו כאן,

    זוהי רשימה חלקית שהעברתי לאגף שפ"ע, חלקה מבוססת על הערותיכם.

    יחד עם העבודות על כביש מס' 1, עבודות הריבוד ברחבי העיר אמורות להתחיל מיום א' הקרוב.

    נא לשלוח מיקומים נוספים הדורשים תיקון (בורות, סדקים וכו).

    רחוב בר אילן.

    רחוב בייט מצומת גבעת מרדכי לכיוון שערי צדק.

    בור בכביש רחוב פייר קניג פינת רחוב בן דוב

    רחוב עמק רפאים במפגש עם צומת אורנים

    רחוב ארלוזורוב ברחביה

    חיבור של רמב"ן עם רופין בכיוון הנסיעה לרחביה.

    רחוב בית הדפוס, בעלייה לרחוב פרבשטיין.

    רחוב עזה 43 (לערך ליד חנות הפלאפל), נפער בור סביב מכסה הביוב.

    רבינוביץ’ פינת בורוכוב.

  • אפריל 27, 2012

    בן

    בנייני האומה ל"אמא". בר-אילן. יציאה מ"בגין" למלחה.

  • אפריל 27, 2012

    מורן

    ביציאה מרחוב אגרון ימינה לקינג דיויד
    הצומת המרומזרת של מרכז קרית יובל
    הכביש בין אצטדיון טדי לכיוון הצומת לגילה ופת (בעיקר הנתיב הימני)

  • אפריל 28, 2012

    עמית (אחר)

    רחוב ז'בוטינסקי לכל אורכו
    עין כרם – כל הכבישים פחות או יותר

    ומילה טובה – רחוב סיירת דוכיפת רובד.

  • אפריל 28, 2012

    הראל

    1. בדרך בגין לכיוון צפון, מיד אחרי מנהרת ליפתא, יש בנתיב הימני ביותר כמה מכסי ביוב (למה בכלל עושים מכסי ביוב בכביש מהיר, זה אני לא אבין לעולם) וסביב חלקם נפער ממש בור ששובר לי בכל יום מחדש עוד קצת את הצירים ברכב, במיוחד כשעולים עליהם ב-80 קמ"ש. ממש אסון.

    2. רחוב אסתר המלכה – כולו סדוק, שבור, מטולא ומצולק כמו עור של זקנה בת 100.

    3. בשם 30,000 תושבי גילה וחבריהם – כל הקטע הקצר אך הסואן מאוד שבין צומת פת דרום (פינת בן זכאי) לצומת פת צפון (פינת הרצוג) [כלומר כל הקטע שליד המזללות] כולו טלאי על טלאי, כל הקישקעס קופצים כל בוקר מחדש.

  • אפריל 28, 2012

    בועז

    רחוב בורלא – באזור הסופר פארם המצב גרוע ובהמשך, לאורך הגן הבוטני, יש בורות ליד מכסי הביוב.

  • אפריל 29, 2012

    דתי לאומי מודאג

    שבת בבוקר , ישבנו ודסקסנו עם זוג חברים מה גורם כל כך מפריע לנו בשכונה.
    למה במגורים בירושלים אתה חש שאתה פוגע בחינוך של הילדים שלך.
    הדוגמא המובהקת היתה מצב תנועת הנוער.
    הר חומה שכונה צעירה יחסית, עם ים של פוטנציאל, ומצב תנועות הנוער שם על הפרצוף.
    הבן שלי היה השקיע והלך 20-30 דקות לכל כיוון עד שהתייאש ונשאר בבית.
    יום העצמאותזכרון שום טקס שום פעילות של תנועות הנוער.שממה.
    אז לומר "מה אתה רוצה מהעירייה באמש'ך, שננהל לכם את הסניף של בני עקיבא?", זה קל.
    השורה התחתונה היא שהנוער משועמם, וההורים מתוסכלים.
    העירייה יכולה לעשות המון.במבנים,בציוד, במשאבים, בכח אדם, בלקיחת אחריות (לבא למרכזת הסניף בדרישות:"אנחנו רוצים לראות פעילות" "מצפים לכמות חניכים" וכו' וכו').
    וכשחושבים על זה , אם מעוניינים להשאיר אוכלוסיה ציונית בעיר , הדרך המובהקת ביותר זה תנועות הנוער.טינאייג'ר שמאוהב בסניף לא ייתן להורים שלו לעבור דירה.

  • אפריל 29, 2012

    עכברתול

    הטינייג'רים המעאפנים שלנו רק מאוהבים בסניפים של טאוור רקורדס וקסטרו.
    חבורה של ילדים מסריחים.
    בית אביחי-חי הצליחו להביא למסיבת ה-5 שנים שלהם את רוחמה וייס, ואפילו גם את רוחמה וייס.
    http://i48.tinypic.com/14mti54.jpg

  • מאי 2, 2012

    דודו

    דל"מ
    אתה צודק – ואין אבל.

    לידיעתך ככה נראית שכונה שתוכננה ונבנית ע"י משרד הבינוי השיכון השליח של מדינת ישראל, שאמור לממן/לבנות גם את שטחי הציבור השונים, ונצר לתפיסת חומה ומגדל קודם – נאחז בשטח (הקמת אסמי שינה למגורים) אח"כ נפתור את בעיותיהם של בשר התותחים – אבל יש זמן כשייסמו הילדים שלך יסיימו את לימודי התואר השני. ככה נראה היחס של ממשלות ישראל לדורותיהן לעיר הבירה של המדינה, ממשלות שמשתינות בקשת על עירייה חלשה לדורותיה ועל תושביה.

