בתורה של עובדיה מותר לשקר

בתורה של עובדיה יוסף, תרשו לי לוותר על הכינוי "רב", מותר לשקר. נכון, אני יודע שיש שם איזה דיבר שאומר "לא תענה ברעך עד שקר" אבל חברים, עובדיה חזק יותר ממי שכתב את הדברות. במיוחד אם זה על מנת להתחמק משירות צבאי. תסלחו לי על חוסר העדכון, אני יודע שהחוק הזה הופל כבר יותר משבוע, אני יודע שבימים האחרונים יש נושאים דחופים ובוערים יותר על סדר היום אבל בכל זאת, לא בכל יום מחליט רב שמותר לשקר. ספרו לי עד מחר על כך שהוא מתון, ולפני 20 שנה הוציא איזה פסק בעד שטחים תמורת שלום. הגיורים בצה"ל על הכוונת של המתון הזה ושליחיו בכנסת. אין גבולות ואין בושה.
לא מדובר פה בפטור מוסדר, על פי הסדר כזה או אחר. מדובר על הצהרה כוזבת, מתן עדות שקר, על מנת להתחמק משירות צבאי. על הלגיטימיות של ההסדרים אפשר וצריך להתווכח, גם על הכוונה המקורית של בן גוריון והגלגולים שעברו הפטורים האלו עם השנים, אבל אצל עובדיה לוקחים את זה רמה אחת קדימה: גם מי שמשקר/ת רשאי/ת להיכלל בפטור. אכן מאור הגולה.
צריך לומר את האמת, בלי התרפסות, בלי כניעה לתקינות פוליטית ובלי חשש מ"פגיעה ברגשות": הרב עובדיה, יתר גדולי הדור ותלמידי החכמים הבאושים שלהם הם עפר לרגליהם של חיילי צה"ל ושל כל מי שמשרת את המדינה שירות מלא בסדיר ושנים ארוכות לאחר מכן במילואים. כל לימודי התורה האלו אינם שווים דבר בלי הנתינה, ההקרבה וסיכון החיים שלובשי ולובשות המדים האלו נוטלים עליהם כמעט מדי יום. לא אחזור על הציטוטים מהרמב"ם שליוו את המאבק על חוק האזרחות, אזכיר ציטוט קצר מפרקי אבות: "גדולה תורה- שהיא נותנת חיים לעושיה". לא ללומדיה, לעושיה. לאלו שלא יודעים מה טוב אלא אלו שיודעים מה טוב וגם מקריבים מעצמם למען הכלל על מנת שבאמת יהיה טוב.
אלו הפנים של ש"ס, אלו ימיה האחרונים של מי שהתחילה לפני כמעט 30 שנה כאלטרנטיבה חברתית (החל מכניסתה למועצת העיר ירושלים ב-1984) והיום היא תנועה כושלת שלא החזירה אף עטרה לאף יושנה. מצבם של בני עדות המזרח והשכבות החלשות לא השתפר במאומה בעקבות פעילותם של אנשי ש"ס. ההיפך. הלוואי שהשר ישי היה מקדיש רבע מהזמן שהקדיש לפלפולי חידוש ההקפאה לבחינת מצב שירותי הכבאות וההצלה הנמצאים תחת אחריות משרדו. אולי מצבנו היה טוב יותר. אלו הם פניה המבישות של היהדות החרדית במאה ה-21. יהדות שצריכה לעבור תיקון עמוק.
וסליחה מכל מבקשי הבקשות והמגיבים למיניהם בשבועות האחרונים. אני במילואים באופן מוגבר בחודשים הקרובים.

בן 36, ירושלמי מלידה, אבו-אל בנאת עם תעודות. בין יום מילואים אחד לשני עוסק בהתחדשות עירונית עבור חברת "מוריה".



13 תגובות

  • דצמבר 5, 2010

    עמית

  • דצמבר 5, 2010

    דתי לאומי מודאג

    אפשר לדעת על מה אתה מדבר?
    מתי הוא אמר שמותר לשקר? היכן?

  • דצמבר 5, 2010

    עמית

    החוק דרש מבנות המצהירות על עצמן כדתיות להביא הוכחות לקיום אורח חיים דתי ולימוד במוסד חינוכי דתי ולהקשות על מי שמגישה תצהיר כוזב.
    ש"ס הפילה את החוק. חבריה מתגאים בכפיפותם להוראות של עובדיה ועל כן עובדיה התיר לבנות לשקר בכדי להתחמק משירות צבאי. מי שאומר אמת לא צריך להתנגד לחוק הזה.