    אבל איך אני אוכיח לך שאין לי אחות………..

  • מאי 2, 2012

    עמית (אחר)

    ועוד מילה טובה לעירייה (מותר, נכון?): לאחרונה יש תנופת סלילה/ריבוד די מרשימה ברחבי העיר. רק שימשיך ככה!

  • מאי 2, 2012

    ערן טרבלסי

    גם זה סוג של שיבוש בכביש, לא?
    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4223190,00.html

  • מאי 2, 2012

    עכברתול

    לא נורמאלי, זה הילדים הכי אשכנזים בארץ.
    על מה הם בוכים? הם גם ככה שמיניסטים, גם ככה חופשת הקיץ כאן עוד חודש והם הולכים לצבא. בשביל חיים של כמה ילדים עשירים וכמה זקנים אמריקאים יתקעו שם מעבר חציה ויעשו לנו עוד פקקים?
    כשלמדתי ביסודי בנווה יעקב לא היה לנו מעבר חציה, בקושי משמרות שיני הזהב היו לנו.

  • מאי 2, 2012

    ערן טרבלסי

    מעבר חציה מול בית-ספר זה בסיסי. ממש בסיסי. והעובדה שהם לא ייהנו מזה, אלא רק השכבות מתחתיהם, רק מגדילה את ההערכה שלי כלפיהם.

  • מאי 3, 2012

    עכברתול

    אבל יש להם מעבר חצי 20 מטר מהבית ספר, משני הכיוונים!!
    הם סתם חבורה של ילדים מעצבנים ומפונקים, כמה מעברי חציה צריך באותו רחוב?!
    הם סתם דורשים מעבר חניה ישר מול השער של הבית ספר, כמה מפונקים הם יכולים להיות?
    זה הורג אותי, איזה חבורה של ילדים שמוקים.
    מתי פעם אחרונה הלכת ברחוב קק"ל? 10 מעברי חציה יש להם שמה, 2 מטר מהבית ספר.
    סתם ילדים מלוקקים,
    "תסתכלו עלי, תראו כמה שאני מסכן.
    תסתכלו עלי, אני מסכנה ויש לי דמעה בעין.
    אל תדרוס אותי, ראש העיר."
    יאללה יאללה

  • מאי 3, 2012

    עכברתול

    3 מעברי חציה. ספרתי עכשיו.
    וחוץ מזה גם ככה כל המכוניות שם זורמות ב-15 קמ"ש, בשביל מה צריך שם מעבר חציה?
    שיסתכלו ימינה, שמאלה ועוד פעם ימינה ויחצו את הכביש בשלום.

  • מאי 3, 2012

    עכברתול

    אני פוחדת.
    אני פוחדת.
    אני פוחדת.

    יאללה יאללה לכו תעשו צבא!

  • מאי 3, 2012

    ערן טרבלסי

    לפי הכתבה זה לא 20 מטר, אבל כמובן שלא אתפלא אם היא לא מדוייקת.

  • מאי 3, 2012

    יאיר

    נראה לי שהם קצת משתעשעים בלנסות להכניס אייטמים לתקשורת (ובעיקר לבלוג "ירושלים האחרת"). מבחינת מעברי החצייה – הקייס שלהם באמת לא משהו…

    הנה שני מעברים די קרובים:

    http://g.co/maps/sgez6
    http://g.co/maps/z8an7

    אבל דווקא בצומת של אבן גבירול – קרן קיימת צריך היה להיות מעבר גם על רחוב קרן קיימת. בשביל כל מי שבא מרחביה לדואר או חותך לשמואל הנגיד דרך רטיסבון (ואולי בעצם גם בשביל התלמידים…)

  • מאי 3, 2012

    עודד

    זה לא העניין- אני מנחש שבצד השני של הכביש יש קיוסק, ושם מתבצעת עיקר הפעילות של ביה"ס. שנאמר- אל תחסום שור בדישו.

  • מאי 3, 2012

    עכברתול

    עכשיו כשכולנו מסכימים שמדובר בבלוף אחד גדול, ואפילו עמוס לצדי בעניין חוות החיות בהר חומה, הגיע תורה של מחאת הקיץ הבאה – איך זה שעברו כבר שבועיים ועדיין אין פוסט חדש?
    עמית שוב עושה מילואים בגבול עם תוניס?

  • מאי 8, 2012

    עמוס

    אפרופו עבודות כבישים: http://cafe.themarker.com/topic/2616078/

  • מאי 14, 2012

    דודו

    חברים,

    אבקש עידכונים והבהרות מה בוצע ומה לא, בעניין להערות ששלחתם/ן, ידוע לי שלא הכל בוצע.

    כמו כן חלק מהפניות הועברו לטיפול הגיחון במכסי הביוב כגון ברחוב עזה 43 ליד חנות הפלאפל.

    לידיעתכם, צומת אגרון-דוד המלך מתוכנן להיסלל מחדש כחלק מהשיפוץ שיתבצע בשנה הבאה ברחוב המלך דוד+רחוב אגרון.

    לגבי הכביש מטדי לכיוון מלחה – הכביש ירובד וישופץ כחלק מהעבודות על בגין דרום המתבצעות בימים אלה אך אין לי לו"ז מדויק.

    העבודות על עמק רפאים מרחל אימנו עד צומת אורנים נמצאות באישור אצל המשטרה ובקרוב יתחילו לרבד את הכביש המפורר הזה.

    בר-אילן גם נמצא בהכנות לפני ביצוע

    נא תגובתכם

    דודו