  • מרץ 16, 2011

    בן

    ושוב החרדים עושים לנו בית ספר:
    http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/222/211.html?hp=54&loc=150
    השתלטות על המרחב הציבורי היא הכי אפקטיבית ודורסנית: עמודי עירוב, בית כנסת ארעי, גני ילדים, השתלטות על פארקים…וכל זה בשכונות בעלי מובהקות חילונית…
    אז מהעירייה ילחשו לנו ש"נלחמים, אבל בשקט", וברחוב השקט הזה מאפשר להם להרגיש בנוח להמשיך בשיטות המאוד אפקטיביות שלהם.
    מקווה שהתושבים שם יכנסו בהם ובלי לחשוב פעמיים, זו מלחמה על עתיד השכונה והעיר, מי שלא מפנים את זה הוא לא עיוור אלא אידיוט.

  • מרץ 16, 2011

    ערן טרבלסי

    א. זה סיפור ישן וממוחזר.
    ב. צודק בעניין המרחב הציבורי, אבל מה בדיוק אמורה לעשות העירייה במקרה הזה? לאסור כניסת חרדים לגן הזה?
    ג. , בעקבות ב' – שתושבי (ותושבות) בית הכרם יפגינו שם נוכחות, הימים כבר נעשים חמימים יותר…

  • מרץ 16, 2011

    בן

    ערן, הייתי מצפה לפחות לתגובה תקיפה של העירייה על אופי השכונה ונגד התופעה הזו..כמובן שבעידן ברקת זה נשמע הזוי לצפות דבר שכזה. "סטטוס קוו" עלאק…

  • מרץ 16, 2011

    מיכאל

    הצעה: חנייה כחול לבן, לתושבי השכונה בלבד.

  • מרץ 16, 2011

    יאיר

    אני לא מבין – אתם דורשים סגרגציה גם בגני המשחקים?

  • מרץ 16, 2011

    בן

    לא יאיר, דורשים להבהיר שפה זו שכונה חילונית!! והמשמעות היא לא שאפשר לנסות לשנות הסממנים לכך אלא לקבל זאת או להעדר ממנה אם לא מתאים לך.. בדיוק כמו בגאולה או מאה שערים רק בהיפוך היוצרות. הסובלנות החילונית מנוצלת באופן בולט לכניסה של אוכלוסיה שמטרתה להחיל את נוהגיה ולדרוס את אותה תרבות סובלנית בסופו של דבר.

  • מרץ 16, 2011

    דתי לאומי מודאג

    בן, באמת שאני לא מבין מה אתה רוצה.
    איט איס א פרי קאנטרי.
    לכל אחד מותר ללכת עם הילדים שלו לאיזה גן שעשועים שהוא רוצה ולהעיר לכל אחד מה שהוא רוצה.

  • מרץ 16, 2011

    בן

    באמת? תלך לגן במאה שערים בלבוש שלך ותודיע לי איפה אושפזת…
    בגלל שאנשים פה לא מבינים שזו מלחמה על אופי השכונות אז הסיכויים הולכים ישר עימם.
    זכויות וחירויות לא נועדו לשם ניצולם לרע בעיקר לא כשלאחר המהפך הם מופקעים..(ראה חירויות במרחב החרדי)

  • מרץ 17, 2011

    יאיר

    גם אני הגעתי כמה פעמים לגן השחר עם ילדיי, ברכב, מהשכונה בה התגוררנו. מישהו רוצה לתבוע אותי, או שאני בסדר כי אני "דומה"?

    אני לא יודע אם בתכנית המיתאר גן השחר מסומן כ-"גן רובעי" אבל הוא בהחלט מתפקד ככזה, וברובע, מה לעשות, מתגוררים גם חרדים (בית וגן, קריית משה). אם זה היה גן שכונתי קטן זה באמת היה לא נעים.

    אבל גם אם זה לא נעים – ככה זה בעיר. אתה פוגש אנשים שונים ממך בכל מיני סיטואציות, ואחת מהן היא גן השעשועים.

    דתי – לא לכל אחד מותר להעיר לכל אחד מה שהוא רוצה.
    בן – נדמה לי שבמאה שערים אין גן. גם בבית וגן ובקריית משה אין למיטב ידיעתי משהו שמזכיר בגודלו וברמת ההשקעה את גן השחר. את ילדי קריית משה פוגשים הרבה פעמים משחקים ב… רחבה שמתחת לגשר המיתרים…

  • מרץ 17, 2011

    בן

    יאיר, אתה מוזמן לשאול את דודו למה בשכונות ופרוייקטים חרדיים אין גנים ציבוריים. מי שחופר לעצמו בור שישאר שם לבד..